• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

sjabloon na openen automatisch doornummeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

HBot

Gebruiker
Lid geworden
12 dec 2006
Berichten
325
Beste forum,

Ik ben bezig een sjabloon te maken, maar zou graag willen proberen als men deze opent en invult dit automatisch een opvolgend nummer krijgt BV (in Cel a1) FAB00001 volgende FAB00002 etc. zodat ik deze gegevens kan exporteren naar een overzicht met het nieuwe opvolgend nummer.
Sjabloon wordt door meerdere afdelingen ingevuld en wil voorkomen dat hetzelfde nummer dubbel gebruikt wordt.

is dit mogelijk?

gr
Henny
 
Zou je een vb bestand willen plaatsen?
 
Denk zoiets dan? Vul iets in in kolom B. De rest is gedaan in de VO
 

Bijlagen

  • Map1.xlsx
    10 KB · Weergaven: 35
Hallo JV,

ik begrijp deze formule niet zo goed,
De bedoeling is dat bij het openen van het sjabloon, de code in cel E3 wordt verhoogt tov. de laatst geopende.
Ik heb het document erbij gedaan (mag niet als sjabloon), dit is allemaal nog in een begin stadium, werkdocument, nog veel te doen, stapje voor stapje
> De cel die verhoogt moet worden is Cel E3

hopelijk is er een oplossing ander moet ik een unieke sleutel bedenken.
Gr
 

Bijlagen

  • Klachtenformulier Test.xlsm
    55,8 KB · Weergaven: 32
HBot,

Je wilt graag dat meerdere afdelingen gebruik kunnen maken van dit sjabloon en dat de sjabloonnummer +1 gedaan worden ( Zal even moeten zoeken waar ik dit ook al weer gezien heb). Hier zitten een paar kleine uitdagingen in.
1. Het slabloon moet u de server op een plek staan waar iedereen bij kan die het sjabloon moet kunnen invullen.
2. Daarnaast wat gebeurd er als er twee of meerdere collega's op hetzelfde moment formulier wegschrijven op de locatie? Wie krijgt welke nummering?
3. Wat gebeurd er met het document als er geschoven wordt met afdelingen, cost centre's, profit centre's enz. Dit document stel je eenmalig goed op en de kennis zit bij jou in jouw geheugen. Dit zakt na verloop van tijd weg en wanneer het moment daar is om dit aan te passen moet je heel diep in je geheugen graven hoe het ook al weer ging.

Uit het tabblad "brongegevens" maak ik op dat het bedrijf waar je dit voor maakt geen kleine jongen is. Ik neem aan dat jullie een degelijk ERP pakket hebben. Waarom doen jullie het daar niet in. Veel van deze systemen hebben zelf een aparte klachtenmodule. Voordeel hiervan is: alles staat in het ERP pakket. Je kan dit allemaal koppelen aan jouw database. Het kan een hoop handmatige invoer voorkomen en daarbij ook eventueel tikfouten.
 
Het meest gebruikelijk is om het volgnummer in een apart bestandje op te slaan.

In de module van ThisWorkbook zet je dan zoiets als onderstaande.

Code:
Private Sub Workbook_Open()
  With GetObject("E:\Temp\volgnummer.xlsx").Sheets(1)
    y = .Cells(1) + 1
    .Cells(1) = y
    .Parent.Close
  End With
  Sheets("Klachtenformulier").Cells(3, 5) = y
End Sub
 
M@rcel,
Bedank voor het meedenken
Ter info,
1. bestand staat op de server waar betrokken bij kunnen.
2. goed punt, de kans is aanwezig maar gering. Time will tell.
3. ik zal dit de komende tijd voor mijn pensioen overdragen, vandaar dat ik een solide document wil, waar ook wijzigen eenvoudig en begrijpelijk zijn door te voeren. Neem collega mee in deze.
Huidige systeem is complex met veel type werk.
Huidige Erp dekt niet de lading, hebben hierna gekeken, Het aanpassen van het ERP systeem is kostbaar(vele uitzonderingen maken het complex, zit ook nog een heel overzicht achter waaruit ook weer andere afdelingen aangestuurd worden) en ook niet gedekt voor de toekomst. We werken nog met 2 ERP systemen, als er gekozen wordt om over te gaan naar een nieuw pakket wordt dit meegenomen.
Zal zeker nog wel tegen problemen aan lopen.
Maar blijf kritisch, daar leer ik ook van.
en ik vindt het leuk om deze uitdaging aan te gaan,(vindt veel bruikbare zaken terug op dit forum of internet, niet altijd makkelijk maar heel leerzaam)

VenA, ik ga jouw formule morgen uitproberen.
Gr
 
VenA

Kon toch niet wachten,

Werkt,
Ga dit meenemen.

Bedankt allen, 1e probleempje opgelost, kan weer even verder.
komen nog uitdagingen genoeg ;-)
 
Het is geen formule en eventueel kan je de variabele y nog weglaten

Code:
Private Sub Workbook_Open()
  With GetObject("E:\Temp\volgnummer.xlsx").Sheets(1)
    .Cells(1) = .Cells(1) + 1
     Sheets("Klachtenformulier").Cells(3, 5) = .cells(1)
    .Parent.Close
  End With
End Sub
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan