• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Matrix add-on functies zijn niet beschikbaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

ziglo22

Gebruiker
Lid geworden
31 mei 2020
Berichten
6
Hallo!


Ik probeer in mijn Excel-file de eigenvalue van een matrix te berekenen. Hiervoor heb ik de add-ons 'Matrix' en 'Matrix and Linear Algebra for Excel v.23' geïnstalleerd. Deze zijn actief en ik heb de meest recente versie van Excel op mijn computer staan.

Toch lukt het me niet om een de eigenvalue te berekenen. Deze functie "=eigenvalue" of "MEigenvalMax" kan niet gekozen worden als functie. De add-on heb ik al verschillende malen verwijderd en opnieuw gedownload. Deze exacte functie werkt wel bij vrienden die dit proberen en dezelfde add-on geïnstalleerd hebben.

Deze add-on werd aangevinkt bij opties en zou dus actief moeten zijn.

Heeft iemand enig idee hoe ik deze functie kan gebruiken in Excel?



Alvast bedankt :D ,
Britt
 
Daar wil ik wel eens naar kijken.
Waar heb je die addins vandaan gehaald?
 
Hallo! Alvast bedankt voor uw antwoord!


Wel, ik dien bepaalde berekeningen op te lossen voor mijn studies in Excel. Deze add-on werd op mijn studie-platform online gezet zodat de studenten deze konden downloaden. Ik heb dus dezelfde add-on als personen bij wie de eigenvalue van een matrix wel met succes berekend kan worden in Excel.

Tevens had ik ook een andere add-on geïnstalleerd om deze berekeningen uit te voeren op een matrix. Ook met een andere add-on lukte dit niet en krijg ik steeds een "#NAAM?" foutmelding terwijl de exact zelfde functie bij andere personen een getal als uitkomst heeft. Ook als andere personen me hun file doorsturen (met deze functies en berekeningen in), zal ik geen uitkomst te zien krijgen, maar enkel "#NAAM?" op de plek van de eigenvalue-functie.


De functies die ik dien te gebruiken, zijn:
- MEigenvalMax(X:X)
- MProd($X$X : $X$X ; Y:Y)

Indien er een andere add-on bestaat om deze functies op te lossen, wil ik zeker en vast opnieuw proberen om een andere add-on te installeren :) !


Alvast bedankt,
Britt
 
Om daar naar te kijken heb ik de addon zelf nodig, vandaar de vraag waar je die vandaan hebt gehaald.
Misschien dat je die als .zip bestand hier kan plaatsen.

#NAAM? betekent dat de opgegeven functie niet werd gevonden.
 
Ik heb geprobeerd de ZIP in te voegen als bijlage. Hopelijk is dit gelukt. Alvast bedankt!

Britt
 

Bijlagen

  • matrix.zip
    1.012,7 KB · Weergaven: 42
De functies die je noemt in #3 kan ik hier zonder probleem invoegen na het toevoegen van de addon in Excel 2016.
Dan is het lastig om te zeggen waarom dat bij jou niet werkt.

Ik heb de addon toegevoegd via:
Opties > Invoegtpassingen > Start > Bladeren
Dan de matrix.xla opzoeken, die selecteren en op Ok klikken.

Zie je ze hier wel?
matrix.JPG
 
Laatst bewerkt:
In de bijlage heb ik nog twee afbeeldingen geplaatst van de formule die ik gebruik (1) en de uitkomst die me gegeven wordt in Excel (2).

Ook bij invoegtoepassingen staat deze add-on en staat deze aangevinkt (bijlage 3).



In dit schermpje krijg ik de matrix-optie niet te zien (4).
 

Bijlagen

  • 2.jpg
    2.jpg
    39,8 KB · Weergaven: 66
  • 1.jpg
    1.jpg
    39,9 KB · Weergaven: 62
  • 3.jpg
    3.jpg
    53,6 KB · Weergaven: 69
  • 4.jpg
    4.jpg
    87,4 KB · Weergaven: 72
Laatst bewerkt:
Je derde plaatje laat bij mij andere informatie bij die addon zien:
Addons.jpg
 
Ik heb zonet de add-on opnieuw geïnstalleerd. Nu komt er dezelfde naam te staan als op uw afbeelding maar deze is niet te vinden bij "Functie invoegen". Dit geeft dezelfde lijst als in bijlage 4 (Alles, Financieel,...).
 
In bijlage 4 moet je wel eerst de categorie "matrix" selecteren.
Verder lijkt het goed en dan ik zo geen idee waarom het bij jou niet werkt.
 
Ik heb de add-on opnieuw geïnstalleerd en op mijn bureaublad gezet. Nu lukte het me (na maanden! :) )wel om de eigenvalues te berekenen.

Enorm bedankt voor de hulp! Ik apprecieer het!


Britt
 
Mooi :)
Dan kan je je vraag nog even als Opgelost markeren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan