Nou dit weer... Win10 Media Perikelen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lupus

Gebruiker
Lid geworden
31 mrt 2010
Berichten
300
Nieuwe monitor voor partner die windows 10 draait, Samsun 24" curved. Lekker aan het Surfen met Firefox... Adblockertje actief, Privacy Badger erbij... En nog wat Omroep Brabant nieuwsartikeltjes lezen...

Doemt er een mediaprobleem op... Op een pagina wordt een kaart van Brabant getoond met glaasjes bier erop, waar grote ruime terrassen zijn. Dit is vervangen door "Wachten op privacy instellingen..." WÁÁR komt deze melding vandaan??? Waarom komt er nix naar boven over deze melding... W-H-A-T I-S I-I-I-I-I-I-I-I-I-I-I-I-I-T!!?? :confused:

Komt deze melding vanuit windows10 zelf? Vanuit Firefox zelf? Van de Hema of de Mc Donalds? Wij weten het niet en worden er gek van... Waarom moet omwille van JOUW privacy alles worden geblocked zodat het niet meer (fatsoenlijk) werkt? Je hebt toch ook een NEE/ NEE sticker op je brievenbus? Waarom niet op jouw systeem?
 
Don't know. Kom eens met een screenshot aan?
 
Waarschijnlijk heb je cookies verwijderd en moeten deze opnieuw geaccepteerd worden.
 
ORB.JPG
Waar deze kaart staat op de website....

Screenshot_2020-05-31 Bijna 200 extra grote terrassen vanaf 1 juni, kijk hier waar bij jou in de.png
... staat een blanco veld met de mededeling "Wachten op privacy instellingen..."
Dat suggereert da website met iets bezig is op de achtergrond, maar wij weten niet wat.

Hetzelfde staat rechtsonder bij de button "aanmelden"...

Browser is Firefox 76.0.1

Addons: I don't care about cookies - Adblock plus Firefox - Privacy Badger Firefox (meest recente versie)
 
Laatst bewerkt:
Dat gaat dan kennelijk niet goed.
 
'I don't care about cookies' is ook vaak een showstopper! Blacklist de website eens voor deze add-on?
Blijkbaar ga je niet akkoord met de cookie-instellingen, en wordt de Google Maps niet geladen.
 
Ik denk dus dat die cookies niet automatisch worden geaccepteerd.
 
Dat gaat dan kennelijk niet goed.

Clarify please... :)

Voor de volledigheid; ik heb dezelfde versie draaien van FF (76.0.1) en die geeft de boel wél goed weer... (?)

Ik heb dezelfde add-ons Adblock en een cookie warning suppressor... Maar geen Privacy Badger geïnstalleerd.
 
Ik denk dus dat die cookies niet automatisch worden geaccepteerd.

Hij slikt alle cookies zonder melding... (I don't care about cookies add-on)

En... ik draai WIN7 (64)
 
Laatst bewerkt:
Dat is niet helemaal juist want deze add-on, I don't care about cookies, houdt de vraag of u cookies accepteert tegen. Een en ander kan tegen de regels van die websites zijn waar u naartoe wilt surfen. Het maakt gebruik van zwarte lijsten en misschien biedt de add-on de mogelijkheid om de pagina die u aanklikt daarvan te verwijderen. Zelfde geldt mogelijk voor Privacy Badger. U moet de melding dat het wacht op privacy instellingen serieus nemen. Het is precies waarom u niet verder kan.
 
Ehm... zoals eerder gezegd. Ik draai zelf win7 en daar heb ik deze add-ons ook draaien in FF... Géén enkel probleem gezien met weergave van websites. Alles is gewoon toegankelijk. Video, Audio, en fotomateriaal.

Alle systemen hebben de laatste FF versie. Er is niks in instellingen binnen Firefox aangepast. Daarom lijkt het mij eerder een melding vanuit Windows 10. Óók een laptop waar Win 8.1 op draait met de laatste versie van Firefox krijgt die melding: "Wachten op privacy instellingen..." wat suggereert dat het systeem ergens op wacht... De vraag is: wát dan?! Wáár wacht je op voor je verder kunt?! Is het een instelling binnen Windows? Is het een instelling binnen Firefox? Is het een instelling binnen een van de Add-ons die bij MIJ géén problemen geven maar in latere versies van Windows met Firefox wél!

Stel je voor dat je dus een NEE/NEE sticker op je brievenbus plakt; daardoor kan het ding ineens niet meer open en kan de post niet worden bezorgt. Pas als je die sticker er weer afhaalt kan de brievenbus ineens weer wel open en krijg je dus een heel bos aan ongevraagde drek bezorgd...
 
Sommige opmerkingen hier, zijn niet aan mij besteed maar de vraag voor cookie toestemming wordt wel eens niet gesteld omdat gebruikers op een pagina van een partner al toestemming voor meerdere sites hebben gegeven. De add-ons tegen de vraag of u cookies wilt ontvangen zijn misschien zelf lerend of de "zwarte lijsten" waarmee die werken verschillend. Om ergernis van de niet toegankelijke links te voorkomen kan u overwegen om van de hulpprogramma's tegen de cookie vragen af te zien. Je ziet dan af en toe wel de wettelijk verplichte balken maar er is geen onduidelijkheid over wat je op een pagina wel of niet kan doen. Cookies kan je door een programma als Ccleaner bewerken zodat ze bijvoorbeeld automatisch allemaal gewist worden behalve de cookies die je steeds nodig bent op pagina's die je veel bezoekt.
 
Nou wordt het pas echt duidelijk want de melding komt nu ook bij de Opera Browser naar boven... Lookie Lookie!
Opera Browser.JPG

En hieronder de Firefox Browser met zijn addons...
Firefox Browser.JPG

Wie het weet mag het zeggen... :p

WIJ weten het niet meer en worden gillend gek hier zo...
 
In de paginabron, die je kan oproepen, staat deze tekst in een "placeholder" en het is daarom onveranderlijk onderdeel van de pagina. Ik zie het er eveneens staan. Een placeholder is een tijdelijk element in afwachting van een advertentie of tekstvak, link, afbeelding enzovoort.

Knipsel Placeholder.JPG
 
Ok! En u surft met... Firefox of een andere browser?

Die "Placeholder" is fysiek onderdeel van de pagina of wordt die veroorzaakt door een, bijvoorbeeld, adblocker?
Is dit een geval van: "Slik onze reclame, kreng! Of anders geen info?"

Wie zet dat erin/op? Zit niet op ongevraagde meuk te wachten namelijk.
Omroep Brabant bestaat dankzij subsidies van de Provincie = Publiek geld. Dus waarom mensen lastigvallen met zooi die ze niet willen? :mad:
 
Ja dat klopt toch, na uitschakelen van UBlock Origin, de add-blocker verschijnt het plaatje met de plattegrond en bierglazen op de plaats van de grotere terrassen én er verschijnt een dialoog met de vraag of je steeds op de hoge gebracht wilt worden van het laatste nieuws. Wat blijft dat is dat de tekst een willekeurige is, wel van toepassing.

Chrome browser
 
Ja dat klopt toch, na uitschakelen van UBlock Origin, de add-blocker verschijnt het plaatje met de plattegrond en bierglazen op de plaats van de grotere terrassen én er verschijnt een dialoog met de vraag of je steeds op de hoge gebracht wilt worden van het laatste nieuws. Wat blijft dat is dat de tekst een willekeurige is, wel van toepassing.

Chrome browser

Ok... jij surft met Chrome... Maar geldt dat dan óók voor de Firefox browser??
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan