Seagate externe harde shijf (1TB) wordt niet herkend

Status
Niet open voor verdere reacties.

Aldin

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
21 mei 2020
Berichten
3
Hallo,

Ik heb een Seagate externe harde schijf waarop alle foto's en video's van mijn bruiloft staan. Deze heb ik toentertijd aangeschaft, omdat de fotograaf van mijn bruiloft alle foto's en video's hierop ging zetten.

Nadat ik de harde schijf heb ontvangen, heb ik helaas niet gelijk gecheckt of alles erop stond en of alles in orde is. Nu een x aantal maanden later wilde ik de foto's en video's bekijken, maar tot mijn grote schrik krijg ik de externe harde schijf niet aan de praat. Op het moment dat ik hem aansluit maakt hij wel verbinding met mijn laptop (Acer Aspire G5750G, Windows 7), maar is hij niet zichtbaar als schijf. Het blauwe lampje op de schijf blijft wel aan, zonder dat er echt iets gebeurd. Het enige wat ik krijg te zien is een pop-up rechtsonder in mijn beeldscherm met de tekst ''hardware veilig verwijderen en media uitwerpen''.

Ik heb al verschillende dingen geprobeerd, maar helaas zonder resultaat. Mijn enige sprankje hoop was toen ik EaseUS installeerde dat dit programma liet zien dat er inderdaad nog foto's op stonden. Maar achteraf las ik dat dit toch ook niet zo betrouwbaar is.

Via schijfbeheer heb ik geprobeerd een Stationsletter toe te wijzen (omdat de schijf dat niet heeft), maar deze optie blijft lichtgrijs, dus ik kan het niet aanvinken. Ik heb hetzelfde geprobeerd via de Minitool Partition Wizard, maar ook dit lukt mij helaas niet. Zie onderstaande twee screenshots.


schijfbeheer.JPG


minitool.JPG


Ik ben ondertussen best wel ten einde raad, dus ik hoop dat ik via deze weg toch bij mijn bestanden kan komen. PS de fotograaf heeft ook geen back up meer van de data dus dat is ook geen optie..
 
Bedoel je dit?

Knipsel.JPG
 

Bijlagen

  • schijfbeheer2.JPG
    schijfbeheer2.JPG
    100,1 KB · Weergaven: 70
Laatst bewerkt:
Lees die link over diskpart eens.

Of informeer eens bij die fotograaf wat hij ermee heeft gedaan.
 
Als je hier echt niks van weet dan is het handiger/safer om een bekende waar je zeker van weet dat ie er verstand van heeft er naar te kijken.
Het risico is hier bij zelf doen veel te groot als het herstel van de foto's je lief is. En dat is zo liet je blijken.
Je op afstand nl zelf met een recovery programma laten werken kan erg riskant zijn.

Anders blijft er een recovery bedrijf over met goede recensies (heb er geen ervaring mee).
Dat kan honderden euros gaan kosten of hoger afhankelijk van wat de kwaal van de schijf is.

Dat je de schijf nog kunt zien in de schijf programma's lijkt.....(!) positief.
Sterkte.
 
Ik heb nog even geprobeerd er een letter aan te geven, maar dat is helaas niet gelukt zo te zien.
Wat betekent het dat ie aangeeft ''er zijn geen volumes''?

Screenshot diskpart
Knipsel2.JPG
 
Das een goeie Lange Pier.:thumb:
Maar dan moet je onder Linux nog wel even HFS+ installeren anders kan Linux er ook niks mee.
En als er een wachtwoord op gezet is lukt het zelfs dan niet.... daar heb ik voor een gecrasht systeem ca 4 j geleden een Hackintosh systeem opgezet bij gebrek aan een MacOS systeem voor een langere tijd. Dat lukte wel.

Of je neemt Paragon voor Windows demo 10 dagen te gebruiken...
https://www.paragon-software.com/nl/home/hfs-windows/how_it_works.html
Als je geluk hebt werkt het en kun je meteen je data redden.
 
Laatst bewerkt:
Heeft bij mij bij HSF+ schijven helaas nooit gewerkt.
 
Zo te lezen is TS niet al te ervaren met deze materie. Advies is dan ook om niet met allerlei tools aan de slag te gaan die bij onjuist gebruik de partities vernielen en dan wordt recovery nog lastiger.

Wat ik je adviseer is om isobuster te installeren en te kijken of deze de schijf wel kan zien (werkt ook als de schijf geen driveletter krijgt).
Indien de schijf wordt gezien kun je inschatten of de data nog te redden is en een licentie aanschaffen
Indien de schijf niet wordt gezien, opsturen naar een recoverybedrijf. Elke poging om zelf te knutselen kan meer schade veroorzaken en herstel moeilijker maken.
 
Drie blunders achter elkaar is wel erg veel. De fotograaf blundert door geen back-up te maken. Vervolgens geen controle door ontvanger of de gevraagde gegevens op de schijf staan. En dan ook door ontvanger geen back-up gemaakt. Immers schijven raken altijd defect op de raarste momenten. Geen verwijt hoor, maar laat dat anderen nou niet gebeuren!

Of informeer eens bij die fotograaf wat hij ermee heeft gedaan.
Dat is het eerste wat je had moeten doen. Vragen hoe die gegevens er op zijn gezet. Formattering? Met welk programma, welk besturingssysteem, grootte, indeling etc. etc.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan