Tijd wijzigen lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Maxbrady

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
3 mrt 2020
Berichten
2
Hallo,

Ik probeer op een nieuwe computer om de tijd te wijzigen maar dit lukt niet.

Van zodra ik de tijd synchroniseer geeft hij wel de juiste tijd weer, maar van zodra ik de computer heropstart niet meer.

Ik moet dan elke keer "tijd automatisch instellen" even uitvinken en terug aanvinken om terug de juiste tijd te krijgen.

Hoe kan ik dit oplossen?


Alvast bedankt
 
Zelf heb ik vaak D4 Dimension gebruikt, maar dit is op het oog vrij gecompliceerd, maar uiteraard zijn er meer programma' s die de zelfde functionaliteit hebben.

Succes!
 
Dag, Vermoedelijk zit er een plastic strookje tussen de batterij van het moederbord (3 Volt knoopcel) en het contact. De batterij kan liggen achter een klem of in een houder rechtop staan. Bij de laatste constructie zal het makkelijker zijn voor de fabrikant om een stukje plastic er tussen te stoppen, zoals ook met veel andere kleine spullen zoals LED lampjes en speelgoed.

Kan je wel in de BIOS komen en worden deze instellingen bewaard? Zo niet en steeds standaard waarden, dan zal de batterij niet geplaatst kunnen zijn of leeggelopen want dat kan bij sommige computers al in een jaar.

Een leuke klok voor als het is opgelost en waarmee je even goed kunt controleren is "BClock." http://www.bitlein.com/en/bclocks-for-windows-desktop
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan