deze bewerking is geannuleerd vanwege systeembeperkingen

Status
Niet open voor verdere reacties.

chickenman

Gebruiker
Lid geworden
8 nov 2010
Berichten
51
Dag,

Ik krijg sinds kort de volgende melding als ik hyperlinks in outlook wil openen:
"Deze bewerking is geannuleerd vanwege systeembeperkingen. Neem contact met de beheerder."

Privé laptop, dus ik ben beheerder ;)
Zowel op dit forum als internet zie ik wel wat opties voor deze melding, de meeste zijn echter voor oudere systemen/software.

Ik werk met
-outlook 2010 (office prof)
-windows 10.
-Edge en/of Chrome.

het volgende geprobeerd:
-Ik heb beide browsers als standaard geprobeerd, dat heeft geen invloed.
-Voor Edge inmiddels update gedaan naar 'de nieuwe edge' Chromium. Geen invloed.
-Chrome eraf gehaald (geen invloed) en opnieuw geïnstalleerd. Geen invloed.
-Outlook via herstellen opnieuw ingesteld. Geen invloed.
-ESET gevraagd mee te kijken. Ik had het idee dat het probleem zo'n beetje bij het installeren daarvan is ontstaan. Volgens ESET is dat niet het geval / kan het niet met een instelling in dat programma te maken hebben. Ik heb de beveiliging ook tijdelijk uitgeschakeld; Geen invloed.

Dus....... :eek:
 
opgelost

Het is inmiddels opgelost, via de chat met de helpdesk van Microsoft :thumb::thumb:
Die hebben het apparaat op afstand overgenomen. In verband met Corona gratis werd er bij vermeld: dus doe er je voordeel mee :d

Uiteindelijk heel simpel: een ouderwets vinkje zetten.
Bij menu 'windows-onderdelen in- of uitschakelen'. Daar is een vinkje gezet bij 'Internet Explorer 11' en voilà.

Wel vreemd want IE gebruik ik dus niet, is niet eens geïnstalleerd dacht ik. Misschien draait dat op de achtergrond of zo...??? En is dat dan veilig...??? geen idee. :shocked:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan