Asus laptop start niet door

Status
Niet open voor verdere reacties.

PcNerd33

Gebruiker
Lid geworden
7 jan 2018
Berichten
5
Hallo ik heb probleempje asus laptop model R556DG power en batterij led lampje brand, de hdd brand 2 keer hierna niet meer
 
Probleem meestal, ik schakel drivers updaten direct uit want Windows 10 en UEFI BIOS geven wel eens geen toegang meer. Misschien als je de klep weg haalt aan de onderkant van de laptop, dat u dan kan zien of de harde schijf of het geheugen los is komen te zitten en de schijf moet in ieder geval draaien als het een HDD is en geen SSD geheugenschijf. Dit draaien is haast niet hoorbaar maar ietsje te voelen. Een laptop werkt vaak niet met een lege batterij en soms kan je fouten in de sensor van de lading herstellen door de laptop even stroomloos te maken: dat is de batterij er uit nemen en dan de aan/uit knop indrukken tot dat er geen lampjes meer branden en een kwartiertje wachten. Dit is ook wat de fabrikant zou zeggen.

Als de laptop normaal opstartte dan kan door drie keer Ctrl+Alt+Del dit te onderbreken, de herstelmodus worden opgeroepen. Normaal kom je in een UEFI BIOS door dit bij opnieuw opstarten te selecteren binnen Windows instellingen maar probeer eens in de compatibiliteit modus te komen met F2 al ingedrukt te houden en vast te houden bij het aan zetten. Misschien is de toegang tot de BIOS een andere knop.

Heeft deze laptop een BIOS batterijtje? Dan zou deze leeg kunnen zijn en kan de configuratie niet bepaald worden.
 
Het beeld knippert bij het opstarten wit beeld en verder start hij niet op zit geen batterij op het mb
geheugen verandert zonder en met batterij en hdd
 
Externe monitor er aan gehad, wel de tips van Asus doorgenomen?
Zal of zelf openmaken worden of wegbrengen, vermoedelijk is een grafische deel die de problemen geeft.

En elke PC/notebook heeft een bios backup batterij maar dat is een fetish van die persoon en meestal wordt er gewoon opgestart met een lege batterij, de ingestelde info zoals tijd verdwijnt dan na een reboot, that's all.
 
Hier heb ik zo een model laptop maar ouder en de batterijhouder zit nog voor een klein deel in het compartiment voor het WiFi kaartje, die met de twee kabeltjes. Hoe je de batterij kan vervangen dat weet ik niet maar ik denk met de hele onderkant er vanaf en het is inderdaad vaak niet nodig om een computer te laten werken maar u moet anders het installatiemedium plaatsen en vandaar opstarten. Windows gaat dan automatisch of met één van de herstel opties het opstarten repareren en misschien kan u Windows opstarten in veilige modus maar bij mij werkt dat herstellen en toegang krijgen haast nooit en dan komt het neer op backup maken en alles opnieuw installeren. Hopelijk weet u dan ook wat er fout gegaan is. Beter daarom eerst nagaan of het verholpen kan worden. De schijf leeg maken door de partitie te verwijderen en het OS opnieuw installeren dat doet de reparateur ook. Bij mij kwam het wel eens door verkeerde grafische drivers.

Van notificaties op dit onderwerp laat ik mij afmelden, door aanhoudende beledigingen en pesterij. Groet
 
Hallo

Zo goed als zeker zit er een b.i.o.s. batterijtje in deze laptop.

Hier immers te koop:

https://www.benl.ebay.be/sch/i.html...0.l1313&_nkw=asus+R556+bios+battery+&_sacat=0


Hier wordt deze gedemonteerd:

https://www.youtube.com/watch?v=rq_aS0zhOjE

https://www.youtube.com/watch?v=CzFXpQ4rM0Y


Ineens is dit topic opgelost ....

Altijd blij dat de topicstarter ook een paar minuten tijd wil steken in het vermelden van de oplossing.

Zo voelt dit immers niet aan als pure tijdverspilling voor de mensen die op dit topic hebben geantwoord.:eek:

Peter
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan