Win7 naar win10 upgrade

Status
Niet open voor verdere reacties.

splinter80

Gebruiker
Lid geworden
18 jun 2016
Berichten
24
Beste leden,

Ik probeer via media creation tool te upgraden.

Downloaden en installeren gaat goed. Als het eerste w10 venster geladen wordt en ik de taalkeuze krijg, kan ik ik niks selecteren.

Leds van muis en toetsenbord branden wel. Maar verder niks, zelfs geen cursor.

Win7 sp1
Aus m2n-e

Hoop dat iemand me opties kan geven.

Bedankt!
 
Kan je niet doorklikken?
 
Nee , als w10 eenmaal geladen is kan ik niks meer doen met muis en toetsenbord.
 
Het is idd dezelfde vraag. Wellicht is er iemand hier met een goed idee.
Lijkt me dat ik vrij ben om meerdere fora te gebruiken.

Alvast bedankt!
 
Jeb, maar helpers op de andere site zouden dat fijn vinden om dat te weten, op sommige sites wordt het gezien als crosspost en word de vraag gesloten.
En je krijgt vaak gewoon dezelfde antwoorden.
 
Dit zegt Asus erover
https://www.asus.com/microsite/mb/Windows_10/ (staat geen M2N in de lijst.
Asus zei:
Please refer to this link: www.asus.com/microsite/mb/Windows_10/ to check the list of ASUS motherboard which supports Windows 10.

Windows 10 driver for your motherboard is not provided on ASUS support site,

it means your motherboard might not be able to support Windows 10.



You can also try to use the Windows Update to install the driver provided by Microsoft official site. Please check the link: www.asus.com/support/faq/1013327 for further instruction.

** Attention: If there is error when you execute/install Windows Update or system error occurred after installation, please stop using Windows 10 and contact ASUS Service Center

Bij de MS community schijnt het wel te lukken.
https://answers.microsoft.com/en-us...on-fails/812727e9-ed56-4f1c-86de-ec3142a5dca8

En hier hebben ze succes door eerst een oude Win 10 versie te installeren
https://www.tenforums.com/installation-upgrade/124196-asus-m2n-mx-cannot-install-w10.html
 
Probleem komt waarschijnlijk van de nForce chipset op dit bord, die is echt naadje...
Ik zou proberen om Win 10 te installeren op een andere HDD in een andere pc en dan de schijf in je eigen pc te zetten..
Grote kans dat dat gewoon werkt...
 



Hmmm, ik heb in het ( verre) verleden ook wel eens een vraag op twee podia geplaatst. Prompt kreeg ik van LP een reactie dat ik dezelfde vraag op een ander forum had gepost. Echter niet met de info van nu, dat de crew van Helpmij dat niet waardeert. Misschien een goed ide om dit soort info in toekomst automatisch erbij te vermelden??


:thumb: :cool:


grtzzzzzzzzzz.........................
 
Ik zie het probleem niet om dezelfde vraag op meerdere fora te posten.

Er kan een gouden tip tussen zitten van iemand op een ander forum!

Wel vind ik dat als je op meerdere forums post, je je topics goed bijhoudt.
 
Ja, moet je beter lezen. Het staat boven de sectie. De één maakt het niets uit, de ander vindt het niet prettig. Daar zijn heel wat discussies over gevoerd. Ik had liever dat het in de forumregels zou staan en bij de registratie verplichte kost is om dat te lezen. Hoef je er niet telkens op te wijzen.

Om dat nu te verder te voorkomen en dit voor altijd op te lossen is er gekozen voor:

Heeft u uw vraag ook op een ander forum geplaatst vermeld dit dan met een link daarheen.
De helpers kunnen dan zien of en wat er al aanbevolen is.
Dat is heel netjes gedaan en ik lees daar niet dat het een probleem is, ook niet dat het niet gewaardeerd wordt. Natuurlijk kan de oplossing van een ander forum komen. Dat is ook mooi. Echter helpers hebben er naar mijn mening recht op de hoogte te worden gehouden van de vorderingen, wat überhaupt uitgevoerd is en ook gedaan is op de andere fora. Zij stoppen er mogelijk veel tijd in, wat naar later blijkt helemaal niet nodig was.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan