• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

automatisch leveranciersmatchen en waarderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

alexvanduistwerk

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
17 jul 2019
Berichten
4
Beste helpers,

Ik heb een enorme uitdaging in Excel. Belangrijkste vragen heb ik opgesomd in het format. In het kort: het automatisch waarderen van leveranciers na invullen uitslag.

Alvast bij voorbaat dank voor jullie hulp en ondersteuning.

Groet,

Alex
 

Bijlagen

  • 20200522 - Opzet lijst partijen.xlsx
    13,2 KB · Weergaven: 53
Begin eens je rechter lijst (handmatig) in te vullen voor een aantal regels zodat wij weten wat voor uitslag je verwacht.

Ik zie (zonder VBA) een probleem met de rechter lijst en dat is dat je daar zowel gegevens wilt invullen als wilt sorteren. Beter is wat mij betreft alle gegevens links, en uitkomst rechts. Dan zijn er denk ik wel wat formule-opties.

En: welke Excel-versie gebruik je?
 
Hierbij de nieuwe lijst

Dag AlexCEL:), naamgenoot,

Dank voor je hulp alvast. Het maakt mij niet uit waar de resultaten staan en waar ik zaken invullen.
Als ik maar op een eenvoudige wijze de gegevens kan invoeren en resultaten kan presenteren.

Bijgevoegd een nieuw Excel:).

Thanks!!
 

Bijlagen

  • 20200522 - Opzet lijst partijen V2.xlsx
    14,1 KB · Weergaven: 41
Probeer het eens met deze 'countifs' functie in cel K5
Code:
=COUNTIFS($D$5:$D$27;J5;$G$5:$G$27;"ja")
 
Zie bijlage. Zitten je regels in, maar "score van -3 of hoger o totaal" heb ik "-3 of lager van gemaakt", anders voldoet vrijwel niemand. Kleurtjes gaan via voorwaardelijke opmaak.

Sorteren kan op zich wel denk ik, maar dan ga ik wat kolommen toevoegen en wat informatie verplaatsen. Mag dit?
En nogmaals de vraag: gebruik je Excel 365?
 

Bijlagen

  • 20200522 - Opzet lijst partijen V2.xlsx
    14,5 KB · Weergaven: 37
Update: zie weer bijlage. Heb gebruikt gemaakt van 2 (verborgen) hulpkolommen.

Hierin wordt de rechter tabel automatisch samengesteld en gesorteerd op basis van gegevenstabel links.
 

Bijlagen

  • 20200522 - Opzet lijst partijen V2.1 (AC).xlsx
    21 KB · Weergaven: 37
Nadert perfectie:)

AlexCEL, koning in excel,

Het is bijna perfect. Als ik nu extra partijen toevoegen, gaat hij in overloop bij invoeren ook gesprek tweede partij. Zie bijlage.
Ik wil eigenlijk onbeperkt partijen en uitslagen kunnen toevoegen.

Groet,

Alex
 

Bijlagen

  • 20200522 - Opzet lijst partijen V3.xlsx
    21,4 KB · Weergaven: 53
Verander de formule in T4 s.v.p. in:
Code:
=ALS(S4<>"";INDEX($I:$I;SOMPRODUCT(($D$1:$D$50=N4)*($I$1:$I$50<>"")*RIJ($D$1:$D$50)));"")
Dan krijg je weer de uitslag. Ik ga er hierbij van uit dat er slechts 1x een gesprek is. Klopt dit? En zo nee, wat moet dan weergegeven worden?

Is het e.e.a. nu zoals gewenst?

Ik had de vraag of je Excel 365 gebruikt al 2x gesteld maar nog geen antwoord, ik maak nu uit de opmerking over OVERLOOP op dat dit het geval is.
Dat is mooi, dan hebben we wat extra functies om mee te spelen indien nodig.
 
Hi AlexCEL,

Thanks, met deze formule werkt het inderdaad. Ik gebruik de meest recente office versie inderdaad. Sorry dat ik daar niet eerder op gereageerd heb.
Ik ga ervan uit dat wij maximaal drie gesprekken voeren. Daarna is het KO- ofwel einde verhaal.

Ik denk dat het nu zo is wat ik wil. Ik ga nog even testen en nadenken en kom daarna nog even in de lucht.

Hartstikke bedankt voor je hulp, geen uitdaging is jou te groot :).

Hartelijke groet,

Alex
 
Bij meerdere gesprekken gaat de formule niet goed. Dan komen er meerdere regels die goed zijn en de SOMPRODUCT telt deze bij elkaar op.

Dit werkt wel (je krijgt dan de uitslag van het laatste gesprek):
Code:
S4: =ALS(AANTALLEN.ALS($D$4:$D$50;N4;$H$4:$H$50;"<>");SOM.ALS($D$4:$D$54;$N4;$H$4:$H$54);"")
T4:=ALS(AANTALLEN.ALS($D$4:$D$50;N4;$H$4:$H$50;"<>");INDEX($I:$I;MAX(($D$1:$D$50=N4)*($I$1:$I$50<>"")*RIJ($D$1:$D$50)));"")

En voor de gein dan ook nog maar alle gespreksuitslagen achter elkaar (alleen Excel 365):
Code:
T4: =TEKST.COMBINEREN("; ";WAAR;FILTER($I$4:$I$50;($D$4:$D$50=N4)*ISGETAL($H$4:$H$50);""))
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan