• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Macro ipv kruisje

Status
Niet open voor verdere reacties.

Strij51

Gebruiker
Lid geworden
22 dec 2014
Berichten
45
Beste lezer(s)

is het met een macro met een VBA code mogelijk om in plaats van het kruisje in de laatste gevulde cel in kolom H te gebruiken(dubbelklik) de resterende cellen in kolom F en G er bij te tellen. Zoja, welke code zou ik hiervoor moeten gebruiken.

bedankt alvast
 

Bijlagen

  • Map1.xlsx
    9,8 KB · Weergaven: 45
Er staat geen kruisje in kolom H.
Laat tevens zien welk resultaat je verwacht.
 
Ik bedoel het kruisje/plustekentje waar je met de cursor rechts onder in cel H3 op kan dubbelklikken waarna alles wordt opgeteld
 
Dat kan met dit:
Code:
Range("H3").AutoFill Range("H3:H6")
 
Als ik een besturingselemnt (knop) op het formulier zet en de VBA code aan de macro koppel, gebeurt er jammer genoeg niets
 
Werkt hier prima, dus doe je iets niet goed.
 
Weet even niet wat ik verkeerd doe dan. Als u zegt dat het werkt ga ik er mee aan de slag.
 
Zo werkt het wel alleen de range gaat tot H6 in dit voorbeeld. Als ik er bv H50 van maak wordt bij het indrukken v/d knop alles gevuld met de laatste waarde. Als er bv 3 bedragen moeten worden bij/afgeteld dan zouden er 3 cellen opgevuld moeten worden met de nieuwe waarde en niet alles tot aan cel H50 . Hoe kan ik dit oplossen?
 
zo?, wel altijd een datum invullen.
Code:
Private Sub CommandButton1_Click()
    teller = Range("C" & Rows.Count).End(xlUp).Row
    Range("H3").AutoFill Range("H3:H" & teller)
End Sub
 
Gebruik een tabel dan heb je dit soort onzin niet nodig.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan