Nieuwe game pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

itsjustme

Gebruiker
Lid geworden
12 mei 2012
Berichten
152
Goedemorgen allemaal!

Mijn pc liep constant vast, wat ik ook probeerde (systeem herstel tijdens opstarten, inloggen als ik al zover kwam, tijdens window logo etc.). Nu mijn videokaart eruit gehaald en de pc deed het weer een half uur (daarna uitgezet omdat ik het wel geloofde).

Nu wil ik dus eigenlijk gewoon alles upgraden aangezien ik toch al niet alles kon wat ik wilde.

Ik wil graag games op de hoogste settings spelen met 1440p. Ik weet dus niet of dat mogelijk is maar dat hoor ik vast van jullie. Mijn budget is namelijk maar €900. Ook zou ik het fijn vinden om een beetje normaal video's te kunnen bewerken met Adobe want dat was nooit echt heel goed mogelijk zonder enorme wachttijden tijdens het bewerken.

Wat ik al heb en waarvan ik zeker weet dat het niet vervangen hoeft te worden:

SSD 250GB
SSHD 1000GB
Twee hele oude HDD's
Corsair hydro H80i
Behuizing

Wat misschien vervangen moet worden:
Bequiet! 530W
---

Het ram geheugen is heel oud en moederbord ook. De processor is de AMD 8350 en videokaart de Nvidia GeForce 970. Je ziet dus wel dat dit niet in staat is om veel te doen als het om nieuwe games gaat.
Alvast heel erg bedankt!
 
Upgrade kitje erin ( bijv. deze ) en een dikke videokaart ( bijv. deze ) maar dan ga je het met jouw budget niet redden...
Die videokaart is wellicht niet nodig als je de upgrade-kit erin hebt zitten...
Voeding zou het moeten kunnen hebben...
 
Zou doorsparen, budget past niet bij je eisen.
En renderen gaat vele malen sneller via de grafische kaart, dient het wel een moderne te zijn met flink wat geheugen, de nVidia RTX serie met cuda of de nieuwere AMD RX serie met VCE.
 
Ik zag inderdaad vooral die cpu en ram voorbij komen uit die upgradekit tijdens wat google onderzoek dus dat lijkt me een goed idee. Maar is zo een duur moederbord echt nodig? Dit moederbord is een stuk goedkoper en heeft ook een AM4 socket.
Ik denk dat het inderdaad ook nodig is mijn mijn budget te verhogen. Wat nou als ik er €1100 van maak? Zou ik dan een geschikte videokaart erbij kunnen vinden?

Zou dezet videokaart geschikt zijn? Er staat wel bij dat de minimum psu 550W en bij een aantal andere rtx2070 staat zelfs 650W. Is het niet toch verstandig om een nieuwe PSU te nemen?
 
Laatst bewerkt:
Thanks! Denk je niet dat het beter is om voor de goedkopere AMD CPU te gaan en voor een duurdere videokaart dan? Gamen heeft namelijk wel prioriteit boven het video bewerken (doe ik maar eens in de zoveel tijd).

oke, ik zie dus dat ik voor €100 extra de SUPER kan kopen wat neer komt op 7-10 fps extra. Is het niet echt waard lijkt mij.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan