iBooks bestanden omzetten naar een leesbaar bestand voor Windows.

Status
Niet open voor verdere reacties.

brian lesoto

Gebruiker
Lid geworden
15 jan 2007
Berichten
34
Ik heb deze week inlichtingen aangevraagd over Toscane maar kreeg van het federaal Verkeersburo alle bestanden in iBooks.
Windows kan deze niet openen en ik vind nergens een progje om deze om te zetten.
Kunnen deze bestanden überhaupt omgezet worden en hoe doe je dat?
 
Of je ze kan omzetten naar een ander formaat weet ik niet, maar iTunes op Windows zou ze wel moeten kunnen openen.
 
Weet je iemand die een imac bezit ? en laten converteren naar PDF.
Of zelf converteren op uw pc. Dat zal waarschijnlijk niet gratis zijn.
 
Ter informatie:
iBooks voor Windows OS bestaat sinds 2016 niet meer, dus ook niet meer via iTunes.

Gebruikt men Firefox als browser, dan is het mogelijk met ePubReader Firefox add-ons.

5ec9119933b38-Screen_Shot_05-23-20.JPG



Er bestaat ook ePubReader voor Chrome.

Of men kunt ePub op WIndows OS lezen met Adobe Digital Editions, een Adobe-ID is wel nodig.
 
Zijn het nu e-books of iBooks, beste TS ???
wereld van verschil ...

Post er hier eens eentje vb?
 
Zijn het nu e-books of iBooks, beste TS ???
wereld van verschil... Post er hier eens eentje vb?

Heb 15 jaar een Apple gebruikt, maar iBook als formaat ken ik ook niet...

Overigens kan sumatraPDF prima ePub's lezen!
 
Ja, om epubs te lezen zijn er pakken programma's... maar het is niet duidelijk wat TS nu eigenlijk heeft en hij reageert niet dus tja, voorlopig zo laten zeker ?
 
Wellicht dat TS bestanden bedoelt die met iBook Author zijn gemaakt.
Dat zijn voor zover ik weet standaard epub formaat bestanden.
 
Zijn het nu e-books of iBooks, beste TS ???
wereld van verschil ...

Post er hier eens eentje vb?

Ja, om epubs te lezen zijn er pakken programma's... maar het is niet duidelijk wat TS nu eigenlijk heeft en hij reageert niet dus tja, voorlopig zo laten zeker ?

Wellicht dat TS bestanden bedoelt die met iBook Author zijn gemaakt.
Dat zijn voor zover ik weet standaard epub formaat bestanden.

Over welk bestand heb ik het in mijn openingspost?
iBooks
Heb ondertussen een nieuwe email gehad van Vrekeersbureau.info vol informatie in .......................................................iBooks formaat.
Ben ik nu echt onduidelijk of zoiets?

Vraag: Wat is en iBooks?
Antwoord: Digitaal boek gemaakt voor de Apple iPad. (gevonden met Google.)
Omzetten naar een bestand dat Windows kan lezen heb ik tot hiertoe niet gevonden.
En eerlijk, ik ga mijn PC niet bezoedelen met software die ik niet ken.
Heb ooit een Mac gehad (zo'n grote in een aluminium kast en een iMac) en nog geen jaar later waren die twee buiten.
Mooi materiaal, goed materiaal maar pokke traag na een paar maanden.
 
Ik probeer nog eens : wil je er eens eentje hier posten aub ? Dan proberen we uit welk programma het kan lezen ...
 
iBooks is een programma/app, niet een bestandsformaat en om het te kunnen open is het precies dat wat we moeten weten.
Dus, voldoe eens aan het verzoek van DigiCafee.
 
Toch nog iets gevonden bij Apple over die Apple iBook Author software: een boek publiceren
"Boeken-bestand: Er wordt een Boeken-bestand aangemaakt (met de extensie '.ibooks'). De ontvanger moet Boeken hebben geïnstalleerd op een iPad, iPhone of Mac om het bestand te kunnen openen."

Dus alleen leesbaar op Apple, dat zou toch wel érg stom zijn van het Italiaans verkeersbureau?!
 
Laatst bewerkt:
En iBook Author maakt epub bestanden
Om zo'n bestand op Windows te kunnen lezen heb je dus een epub lezer nodig.
Dat kunnen alle e-book programma's wel.
Een gewaardeerd programma daarvoor is Calibre:
https://calibre-ebook.com/
 
En iBook Author maakt epub bestanden

Nee, die software kán ePub aanmaken, maar ik vermoed dat het verkeersbureau per vergissing .ibooks-files aanmaakt en die via mail verstuurd.
Kan helaas nergens een voorbeeld vinden van zo'n bestand, we wachten op TS...


Multi-Touch books
Created in iBooks Author and specifically designed for Apple devices, Multi-Touch books (.ibooks) provide numerous possibilities to interact with the reader through photo galleries, videos, interactive diagrams, 3D objects, quizzes, and more. Multi-Touch books are designed to create immersive and memorable experiences with textbooks, cookbooks, history books, and picture books in ways not possible in print texts.
 
Ok, iBooks kent dus meerdere formaten.
Dat wist ik niet.
Inderdaad wachten op een voorbeeld dus.
 
Weet het mannen maar heb alle mails en bestanden verwijderd.
Kan er niet bij dat ik drie keer heb gemaild en drie keer hetzelfde antwoord heb gekregen.
Het zal wel ergens een standaardmail zijn die ze me sturen.
Snap niet waarom ze me geen PDF bestand sturen.
 
Eindelijk nieuws gekregen van het verkeerbureau en de confirmatie gekregen dat iBooks enkel met iOS te openen zijn.
Blijkbaar werken ze daar enkel met Mac en kunnen ze waarschijnlijk zelf geen PDF bestanden aanmaken. :eek:

Mod; hier mag een slotje op.
 
Wordt het tijd dat ze daar echt met een Apple leren omgaan.

................ze worden gemaakt met behulp van de iBooks Author applicatie, een programma dat gebruikt wordt voor het ontwerpen en publiceren van digitale boeken. De iBooks-bestanden kunnen ofwel worden geëxporteerd naar de iBooks-formaat, PDF-bestanden of gewone tekstbestanden en zodra de iBooks bestanden zijn voltooid, kunnen ze worden gepubliceerd naar de iBookstore met het gebruik van de iTunes Producer programma.
 
Maar ze staan zo leuk modisch op je bureau/in je kantoor.... ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan