• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

zoeken artikelprijs in andere tabbladen obv meerdere criteria

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tiene91

Gebruiker
Lid geworden
21 nov 2017
Berichten
51
Hallo,

Ik ben bezig met het opzetten van een importfile voor onze administratie van een extern aangeleverde prijslijst.

In het bijgevoegde voorbeeld-bestand is het de bedoeling dat ik in tabblad "Blad1" in kolom E de prijs weergeef van de extern aangeleverde gegevens (deze staan in de andere 3 tabbladen). Deze tabbladen heb ik al genoemd in mijn nieuwe tabel in "Blad1" om, wat mijn bedoeling was, de INDIRECT-formule te gebruiken.

Wat mij al wel gelukt was, is om de prijzen zo weer te geven in hetzelfde tabblad waaruit de prijzen moeten komen (voorbeeld in "Dak_Wand_1") door de INDEX-formule te gebruiken.
Maar wanneer ik deze formule wil toevoegen aan mijn INDIRECT-formule krijg ik de #VERW-foutmelding.

Is er iemand die hier een oplossing op kan geven?

Mvg, Sander
 

Bijlagen

  • Voorbeeld prijslijst.xlsx
    28,7 KB · Weergaven: 33
Met de nodige wijzigingen
 

Bijlagen

  • Voorbeeld prijslijst(jp).xlsx
    32,9 KB · Weergaven: 32
Mooie oplossing van JeanPaul!
Dit is een oplossing waarbij je geen gedefinieerde namen hebt. Dit omdat je waarschijnlijk meer tabbladen gaat krijgen

In E15 (matrix)
Code:
=VERT.ZOEKEN(Tabel1[@Artikel];INDIRECT(Tabel1[@Tabblad]&"!A13:T15");VERGELIJKEN(Tabel1[@Coating]&Tabel1[@Dikte];INDIRECT(Tabel1[@Tabblad]&"!C11:T11")&INDIRECT(Tabel1[@Tabblad]&"!C12:T12");0)+2;0)
 
Laatst bewerkt:
Super, mijn probleem is zo in eerste instantie opgelost. Moet nu de range in de tabbladen + aantal tabbladen nog iets uitbreiden, maar dat moet denk ik geen probleem zijn.

Bedankt voor 't meedenken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan