Onbekende client in DHCP lijst

Status
Niet open voor verdere reacties.

nhojnavslig

Gebruiker
Lid geworden
13 dec 2005
Berichten
80
Hallo allemaal,
Ik heb een vraagje over mijn netwerk, .... als ik in mijn router naar de "DHCP client list" kijk zie ik daar 4 devices benoemd.
3 zijn overduidelijk, tablet, smartphone, en desktop, ... er staat echter een "unknown" client tussen, ... iemand een idee hoe ik er achter
kom wat dat zou kunnen zijn, ... ??
client list TP_LINK.png
 
kan van alles zijn, iets wat dus niet dagelijks in huis is bijv.
Een gast met zijn smartphone, je tv. die je nog niet goed hebt aangesloten etc.
NAS of printer, noem het maar op.

Ik weet niet wat en wie er in je huis komt met iets wat van je netwerk gebruik mag/kan maken, dus je zult het zelf moeten bedenken.
Welke provider??

om te controleren of de apparaten die op de DHCP-clienttabel staan, van u zijn, kunt u elk MAC-adres noteren dat op uw netwerk is aangesloten en het vergelijken met de MAC-adressen van uw apparaten. Klik hier voor instructies voor het controleren van het MAC-adres van uw apparaat .
 
Unknown - IP-adres 192.168.0.100 is normaliter het IP-adres van een NAS, als je een NAS gebruikt / in bezit hebt.
 
Kan je aan de hand van het MAC-adres niet vaststellen wat voor merk device het is? En kijk eens wat er op poort 80, 81 of 8080 draait?
 
Anders de test voor dummies :

  1. Zet alle apparaten die je verbinding denkt te geven uit of koppel ze minstens los ;
  2. Staat er dan nog ééntje aktief ? waarschijnlijk niet.
  3. Schakel ze dan één voor één weer in en verbindt ze
  4. Kijk telkens in je router wat er gebeurd...
 
Hoi allemaal,
Bedankt voor de reacties, ik heb aan de hand van het getoonde MAC adres uitgevonden dat het van de PS4 is, .... :) :) :)

Nogmaals bedankt voor de hulp !! :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan