DECT bereik op zolder

Status
Niet open voor verdere reacties.

LoesBleiswijk

Gebruiker
Lid geworden
26 mei 2020
Berichten
5
Wij hebben een Panasonic KX-TG6824 DECT set. Werkt prima.
Alleen is de verbinding met het toestel op zolder (werkkamer/kantoor) vaak slecht, en valt een gesprek soms weg.
De streepjes voor de verbinding met het basisstation zijn ook een stuk minder dan elders in huis.
Het basisstation staat in de meterkast en is daar direct aangesloten op het KPN modem.
Verder is er in huis een bedraad netwerk waarvoor in de meterkast een ding staat waar alles ingeplugd is. Zodat bijv. de computer op de zolder bedraad is aangesloten ipv op de wifi.
Is het mogelijk om ook de DECT handset op zolder bedraad aan te sluiten? Nu ik de vraag stel weet ik het antwoord eigenlijk al :shocked: het ding waar het toestel op staat, is alleen een lader..... dus niets aan te sluiten.

Zou een DECT repeater helpen. En kost dat echt rond de 100 euro, dat is bijna net zoveel als de hele set met 4 handsets!
 
Ik vrees ervoor ... is eigenlijk niet bedoeld voor de thuisgebruiker : wel voor het klein- of middelgroot bedrijf.
 
Probeer met slim/net kabel management het basis station te verplaatsen naar een punt waar het bereik wel goed is.
Leen of koop ff een RJ11 verlengsnoer (neem aan dat de stekker een RJ11 is, check dus...) en test die plaats uit en vervolgens nadenken hoe je het netjes installeert in die buurt...
Kosten: wrs alleen het kabeltje.... 3.39 euro bij de Gamma....
https://www.gamma.nl/assortiment/q-...er-modulair-2rj11-plug-10-meter-wit/p/B547141
 
Laatst bewerkt:
Dit ding is een stuk goedkoper, onderaan staat een hele lijst met Panasonic toestellen waar hij mee werkt, en die van jou staat daar niet tussen.
Toch zou je het kunnen proberen, je kunt 'm altijd nog terug sturen. Zie ook de andere beperking dat zo'n extender zich als toestel gedraagt,
en elk DECT systeem een max. aantal toestellen aan kan.

https://www.amazon.com/Panasonic-KX...ss+Phone+Signal+Booster&qid=1590483229&sr=8-3
 
Kan je het basisstation niet naar de eerste verdieping brengen?
 
Beste Roger, dat ga ik uitzoeken, klinkt als goede tip! Om het probleem niet te verplaatsen naar geen bereik in de woonkamer zetten we het basis station in het midden dan denk ik. Ik begrijp alleen niet goed hoe het signaal dan van het modem in een netwerk aansluiting terecht komt, ook met zo'n kabeltje als u noemt?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan