• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Waarden in eerste lege cel plaatsen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Strij51

Gebruiker
Lid geworden
22 dec 2014
Berichten
45
heren,

Ik weet niet of het kan maar ik wil met een macro een datum(de datum van invoer) in de eerstvolgende lege cel in kolom C , een tekst(storting) met een variabele maand(de maand van invoer) in dezelfde rij in kolom D, en een bedrag in dezelfde rij in kolom G. Lukt dit met een VBA code, ook gezien de variabele maand. Er is geen vaste rij want de volgende storting kan wel 40 rijen ( maand juli) lager zijn.
De macro moet dan werken voor meerdere mappen


bedankt alvast voor de genomen moeite
 

Bijlagen

  • Test_Z.xlsx
    9,9 KB · Weergaven: 44
Laatst bewerkt:
Met een Userform zou dat wel kunnen.
Waarom staat er 21 mei 2020 en in kolom D 'storting juni' (datum van invoer schreef je).
 
Scherp hoor, moet inderdaad mei zijn.
Jammer dat het niet gaat. gaat het wel zonder de maand- alleen de tekst 'storting"
 
Een klein voorbeeldje gemaakt in de bijlage.
 

Bijlagen

  • Test_Z.xlsb
    22,9 KB · Weergaven: 53
Bedankt.
Ga kijken of ik er wat mee kan. Het gaat echter niet alleen om meerdere sheets. Elk sheet moet ook nog een ander bedrag krijgen.
Ik denk niet dat het gaat zo en het maar handmatig ingevoerd moet worden.
 
Heren,

Hoe moet ik de vba code van de userform aanpassen om de knop voor meerdere bladen te kunnen gebruiken
 
Het ligt er aan waar de gegevens staan etc., etc.

Een bestand plaatsen met meerdere bladen incl. gegevens is denk ik dan wel op z'n plaats.
 
Nieuw bestandje bijgevoegd

Lezer(s)

Ik zou willen dat door een druk op de knop op blad1
en na het invullen van het verschenen invulblad het resultaat hiervan komt te staan in de andere 3 sheets

bedankt alvast

groeten

Kaes
 

Bijlagen

  • Test_L.xlsb
    32,8 KB · Weergaven: 38
Kleine aanpassing.
Code:
Private Sub CommandButton1_Click()
Dim txt2, txt3, x As Long
If TextBox2 <> "" Then txt2 = CDbl(TextBox2)
If TextBox3 <> "" Then txt3 = CDbl(TextBox3)
 For x = 1 To 4
   Sheets(x).ListObjects(1).ListRows.Add.Range.Offset(, 1).Resize(, 5) = Array(Date, TextBox1 & " ", "", txt2, txt3)
 Next x
Unload Me
End Sub

Geen idee waarom je 4 bijna identieke bladen wil.
 
Bedankt voor je reactie Harry. Kan dit ook met de mapnamen ipv de mapnummers
 
Bladnamen benoemen bedoel je.

Code:
Private Sub CommandButton1_Click()
Dim txt2, txt3, x
If TextBox2 <> "" Then txt2 = CDbl(TextBox2)
If TextBox3 <> "" Then txt3 = CDbl(TextBox3)
 For each x in array("hoofdblad", "lidmaatschap", "onderhoud", "kleding")
   Sheets(x).ListObjects(1).ListRows.Add.Range.Offset(, 1).Resize(, 5) = Array(Date, TextBox1 & " ", "", txt2, txt3)
 Next x
Unload Me
End Sub
 
Afgeschreven Waarde in hoofdblad

Beste lezer(s)


Is in het bijgevoegde bestand de code zodanig te wijzigen/aan te passen dat ik de afgeschreven waarde ook in het hoofdblad zie en niet alleen de bijgeschreven in het rekeningblad. Of zeg ik nou wat geks.
 

Bijlagen

  • Test_12.xlsb
    28,1 KB · Weergaven: 43
Wat zou je hieraan veranderen als jij codes kan lezen en schrijven.

Code:
 For each x in array("hoofdblad", "lidmaatschap", "onderhoud", "kleding")
 
Ik weet er zoveel van - weinig dus - dat ik niet weet waar je het over hebt
 
Onderstaande code werkt voor je vorige vraag over de bladen genoemd in de array.
Code:
Private Sub CommandButton1_Click()
Dim txt2, txt3, x
If TextBox2 <> "" Then txt2 = CDbl(TextBox2)
If TextBox3 <> "" Then txt3 = CDbl(TextBox3)
 For each x in array([COLOR=#ff0000]"hoofdblad", "lidmaatschap", "onderhoud", "kleding"[/COLOR])
   Sheets(x).ListObjects(1).ListRows.Add.Range.Offset(, 1).Resize(, 5) = Array(Date, TextBox1 & " ", "", txt2, txt3)
 Next x
Unload Me
End Sub

Dan kan het niet zo moeilijk zijn om dat aan te passen.
 
In het laatst toegevoegde bestand staat alleen een hoofdblad en een rekeningblad.
Wat ik alleen wil en of dit kan met enige aanpassing, is dat als ik in het hoofdblad iets afschrijf er in het rekeningblad hetzelfde er bij komt.
 
De code uit #16 en deze aanpassing.

Code:
For Each x In Array("hoofdblad", "rekening")

Of ik begrijp er helaas niets van.
 
Misschien een beetje gestructureerd invoeren en vervolgens met een draaitabel overzichten maken? Geen enkele regel VBA voor nodig.
 

Bijlagen

  • Test_Z.xlsx
    17,8 KB · Weergaven: 34
Ziet er ook mooi uit zo.
Maar ik zal proberen duidelijker te zijn
In het hoofdblad maak ik een bedrag over -afschrijving- welk bedrag er in het rekeningblad als bijschrijving moet bijkomen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan