• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Vergelijken

Status
Niet open voor verdere reacties.

ABO01

Gebruiker
Lid geworden
27 feb 2019
Berichten
70
In toegevoegde document kan je in kolom E zien dat ik formule LARGE heb gebruikt (en dan in volgorde van 1 t/m 5). Dat werkt en is goed. Maar in kolom F wil ik onschrijving zien van kolom A van de getal. Maar ok E9 EN E10 zijn hetzelfde en dat klopt ook, maar in kolom F moet het niet hetzelfde omschrijving. Kan iemand daar mee helpen?
 

Bijlagen

  • Test.xlsx
    8,6 KB · Weergaven: 29
Met een matrix formule (afsluiten met control shift enter)
Eerst maak je ieder nummer uniek door een heel klein getal op te tellen bij ieder getal. Vervolgens kun je weer prima een ranking maken.
Code:
=INDEX($A$2:$A$11;VERGELIJKEN(GROOTSTE($B$2:$B$11+RIJ($B$2:$B$11)/1000;RIJ(A1));$B$2:$B$11+RIJ($B$2:$B$11)/1000;0))
 
Laatst bewerkt:
Ik krijg een error (#VALUE!)

=INDEX($A$2:$A$11;VLOOKUP(LARGE($B$2:$B$11+ROW($B$2:$B$11)/1000;ROW(A1));$B$2:$B$11+ROW($B$2:$B$11)/1000;0))
 
Je moet ook geen VLOOKUP gebruiken maar MATCH
 
:thumb: Mooizo
 
Ook nog een mogelijkheid met een hulpkolom en zonder matrix. Beide staan in de bijlage
 

Bijlagen

  • Test (9).xlsx
    9,9 KB · Weergaven: 34
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan