Twee 'spam' mappen in Thunderbird

Status
Niet open voor verdere reacties.
Op mijn KPN Webmail account zie ik: een "Spam" map en onder Mijn Mappen "Junk"
 
Dat zijn dan de twee mappen die hij sychroniseert met jouw lokale apparaat. Of je één van die mappen in je webmail mag wissen weet ik echter niet. Maar daar ligt m.i. de oorsprong van jouw vraag/probleem. Het zit hem dus niet in Thunderbird. Die doet gewoon wat hij moet doen: de mappen van je webmail overnemen. Het ligt bij jouw webmail.
 
Laatst bewerkt:
Heb op de Webmail de map "Junk" verwijderd.
Het lijkt nu bij Thunderbird ook goed te gaan.

Hartelijk dank iedereen voor het meedenken.
 
Eind goed al goed:thumb:
Mss wis ik hem zelf ook wel. Ik houd wel van een opgeruimd systeem.
Hmmm. Ik mag de folder "Spam" in elk geval niet verwijderen en bij mij komen de junks in de map "Ongewenste berichten". Dat kan ik blijkbaar niet wijzigen. Miss omdat ik ze ook gebruik in mijn POP3 accounts.
 
Laatst bewerkt:
beetje te optimistisch.
Inmiddels de folder Junk" weer terug in webmail en dus ook "de twee spam-mappen in Thunderbird.

Heb nu de Instellingen van Webmail aangepast en hoop dat dat de oplossing is.
 
Helpt allemaal niet.
Lijkt onoplosbaar.
Ik zal de status aanpassen.
 
Als je in Thunderbird op die map klikt en de eigenschappen opent zie je een regel met de locatie. Je zou eens kunnen proberen om die regel weg te halen. Dan kan hij die locatie immers niet vinden. Grote kans echter dat hij dan toch een nieuwe aan maakt.
Het valt echter te proberen.
 
Helaas. Zelf al even geprobeerd. Die locatiegegevens kun je niet verwijderen.
Je kun natuurlijk altijd KPN eens vragen.
 
Laatst bewerkt:
Heb inmiddels de vraag ook uitstaan in een Helpforum voor webmail van KPN.
Tot nu toe ook nog geen oplossing.
 
Ik heb het zelfde. Heeft in elk geval te maken met het feit dat het een IMAP account is lijkt me.

Nee, dat denk ik niet. Heb hier een account met IMAP maar ook met POP3. Beide hebben 1 spam map, alleen bij eentje de IMAP heet de map Spam en bij POP3 heet het ongewenst.

Voor de vragensteller:
Klik op het account en ga daarna naar Bewerken-accountinstellingen.
Ga daarna naar Ongewenste berichten en kijk daar eens hoe je het hebt ingesteld.
Als je ongewenste bericht kopregels vertrouwen door Spamassasin......aangevinkt hebt staan, gaat de spam gelijk naar ongewenst zetten.
Vink je dit niet aan zul je Spam map krijgen.

Althans, als ik hier mijn accountinstellingen zie, dan is dat hier zo.

Bij Doel en inhoud kan je zelf aangeven of je het in Spam wilt.
Dus ik denk dat hier het antwoord ligt.
 

Bijlagen

  • mama5.jpg
    mama5.jpg
    39 KB · Weergaven: 42
  • mama6.jpg
    mama6.jpg
    33,9 KB · Weergaven: 52
  • mama7.jpg
    mama7.jpg
    34,2 KB · Weergaven: 46
  • mama8.jpg
    mama8.jpg
    28,2 KB · Weergaven: 48
Laatst bewerkt:
ps. topic staat als opgelost, is het wel opgelost en zo ja, wat was de oplossing??
 
Ja, heb het net uitgeprobeerd, maar ook dat lijkt niet te werken.
Kan helaas de afbeeldingen niet lezen om te kijken of ik dezelfde instellingen heb gekozen.
 
Op de afbeelding klikken, dan worden ze groter. Dan kan je het zeker wel lezen.
 
Heb dezelfde instelling voor Spam gekozen.
Ook dat helpt niet. Het lijkt erop dat het wordt veroorzaakt doordat ik in KPN Webmail de map Junk niet definitief kan veriwjderen.
 
@femke98: Jouw bericht #30 zou wel eens het juiste antwoord kunnen zijn:thumb:. Je mag de dag niet lonen voor het avond is maar op dit moment lijkt de map "Ongewenst" verdwenen te zijn. Zowel uit Thunderbird als uit webmail.
Achteraf heel logisch: we zeggen zelf dat er een map ongewenst moet komen. Dan doet Thunderbird dat ook en synchroniseert dat met webmail dat zelf al de map "spam" had aangemaakt. Dan dus dubbelop.
 
Veng dank je wel. VOlgens mij is het ook de oplossing!
Het heeft niets met KPN te maken. Mijn accounts (5 stuks) zijn allemaal van een andere partij, 2 van KPN, en 3 van hosting.

Als je nu ipv hoe het nu is (zie plaatjes) aanvinkt dat je de berichten in de prullenbak wilt, dan zijn ze en gelijk weg en de spam map kan weggehaald worden.

Even een voorbeeld, zie nu plaatje 1 (van account Havayah). Die staat nu op de Spam map.
Ik ga dat nu veranderen in prullenbak en haal de spam map weg.
Daarna start ik Thunderbird opnieuw op....dus moment.
 
Oké, dat ging niet helemaal oké.
Wat ik denk dat hier gebeurt is het volgende:

De account Havayah is IMAP. De overige zijn POP3.

Nu heb ik getest op Havayah en de spam map komt altijd terug, helaas.
Maar de berichten gaan nu wel naar de prullenbak.

Ook getest op een ander account. De spam map blijft weg.

Dus voor de TS, zet je account op POP3 instellingen en je bent klaar.
Doe wel nog via Thunderbird voorkeuren klikken op Ongewenste berichten en daarna op Trainingsgegevens herinitialiseren en de vinkjes zetten zoals ik ze heb.

Nu moet het goed gaan.

ps. wat Veng zegt is ook waar, als we zelf vragen een ongewenste map aan t emaken, doet Thunderbird dat. Als je dan IMAP hebt, krijg je dus en een spam map en een ongewenste map.
Zet je de vinkjes bij dat de berichten naar de prullenbak moet, blijft de map spam staan, maar kan je de ongewenste map weghalen.

Wil je echt de spam map weg hebben, dan zou ik zeggen, doe je account op POP3. En kijk dan hoe het gaat.
 

Bijlagen

  • mama12.jpg
    mama12.jpg
    50 KB · Weergaven: 52
  • mama11.jpg
    mama11.jpg
    25,8 KB · Weergaven: 43
  • mama10.jpg
    mama10.jpg
    25,6 KB · Weergaven: 26
Laatst bewerkt:
Ik heb 6 pop3 en 1 imap accounts
Met reden. De imap is van mijn vrouw en moet gesynct worden met haar gsm.
De andere accounts beheer ik alleen op mijn desktop. Ik heb de belangrijkste wel ingesteld op mijn gsm maar die gebruik/sync ik alleen op vakantie.
Soms kopieer ik het hele Thunderbird account naar mijn laptop en back-up schijven. Ook die wil ik niet synchroniseren omdat ik mijn desktop als hoofdclient wil houden.
Ook maak ik mail back-ups met Mailstore Home. Ik kan dus altijd ver terugzoeken.

Wat betreft de folders: de imap vermeldt nu de folder "Spam" en de pop3 accounts vermelden "Ongewenste berichten". Die laatste zou ik van naam kunnen veranderen maar dan moet ik dat in de 6 accounts aanpassen. Ik wijzig echter liefst zo min mogelijk aan de instellingen want bij een calamiteit moet je allemaal maar onthouden wat hoe en waar je iets aangepast hebt. Dat trekt mijn geheugen niet. Dus laat ik het zo. Ik vindt het wel fijn dat ik nu begrijp hoe het zit met die mappen en dat ik er 1 heb kunnen weggooien.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan