Welke software kan verbinding met netwerk testen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

robbie123321

Gebruiker
Lid geworden
25 mei 2016
Berichten
101
Ik zoek software die niet alleen een momentopname kan maken, maar de hele dag door kan meten. Er zijn namelijk problemen met de router en ik wil aantonen dat de verbinding tussen laptop en router regelmatig verbroken word voor korte tijd (30-60 seconden).

Als ik dan een logboek heb met de storingen, dan kan ik aantonen dat de router kapot is*

Alvast bedankt :d



*ik heb een heel deel van het verhaal weggelaten om het simpel te houden
 
Heb je de router in bruikleen van je provider? Zeg dan gewoon dat deze niet meer goed functioneert. Dan krijg je zo weer een nieuwe.
 
De meeste routers houden zelf ook een logboek bij.
Misschien staat daar in wat je wilt weten. Die log kan je provider ook uitlezen.
 
In een commandprompt het volgende laten draaien

ping -t 8.8.8.8 >> c:\routerlog.txt
 
Heb je de router in bruikleen van je provider? Zeg dan gewoon dat deze niet meer goed functioneert. Dan krijg je zo weer een nieuwe.

Dat is juist de ellende: 2 telefoontjes en 3 chats verder. Het beste wat ik eruit heb gekregen is dat 1 medewerker wel een monteur wilde sturen, maar als die het probleem niet vond, het op mijn kosten kwam. Leuk bij fouten die niet altijd voorkomen. Bovendien hebben ze wel op afstand in mijn modem gezeten, maar alleen maar naar het modemgedeelte gekeken en dat functioneert goed. Ja, dat is het probleem niet.

Bedankt voor de tips! Ik ga morgen kijken of er inderdaad een logboek word bijgehouden in het modem en anders ga ik de netwerksoftware uitproberen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan