Mail komt traag binnen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Roggebot

Gebruiker
Lid geworden
18 jun 2019
Berichten
26
Sinds kort komt mijn mail vertraagd binnen. Soms uren later. Ik gebruik al jaren Outlook en sinds januari versie 2019, maar ik heb dit nooit eerder aan de hand gehad.

Ik heb het advies van de provider uitgevoerd: account verwijderd en opnieuw aangemaakt. Dat heeft niet geholpen. Het probleem is er nog steeds. Als ik Outlook opstart, komt er géén nieuwe mail binnen. Ook als ik de button “Alle mappen verzenden/ontvangen” gebruik, dan gebeurd er niets.
Als ik naar KPNWebmail ga, zie ik daar de mails wel staan. Mijn account staat ingesteld op IMAP/SMTP.

Wat ik wel heb ontdekt is dat als ik iets aan m'n inbox wijzig (een mailtje verwijder of een oud mailtje terug in de inbox plaats) er wel ineens nieuwe mail binnenkomt.

Het lijkt er op dat de synchronisatie tussen Webmail en Outlook niet start als ik Outlook en/of de button “Alle mappen verzenden/ontvangen” gebruik . Maar hoe dat komt?
 
Ik heb al jaren bij één welbepaalde account in mijn Outlook (ik heb er 7 instaan ! 5 IMAP en 2 Exchange) iets soortgelijks zich voordoet...
Outlook starten en er wordt niet binnengehaald uit die account.
Maar het is voldoende om even de 'sent'-map van die account aan te klikken, te wachten tot de kolom met mails uit die sent zichtbaar wordt en terug op de inbox klikken --> hopla, daar komen de mails.
Bij de andere 6 van mijn accounts doet dit zich niet voor.

Het heeft dus iets te maken met de IMAP implementatie van de mailprovider, niet met je Outlook installatie. Maar ik kan er mee leven ...
 
DigiCafee, bedankt voor het meedenken.
Na drukken op <Sent> en daarna op <Inbox> start de synchronisatie inderdaad. Blijft omslachtig en het irriteert mij dat het niet automatisch gaat.
 
Dorado, bedankt voor de tip.
Ik heb Outlook tools geïnstalleerd en daarmee de temp file leeg gemaakt: het heeft echter niet geholpen.
 
De topic is beetje fout in de titel gezet en daardoor zoekt iedereen verkeerd.
Het is niet zo dat de mails traag binnenkomen denk ik (uit mijn eigen ervaring) maar wel dat na het openen van Outlook van die ene account geen mails spontaan worden opgehaald. Je moet eerst wat over en weer geklikt hebben in je Outlook voor hij eraan begint (zie mijn eerdere tussenkomst).
Maar eens dat gebeurd is er geen verdere vertraging meer hoor - ze komen even snel en vlot binnen als van andere accounts.

Zoals gezegd : ik kan daar mee leven...
 
DigiCafee, klopt helemaal. Maar ik had er nog beter van kunnen maken: Mails komen niet automatisch binnen.
Helaas is daarmee m'n probleem nog niet opgelost. Het blijft irritant als je een work-around moet gebruiken.
 
Misschien toeval, hoogstwaarschijnlijk maar ... toen ik deze voormiddag mijn Outlook opende deed hij HET WEL SPONTAAN !
Geen lijn in te trekken.
 
Mijn probleem is opgelost. Ik heb het volgende gedaan:
1. File > Account Settings > Account Settings…
2. Double click on your IMAP account.
3. Click on "More Options…"
4. Click on the Tab "Advanced"
5. Option: Root folder path, this should just show "Inbox"
6. Click "OK" to exit windows.
Outlook is daarna een kwartier gaan synchroniseren.
Vervolgens bovenstaande stappen herhaald, maar de tekst “Inbox” weer verwijderd.
Outlook is daarna weer een kwartier gaan synchroniseren. En nu is m’n probleem opgelost.
P.S. Probleempje dat ik al doende tegenkwam is dat de optie “Meer opties” niet via Outlook beschikbaar is, maar wel via het Configuratiescherm. Zoals eerder vermeld heb ik Outlook 2019 Nederlands versie.
Iedereen bedankt voor de adviezen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan