Meerdere tabelkolommen met zoekwaarde tonen op formulier

Status
Niet open voor verdere reacties.
Relaties zonder referentiële integriteit kunnen wel degelijk hun nut hebben.
Ik zeg het niet zo snel, maar in Access is dat onzin. Relaties zonder RI zijn bijvoorbeeld relaties tussen de velden [Geboortedatum] Uit Leden met [Zwemdiploma] uit Zwemlessen. Volkomen zinloos. In queries legt je vaak een join tussen overeenkomende velden, maar dat zijn dan nét de velden waarbij je RI zou moeten afdwingen. RI zorgt ervoor dat je geen foutieve data kan invoeren in gerelateerde tabellen. En dat is een goede zaak, normaal gesproken. Een relatie in het Relaties venster zonder RI is echt zinloos. Kan je net zo goed weglaten. Maakt voor je db geen verschil, en je ziet tenminste gelijk dat er wat aan je db mankeert.
 
kan je bv. beter niet doen met een tabel die naar verschillende andere tabellen gelinkt wordt, zoals statussen of zo.
 
Ik zal morgen even antwoorden. Een paar daagjes even niet naar het document omgekeken en morgen met een heldere kijk erop weer aan de gang. Wat sowieso niet goed ging bij mij, is dat ik velden in queries wilde wijzigen. In de betreffende tabellen wel. Ik heb een formulier aangemaakt die alleen gegevens uit tabellen haalt, en deze schijnt goed te werken.

Morgen meer...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan