VBA: copy/past werkt niet om een of andere duistere reden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Killerclown

Gebruiker
Lid geworden
30 dec 2007
Berichten
181
Dag iedereen,

Bekijk bijlage TEST.xlsm

Ik heb even hulp nodig met een stukje vba-code dat niet werkt en ik begrijp niet waarom.

In bijlage mijn excel.

Even een woordje uitleg wat de bedoeling is.

Op het tabblad "Vergelijk" selecteer ik een afdeling (die lijst wordt opgevuld vanuit een ander werkblad)
Afhankelijk van wat je selecteert, wordt het 2e dropdownmenu ingevuld. Daar selecteer ik dan ook iets.

Als je dan op Start duwt, is het de bedoeling dat hij aan de hand van de 2 voorwaarden uit de dropdownmenu's in het juiste werkblad gaat zoeken.
Afdeling = naam van werkblad
Panel = de benaming van het panel op dat werkblad op rij 3
Het is dan de bedoeling dat binnen dat panel de kolom met code gekopieerd (vanaf rij 9) wordt en geplakt in het werkblad "Vergelijk" (vanaf A6)

Om een of andere reden wordt er niks gekopieerd en ik begrijp niet waarom.

Kan iemand mij verder helpen? Wat klopt er niet in de code?

Alvast dank.
 
Zoiets?

Code:
Private Sub CommandButton1_Click()
Dim ar
  If ComboBox1.ListIndex > 0 And ComboBox2.ListIndex > 0 Then
    ar = Sheets(ComboBox1.Value).Cells(9, Application.Match(ComboBox2.Value, Sheets(ComboBox1.Value).Rows(3), 0) - 1).CurrentRegion.Offset(2)
    Sheets("VERGELIJK").Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Offset(1).Resize(UBound(ar), 2) = ar
  End If
End Sub
 
Laatst bewerkt:
YES! dat werkt.
Waarom werkte dit bij mij niet?
Enige wat nog niet goed is, is dat de 2 kolommen gekopieerd worden en ik enkel de eerste nodig heb.
Ik zal daar eventueel morgen eens op zoeken want jouw formulering is wat nieuw voor mij.

Bedankt!
 
Waarom jouw eigen code het niet doet heb ik niet naar gekeken. Je kan het eenvoudig debuggen door met <F8> door de code te lopen.

Als je alleen de eerste kolom wil hebben dan moet je de 2 bij resize aanpassen in 1.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan