werkgroep bij andere computers

Status
Niet open voor verdere reacties.

marcel0138

Gebruiker
Lid geworden
27 mei 2008
Berichten
165
De meeste mensen hebben bij Windows als werkgroep mshome of workgroup en hebben ook bestanden of mappen op delen gezet. Nu was ik op een HCC bijeenkomst en iedereen was op dezelfde wifi ingelogd. Omdat ook deze mensen dezelfde werkgroep hadden en mappen of bestanden op delen gezet kon ik al hun word bestanden enzovoort inzien. Daar hoor je nooit over en ik denk dat dit probleem niet zo bekend is. Heeft het zin om mijn werkgroep een andere naam te geven en dan uiteraard op alle pc's?
 
Werkt toch alleen als je in hetzelfde netwerk zit en dan is het thuis toch geen probleem?
 
Werkgroep wordt in Windows 10 vanaf een bepaalde versie, die ik nu even niet meer exact weet, niet meer ondersteund. M.a.w. wat je daar ook zet of doet, maakt niet meer uit - heeft geen uitwerking meer.
Je moet je bescherming van gedeelde bestanden zelf goed regelen, op de bedoelde folders die je deelt.
 
Werkgroep wordt in Windows 10 vanaf een bepaalde versie, die ik nu even niet meer exact weet, niet meer ondersteund. M.a.w. wat je daar ook zet of doet, maakt niet meer uit - heeft geen uitwerking meer.
Je moet je bescherming van gedeelde bestanden zelf goed regelen, op de bedoelde folders die je deelt.

Werkgroep is niet weg hoor, thuisgroep wel.
 
To Lang Pier, werkt alleen als je inderdaad thuis zit. Maar op een bijeenkomst met iedereen op dezelfde wifi van het zalencentrum zit je allemaal in hetzelfde netwerk mits iedereen dezelfde werkgroep heeft en bestanden op delen. Thuisgroep bestaat inderdaad niet meer maar werkgroep hoort bij je windowsversie.
 
Dan stel je de WiFi van het zalencentrum toch in als "openbaar" i.p.v. privé en je zet het delen van bestanden op "met wachtwoord". \
Dan valt er niets te zien...
 
Zoiets heet rechten in stellen... zie #3 ... ;)
Met de link naar SchoonePC...
 
Daar hoor je nooit over en ik denk dat dit probleem niet zo bekend is. Heeft het zin om mijn werkgroep een andere naam te geven en dan uiteraard op alle pc's?
Dacht dat het juist de bedoeling was dat er bestanden werden gedeeld, my bad.

Je zou ook een W10 virtueel kunnen draaien met een andere netwerknaam voor HCC metings.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan