Samsung Tablet opschonen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dukkel

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
17 feb 2016
Berichten
1.990
Besturingssysteem
Win11 Prof NL
Office versie
Office365
Hallo allemaal,

Mijn vriendin heft een Samsung Tablet A? en die wordt behoorlijk traag, en sommige App's lopen zelfs niet meer goed. Het Tablet draait op Android

Wat is hier aan te doen?

Is het mogelijk het Tablet leeg te maken en weer te voorzien van de laatste werkende update, net als b.v. bij een PC met een Windows Update

Met vriendelijke groet
Dukkel
 
Welke Android draait erop? Hoe oud is de tablet?
Je kan altijd een backup maken, het ding resetten en de backup weer importeren.
 
Hallo PHP4U

Het is een Samsung Tablet A? van pak weg een jaar of 5 oud.

En die zoals jij voorsteld: een Backup maken alleen gebruiken als er iets misloopt?.

Maar als je daarna de zojuist gemaakte Backup weer installeert, installeer je toch ook meteen weer alle "rommel" mee, die je juist kwijt raken wilde?

Bestaat er niet een wat dát betrefte kale Originele installatie, waarna je de laatste update voor dat Tablet weer kunt ontvangen ???

Of misschien vraag ik nu wel te veel ?

Hallo PHP4U

Wat zou er gebeuren als je de Fabrieksinstellingen terugzet?

Is dát geen optie?

Goed, je bent al je privé instellingen kwijt, maar daar is wel uit te komen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
De laatste update voor Tab A (2016) tablet met Android 7 is niet een belangrijke, lees bij Instellingen de uitgaveopmerkingen onder het aanbod, maar neemt weer veel meer plaats in. Deze installeer ik daarom maar niet.

Beter draait u een geheugen manager en opschoon programma die oude advertenties en installatiebestanden verwijderd. Voor het geheugen heb ik Memory Booster Lite en ik haal wel eens overbodige bestanden weg met Ancleaner en CCleaner.

Verder beproefde methoden zijn; Apps die veel geheugen gebruiken, of op de achtergrond nog bepaalde dingen doen of wat veel plaats innemen weghalen en misschien weer installeren wanneer ze nodig zijn. Veel bestanden overbrengen naar de extern geheugenkaart, voor programma's zijn dat bij routeplanners vaak de kaarten. Apps na gebruik sluiten.

Mijn tablet is ook haast vol maar ik gebruik nog behoorlijk snelle apps er mee. Succes
 
Hallo Alfred 2

Hier ga ik mee werken, bedankt.
 
Snel gaat het ding nooit niet worden met 2Gb of 3Gb interngeheugen, ook een geheugen manager gaat dat niet verbeteren, waarschijnlijk gaat het daar zelfs slechter van worden want ook die gebruikt werkgeheugen.
Regelmatig het geheugen opschonen via apparaatonderhoud zal het nog enigszins werkbaar houden, maar naarmate de tijd verstrijkt (lees de andere apps steeds zwaarder worden) zal het alleen maar erger worden.
 
Hallo Maestro

Dat is toch voldoende. Het Tablet behoeft zichzelf niet voorbij te lopen.
 
Met 3Gb valt nog enigszins mee te werken, maar met 2 wordt het wel erg krap en zullen sommige apps al helemaal niet meer werken terwijl andere vast lopen vanwege het geheugen gebrek. (dat laatste zal ook bij 3Gb gebeuren)
Je zou bij de 'voor geïnstalleerde apps' kunnen kijken welke je gedwongen kunt stoppen (of zelfs verwijderen) om zo te voorkomen dat die stiekem werkgeheugen op souperen
 
De cache op uw Samsung-tablet is ontworpen om alles soepel te laten verlopen. Maar meestal kan het opgeblazen raken en vertragen. Om het probleem op te lossen, wist u de cache van individuele apps in het app-menu of klikt u op Instellingen, Opslag, Gegevens in cache om alle app-caches met één tik te wissen.
 
Hallo azajali43

Bedankt voor deze raad, zal ik zeker meenemen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan