diapresentaie in powerpoint in cloud plaatsen

Status
Niet open voor verdere reacties.

muman

Gebruiker
Lid geworden
21 apr 2008
Berichten
322
Ik heb een diapresentatie in powerpoint. en ook opgeslagen als diapresentatie. Als je er op klikt opent meteen de diaserie zonder dat je iets van powerpoint ziet of hoeft te weten. En de afzonderlijke foto's kan je niet met een klik kopieren, ook belangrijk.
Nu wil ik die delen in de cloud zodat met een klik die diapresentatie start. In onedrive lukt dat niet, in dropbox ook niet, ontvangers moeten dan eerst een account aanmaken. In google drive ook niet.

wie heeft een tip voor mij?
 
Heeft niets te maken met wat je plaatst, maar als je deelt met bepaalde personen en niet met iedereen moeten die natuurlijk wel een account hebben.... Hoe zouden de hosts anders weten wie binnen en mag wie niet.
Ik dacht dat in de meeste van die diensten een optie zit 'delen met iedereen die de link heeft gekregen'. Als je die optie kiest kunnen ze dat volgens mij wél downloaden c.q. openen
 
Heeft niets te maken met wat je plaatst, maar als je deelt met bepaalde personen en niet met iedereen moeten die natuurlijk wel een account hebben.... Hoe zouden de hosts anders weten wie binnen en mag wie niet.
Ik dacht dat in de meeste van die diensten een optie zit 'delen met iedereen die de link heeft gekregen'. Als je die optie kiest kunnen ze dat volgens mij wél downloaden c.q. openen

snap ik maar met google fotos kan dat wel dacht ik maar daar kan ik geen powerpoint inzetten
 
Voorbeeld in OneDrive - géén Office 365.
Gewoon OneDrive aangemaakt, met gewoon privé Microsoft Account en dan via Online naar delen gaan ....
 

Bijlagen

  • 2020-05-30 21_57_10-Window.jpg
    2020-05-30 21_57_10-Window.jpg
    27,6 KB · Weergaven: 85
geprobeerd maar lukt niet. waarschijnlijk moet ik mijn versie 2010 upgraden naar office 365. en dat kan niet gratis. en de ondersteuning voor 2010 stopt in 2020. :evil:

te snel: lukt wel maar vanuit verkenner, niet vanuit powerpoint. bestand staat in onedrive, in verkenner kiezen voor delen bij pictogram van onedrive. Maar niet full screen. staan weer allerlei opties boven. moet fool-proof zijn.
 
te snel: lukt wel maar vanuit verkenner, niet vanuit powerpoint. bestand staat in onedrive, in verkenner kiezen voor delen bij pictogram van onedrive. Maar niet full screen. staan weer allerlei opties boven. moet fool-proof zijn.

Niet helemaal ... dan heb je inderdaad het probleem dat TS hier meldt : de mogelijkheden in de verkenner vanuit de map op je PC zijn beperkt.
Je moet via het OneDrive icoontje in je systeembalk naar 'Online weergeven' gaan ... dan krijg je de serverkant van je OneDrive ruimte te zien.
Daar kies je dan het bestand dat je wil delen waar het ook staat in je mappen en kiest dan in de Menubalk voor Delen.

Dan krijg je het scherm dat ik in post nr 7 liet zien : loop de punten numeriek af en je komt er ...
 
@digicafe. maakt niet uit. wat er gebeurd is dat het programma powerpoint online wordt geopend. dat wil ik niet. Ik wil een diapresentatie die gewoon opent met een klik op de link. Het moet echt fool proof zijn.
Er is een verschil tussen een powerpoint presentatie en een powerpoint diavoortelling. Ik heb een bestand opgeslagen als diavoorstelling. Als je de diavoorstelling opent werkt powerpoint niet zichtbaar en krijg je een full screen diavoorstelling, dat wil ik online zien te krijgen.

Misschien moet ik de foto's uit powerpoint halen en een ander programma gebruiken?
 
Zal niet baten : probleem is dat je cloud opslag als een media server wil gebruiken, als een streaming server en dat is het niet.
Al die clouddiensten werken zo dat je een bestand eigenlijk eerst download (onzichtbaar soms), en dat het dan wordt uitgevoerd op je PC overeenkomstig de bestandsassociaties van je Windows.
Bij mijn weten probeer je iets te doen dat met een clouddienst niet kan.

Om te bereiken wat jij wil zou je geen cloud-dienst maar een web services moeten gebruiken, een hosting van je bestanden.
 
Waarom maak je er niet gewoon een filmpje van? Ben je van alle gezeur af.
 
@octafish goed idee. filmpje is gelukt, via google foto's kan dat makkelijk worden bekeken, ... alleen voor mensen met een google account.
Ik heb hem in verborgen modus op youtube gezet en stuur de link rond naar betrokkenen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan