• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

HELP met waardes zoeken in 2 tabbladen

Status
Niet open voor verdere reacties.

kmh

Gebruiker
Lid geworden
17 mrt 2014
Berichten
13
Ik ben nu al enige tijd bezig met een Excel bestand om waardes in een cel te krijgen vanuit een ander tabblad.
Zo langzamerhand word ik helemaal gek :evil::eek::shocked:want hij geeft geen waardes.

De bedoeling is dat ik in Kolom L de waardes krijg vanuit tabblad Transacties kolom E

De formule die ik gebruik is:
=VERT.ZOEKEN(A2;Transacties!A:A;5;0)

Wie o Wie kan en wil mij helpen???¿¿¿
Gr
Micha
 

Bijlagen

  • Concept Materialen tbv upload.xlsx
    578,2 KB · Weergaven: 28
Code:
=ALS.FOUT(VERT.ZOEKEN(A2;Transacties!$A$2:$G$902;5;0);"")

Probeer deze eens
 
Code:
=ALS.FOUT(VERT.ZOEKEN(A2;Transacties!$A$2:$G$902;5;0);"")

Probeer deze eens

Ik ben helemaal gelukkig, hij geeft waardes!
Ontzettend bedankt voor de snelle reactie, had bijna laptop vliegles gegeven......

Gr
Micha
 
Code:
=ALS.FOUT(VERT.ZOEKEN(A2;Transacties!$A$2:$G$902;5;0);"")

Probeer deze eens

Beste JV,

Nu ik de formule in een ander document wil gebruiken doet hij het weer niet, hoe kan dat?

Gr Micha
 
Zorg wel dat je tabelbereik wordt aangepast op het andere bestand.
Kijk goed naar het rode deel en kijk vervolgens in de hoeveelste kolom je gaat zoeken

Code:
=ALS.FOUT(VERT.ZOEKEN(A2;[COLOR="#FF0000"]Transacties!$A$2:$G$902[/COLOR];5;0);"")
 
Zorg wel dat je tabelbereik wordt aangepast op het andere bestand.
Kijk goed naar het rode deel en kijk vervolgens in de hoeveelste kolom je gaat zoeken

Code:
=ALS.FOUT(VERT.ZOEKEN(A2;[COLOR="#FF0000"]Transacties!$A$2:$G$902[/COLOR];5;0);"")

Beste JV,

Die heb ik aangepast naar de juiste kolom en alle cellen zijn leeg na invoeren en doortrekken van de formule.
Moet ik nog iets doen met de cel eigenschappen?
Ik heb al zo vaak de vert.zoeken functie gebruikt en het lijkt wel of er iets gewijzigd in Excel of zo....
Als u nog een tip heeft dan hoor ik u graag.

Gr
Micha
 
Post eens je andere bestand. (Niets aan vert.zoeken is veranderd XD)
 
Code:
=ALS.FOUT(VERT.ZOEKEN(A2;Transacties!$B$2:$G$1246;5;0);"")

Je artikelnummer stond in Kolom B

Zelf werk ik vaak met index/vergelijken ipv vert.zoeken.
Code:
=ALS.FOUT(INDEX(Transacties!$F$2:$F$1246;VERGELIJKEN(A2;Transacties!$B$2:$B$1246;0));"")
 
Laatst bewerkt:
Code:
=ALS.FOUT(VERT.ZOEKEN(A2;Transacties!$B$2:$G$1246;5;0);"")

Je artikelnummer stond in Kolom B

Zelf werk ik vaak met index/vergelijken ipv vert.zoeken.
Code:
=ALS.FOUT(INDEX(Transacties!$F$2:$F$1246;VERGELIJKEN(A2;Transacties!$B$2:$B$1246;0));"")

Oei, die is wel beschamend dan:shocked:, maar erg bedankt voor de assistentie.
 
Geen probleem:thumb:
 
Geen probleem:thumb:

Heb nu weer hetzelfde met een ander bestand, wordt er niet goed van... Ik zoek nu in een erg groot bestand met uw formule en wederom niks aan gegevens...
Bestaat er een cursus voor Dummies ergens met verticaal zoeken? Zit er een beperking in de hoeveelheid regels waarin de zoekopdracht mag zoeken?

Knipsel 2.PNG

Knipsel verticaal zoeken.PNG

Zou u nogmaals met mij mee willen kijken want ik moet voor morgen iets produceren tbv presentatie....

Alvast bedankt!
Gr
Micha
 
Stuur alleen de eerste 100 regels
 
Het artikelnummer uit tabblad 2 komt niet overeen met een van de kolommen op tabblad 1.
Komt het deels overeen met kolom B? en wil je als uitkomst kolom F zien?
 
Ik zoek van het artikelnummer in blad 2 kolom A in CVO_E blad het fabrikant nummer en die staat in kol F van CVO_E blad.... kan zijn dat ze sowieso niet in 1e 100 regels staan want het is een bestand met bij 100000 regels.... artikelen bestand van leverancier....
 
En in welke kolom staat het artikelnummer in tabblad 1. Die hebben een compleet andere structuur.
Dit is een gokje:

Code:
=ALS.FOUT(INDEX(CVO_E!$F$2:$F$100;VERGELIJKEN(RECHTS(A2;5);RECHTS(CVO_E!$B$2:$B$100;5);0));"")

Afsluiten met control shift enter (matrixformule)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan