'Opslaan als ...' graag standaard op zelfde plek als origineel

Status
Niet open voor verdere reacties.

iez

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
26 mei 2020
Berichten
3
Bij 'Opslaan als' zet OpenOffice het nieuwe document niet standaard bij het oorspronkelijke document, wat voor de hand ligt, maar op de locatie waar ik toevallig de laatste keer iets opgeslagen had. Dit slaat natuurlijk nergens op (woordspeling!).

Ik heb dit ooit al eens aangepast, maar na het doorvoeren van een 'update' van OpenOffice is die aanpassing blijkbaar teniet gedaan. Nu weet ik niet meer hoe het moet.
 
Welkom op het Helpmij.nl forum. Bij de bewaaracties moeten wij onderscheiden dat het programma hier samenwerkt en afhankelijk is van het besturingssysteem. Voor sommige Windows versies is het nodig om naar de volgende Open Office instellingen te gaan: Tools > Options > OOo > General en dan het hokje afvinken voor Openen/Opslaan dialoog venster. Laat maar weten of het daarmee te veranderen is.
 
Ik ben naar die instelling gegaan. Er stond géén vinkje, ik heb er één gezet, en kijk, hij doet het zoals ik het wil :) Bedankt!
 
In de regel ben ik uitzonderlijk goed in het dingen vinden met googel, deze keer wilde het niet lukken. Dus nogmaals bedankt voor de tip.
Een nadeel is wel dat het navigatievenster dat ik nu krijg, niet zo vlot werkt. Ik vind b.v. het bureaublad niet terug. Dat puzzel ik nog weleens uit.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan