Nieuwe 6tb harde schijf geeft 1.45 tb aan.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tattoo66

Gebruiker
Lid geworden
11 apr 2002
Berichten
115
Hallo,

Net aangesloten via usb, omdat ik van m'n oude schijf (die vervangen gaat worden) bestanden wil overzetten.
Helaas geeft ie te weinig aan, in schijfbeheer en ook in EaseUS Partition Master. Hij staat in GPT.
Ik gebruik een Asus H87-PLUS.
 
En wat zegt het BIOS aan grootte?
 
Zet eens een screenshot van schijfbeheer of Easeus hier neer waar die schijf op staat.
 
Als ik een schijf inbouw, dan kijk ik altijd eerst in het bios of het de juiste harde schijf is.

Ooit eens een SeaGate geleverd gekregen in een pc, in plaats van een WD. En toen veel disk-errors na stroomuitval.
Sindsdien weet je beter..... ;)
 
Laatst bewerkt:
Bij de bios geeft ie ergens het type aan, maar geen grootte, waarschijnlijk omdat ik ;m nog niet geinitialiseerd heb. Ik ben een beetje huiverig omdat te doen, omdat het niet de volledige grootte is.

Even uitzoeken hoe ik een foto moet uploaden. (screenshot)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Kan via imgbb.

Normaal zou je als standaard ergens in je bios de schijfgrootte moeten zien.
 
Laatst bewerkt:
Foto uploaden kan hiermee:
ImageUpload.JPG

Die gebruik ik trouwens ook om ieder ander bestand hier te uploaden.
 
Laatst bewerkt:
Om dat lint met icoontjes te krijgen ga je naar Instellingen.
Vervolgens klik je onder Mijn instellingen en Mijn account op Wijzig opties.
Dan zet je onderaan bij Diversie opties de optie "Standaard editor - Extra opties" aan.
 
En de EaseUS screenshot https://ibb.co/SndWYQq

@edmoor, bedankt, gevonden.

6.jpg

61.jpg

62.jpg

Easeus scant nu naar verloren partities, hopen dat dit goed komt, want hier ziet ie wel 6tb!? 63.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Als ik in mijn bios kijk, dan zie ik dit:


Jij niet dan?
 
Dacht wel, je kunt zelfs groter kopen, Ik gebruik een USB 3 behuizing, dus ik denk dat dat wel goed komt.
 
@Tattoo66,

Ik heb een aantal berichten samengevoegd. Als je wat wilt toevoegen aan je laatste bericht, gebruik dan de knop "bericht aanpassen". Dit uiteraard als er nog niemand heeft gereageerd.
 
'tis maar een wilde gok en waarschijnlijk niet echt een oplossing, maar heb je Chrystaldisk al naar de schijf laten kijken?
 
Dacht wel, je kunt zelfs groter kopen, Ik gebruik een USB 3 behuizing, dus ik denk dat dat wel goed komt.
Welk merk USB adapter heb je, het liefst met link naar het product?
USB3 zegt nl niks over de schijf ondersteuning, alleen maar wat over de snelheid van de USB-kabel.....
Het gaat om de chip in de USB adapter, die bepaalt wat er ondersteund wordt qua grootte en type van de harde schijf.
Heb wel eens vreemde dingen gezien met USB-adapters.
 
Laatst bewerkt:
Op een andere PC/notebook testen, weet je dat het niet aan de schijf/enclosure zelf ligt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan