Eminent mediaplayer ondersteund het formaat niet......

Status
Niet open voor verdere reacties.

H6nsvV

Gebruiker
Lid geworden
4 dec 2002
Berichten
969
Hoi Allemaal,

Ik heb een mediaplayer 7080 en wil een MKV bestand bekijken welke op mijn PC staat.
MKV bestanden speelt ie normaliter zonder problemen af.
De laatste tijd geeft ie aan bij sommige MKV bestanden dat ie het formaat niet kan afspelen.
( Waarom ? heb ik niet kunnen ontdekken)

Nu speel ik vanavond een MKV bestand af...geen probleem hij speelt gewoon ...tot dat ik de ondertiteling aan zet, en dan slaat ie gelijk op zwart met de mededing dat het formaat niet afgespeeld kan worden.

Wie O wie kan mij vertellen wat de reden zou kunnen zijn ...of nog beter hoe los ik het op.
Natuurlijk is mijn dank GróóóóóóóT:thumb::thumb:
 
Heb je ooit al een firmware update gedaan? Ik vond deze link op google, de topic starter had ook problemen met het afspelen van MKV files.
 
Ding draait op een Realtek SoC als ik mij niet vergis.
De firmware van die SoC's is erg buggy.
Veel voorkomende problemen waardoor deze mediaspelers crashen ( en niet alleen Eminent, maar ook Xtreamer, Medi8er etc ) zijn:
* MKV's met relatief hoge bitrate
* MKV's met compressed headers
* MKV's i.c.m. sommige .srt en andere, externe, ondertitels...

* Het verlagen van de bitrate ( en dus de kwaliteit ) van een mkv kun je o.a. doen m.b.v. Handbrake.
Een andere manier is het converteren naar een ander formaat als bijv. MP4, ook dat kan met Handbrake.
* Hoe je die compressed headers verwijdert => https://wiki.serviio.org/doku.php?id=header_com
* Hoe je .srt en andere subs "intern" maakt i.p.v. "extern" => https://www.easytechguides.com/merge-subtitles-with-mkv.html

Meer info omtrent de details van betreffende mkv ( bitrate, fps, gebruikte codecs etc ) kun je achterhalen m.b.v. Mediainfo.
 
Mogge Jensvde en Scrapheap,

Dank voor jullie meedenken ..:thumb:

Ik had eigelijk nooit eerder problemen ...het is iets van de laatste tijd.
Wat ik wel had was dat ik films die op mijn pc staan hoger dat 9 GB dat ie dat niet trok.

Jensvde : ik heb 2 mediaplayers ( allebei 7080 ) en een met de firmware 1007 en de ander 1006 allebei hebben ze het zelfde probleem.
Maar nu zie ik door jou link dat er ook nog een andere firmware is ...ga ik nog uitproberen,,,:D

Scrapheap, jij ook weer bedankt voor je bijdrage ...:thumb: alleen om alles weer eens om te zetten met Handbrake ( mijn favo om films op mijn telefoon te zetten ) zie ik niet zo zitten . Het zou toch anders moeten kunnen. ( lees makkelijker,... ) De rest van jou (altijd zeer gewaardeerde) adviezen gaan me een ietsje boven mijn huidige pet :rolleyes: Ik ga aan de slag met een ander firmware en laat het jullie nog weten...Tot zover bedankt :d
 
Dat probleem met MKV's boven de 9 Gb wordt veroorzaakt door de beschikbare hoeveel cache-geheugen waar de SoC gebruikt van maakt om data te bufferen.
Dat is noodzaak voor een vloeiende weergave.
Vaak komt dit voor bij mkv's die andere geluidssporen hebben als bijv. Dolby Digital of DTS, vaak True HD of Master Audio HD.
Deze laatste 2 hebben nogal wat "overhead" wat leidt tot extra data die de SoC wel moet kunnen bufferen en verwerken en daar gaat het meestal fout.
Dit kan er zelfs voor zorgen dat je netwerk "verstopt" raakt als de netwerkinstellingen niet juist zijn, WiFi streamen is dan al bij voorbaat volstrekt kansloos.
Een oplossing die in dat geval meestal wèl werekt is gebruik te maken van het NFS netwerkprotocol i.p.v. SMB omdat NFS een hogere doorvoer kent.

Succes, wellicht biedt de nieuwe firmware uitkomst hoewel ik het betwijfel.
Genoemde zaken zijn veelal hardware-beperkingen die je met nieuwe software bijna nooit oplost.
Laat maar horen of het werkt :thumb:
 
Ik heb het zelfde probleem, ik ben er achter als het MKV 265 is werkt het niet met MKV 264 wel
 
MKV 265 bestaat niet, je praat over de H265 codec ( HEVC ) waarmee het bronbestand is gecomprimeerd.
Dat die op jouw mediaspeler niet werkt is niet raar omdat deze codec pas kort gebruikt wordt en de software ( firmware ) van de mediaspeler deze niet kent en dus niet ondersteunt.
Oplossing ook in dit geval Handbrake om het bestand opnieuw te converteren met gebruik van de H264 ( AVC ) codec.
 
Of nog véél vooruitziender : een Codec Pack installeren op je PC ...
 
Sorry maar je mist iets..
Dit gaat niet over een pc probleem maar een mediaspeler die draait op een Realtek SoC met proprietary software.
Daar kun je met een codec pack niks mee...
 
Hoi Allemaal,
Mijn excuses voor de vertraagde reactie, andere zaken hadden even mijn volle aandacht nodig..:eek:
Reuze bedankt voor jullie input en Scrapheap...natuurlijk voor de zeer uitgebreide uitleg.
Helaas gaat dit niet allemaal meer tot mijn doordringen (leeftijd:() Dus ga ik het maar anders doen.
Ik zet de film van af mijn PC rechtstreeks op de HD van mijn player 7080 en koppel hem daarna weer aan mijn TV .
Ik weet het extra werk ,maar ik zie even geen andere oplossing.
Nogmaals Super bedankt voor jullie bijdragen :thumb::thumb::thumb:
 
Indien het een codec probleem is, bijv H265 i.p.v. H264, gaat dat geen verschil maken omdat de firmware van de mediaspeler deze video-codering niet kent.
Of dat bestand dan op de pc of de ingebouwde HDD staat maakt niet uit, je zult dezelfde foutmelding zien.
Enige optie is deze MKV converteren naar een ander video-formaat wat de speler wèl kent en ondersteunt, bijv MKV met de H264 codec of een MP4 bestand.

In de handleiding van de mediaspeler staat een overzicht van de formaten audio en video waar de speler mee overweg kan.
Je kunt de MKV analyseren met het eerder genoemde Mediainfo.
In het overzicht daarvan kun je zien welke codec er is gebruikt bij het maken van deze MKV.
Als deze gebruikte codec niet in het overzicht van de mediaspeler staat weet je ook de oorzaak waarom betreffende MKV niet wordt afgespeeld.:thumb:
 
Hoi Scrapheap,

Ik zie het..wil nu een serie kijken die op mijn HD staat, hij speelt gewoon, ik zet de ondertiteling op NL en stopt gelijkt.
Geeft aan dat ie dit formaat niet steunt ?????? dus alleen als ik de ondertiteling aanzet.:evil:
 
Dat ligt eraan of het interne of externe ondertitels zijn en in welk formaat deze ondertiteling is...
Dat kan bijv. zijn:
SRT / SUBrip / IDX

Bepaalde firmware van mediaspelers met een Realtek SoC ( de processor ) kan niet overweg met externe ondertitels.
Deze moet je dan toevoegen ( mergen ) met het filmbestand.
Dat kan o.a. met MkvMerge / MkvToolnix. [ Link ]

Hoe e.e.a. in z'n werk gaat:

https://www.computeridee.nl/workshop/mkv-ondertitelen/
https://www.easytechguides.com/merge-subtitles-with-mkv.html
 
Wederom bedankt hoor voor je info. Ga er zeker gebruik van maken. Blijft echter voor mij de vraag staan .. waarom heb ik er al die jaren geen problemen mee gehad. Maar ik berust er maar in...
 
Had je nog geprobeerd om de firmware bij te wreken naar de nieuwste versie..( indien beschikbaar ) ?
Wat mij wel eens geholpen heeft is de firmware opnieuw flashen, zelfs als het dezelfde versie is...
Blijkbaar raakt er soms een deel van het interne geheugen van de speler corrupt en opnieuw flashen kan dat is sommige gevallen verhelpen.
 
Mogge scrapheap je was er weer vroeg bij..
Haha..wilde ik gaan doen maar ik had ff geen stick tot mijn beschikking.
Ga het zo snel mogelijk doen.
Laat het natuurlijk ff weten.
Bedankt man
 
Ben altijd vroeg op dus dit was zeker geen uitzondering :D
Maar ik wens je succes, het resultaat verneem ik vanzelf :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan