Test programma voor laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

userman

Gebruiker
Lid geworden
29 mrt 2004
Berichten
247
Ik ben op zoek naar een klein simpel test programma dat ik kan gebruiken op usb om een 2de hands laptop die ik ga bezichtigen en testen aan de tand te voelen.Ik wil geen uitgebreide benchmark test, gewoon iets dat de processor en het geheugen even flink laat werken.
Als dat niet mogelijk is verneem ik graag tips wat te doen om te kijken of ik geen kat in een zak zou kopen.
Ik weet dat de Windows logboeken al een goede bron van info kunnen zijn, maar als Windows net opnieuw is geïnstalleerd heb je daar niets aan.
Verder wou ik ook weten of ik kan achterhalen welk de WiFi chip is, of kan ik dat met de type van de processor te weten komen, en zo ja een link graag, want begin op google maar te zoeken naar het juiste als je maar +/- 15 hebt.
 
Hallo


Speccy en hwinfo zijn allebei de moeite , en gebruik ik regelmatig .

Peter
 
Geheugen en WiFi kaartje zijn niet duur en gemakkelijk te vervangen bij een professionele laptop. Daar hangt het dus niet vanaf. Ik heb wel veel gezien dat YouTube video niet zonder haperen wil afspelen en daar kan je natuurlijk ook moeilijke video's of hoge resoluties selecteren. Afhankelijk van wat je van de chipset zou kunnen verwachten! Een laptop zal vanuit koud en helemaal uit zijnde ook makkelijk moeten kunnen opstarten. Verder moet je afspreken dat je het artikel kan terugbrengen als het iets mankeert wat de eigenaar had kunnen weten. Immers, tussen particulieren is er geen enkel recht van toepassing. Een goede afspraak over tevredenheidsgarantie zou je dus moeten kunnen maken.
 
Aan de logboeken heb je wel wat aan want al is het een verse installatie staat daar elk probleem.
Daarnaast heb je de betrouwbaarheidsgeschiedenis die per dag een overzicht geeft.

Aan de hardware specs heb je het meest.
Voor de rest is het gewoon koffiedik kijken.

Tip, koop een nieuwe BTO.
 
Allen bedankt voor de tips, Speccy en hwinfo zijn mij goed bekend en de laatste hoeft geen instal, dus die kan ik zeker gebruiken.
De app apparaatprestaties en status had ik nog nooit gebruikt met de gedachte waardeloos.
Wat betreft het WiFi kaartje, hier heb ik geen ervaring mee, wist zelfs niet dat dit een apart onderdeel was.Heb gezocht naar info voor de laptop die ik wil maar vind alleen voor andere types info.Het zal dus goed moeten zijn of ik loop het risico niet.
 
Hallo

Nog eentje vergeten te vermelden --> cristaldiskinfo ... is ook goud waard .

Mocht er nog een h.d.d. in deze laptop zitten , en toestel wordt ruw gemanipuleerd of er wordt mee rondgelopen , zullen er zo goed als zeker bad clusters zijn door head/platter kontakt ...

Het visuele aspekt van een p.c. zegt ook veel .

Scherm vol met vingerafdrukken , etc ...

Peter
 
Ondertussen op bezoek geweest.Zag er netjes uit maar ondanks de 8GB ram en de i5 van de 4e generatie was de grafische chip maar een intel 4xxx.
Heb nu één gevonden die denk ik wel de moeite is,alleen de WiFi is een vraagteken.Wie helpt mij er door?
 
M.b.v. Speccy kun je zien welke WiFi-chip er gebruikt wordt..
Met InSSIDer kun je beoordelen hoe de ontvangst van de WiFi module is, op basis van het aantal netwerken en de signaalsterkte ervan.
 
M.b.v. Speccy kun je zien welke WiFi-chip er gebruikt wordt..
Met InSSIDer kun je beoordelen hoe de ontvangst van de WiFi module is, op basis van het aantal netwerken en de signaalsterkte ervan.

Maar Speccy moet geïnstalleerd worden, wie gaat dat toelaten als je een laptop gaat bekijken/testen
 
Hallo

Speccy is een van de weinige prg's die ik meteen op een laptop / desktop zet.

Meest gebruikt door mij is t° monitoring c.p.u. / g.p.u.

Bij wijze van spreken ... indien nog niet geinstalleerd , zouden ze u dankbaar moeten zijn voor de tip van dit prg.:p

Peter
 
Hallo

Speccy is een van de weinige prg's die ik meteen op een laptop / desktop zet.

Meest gebruikt door mij is t° monitoring c.p.u. / g.p.u.

Bij wijze van spreken ... indien nog niet geinstalleerd , zouden ze u dankbaar moeten zijn voor de tip van dit prg.:p

Portable versie :

https://nl.afterdawn.com/downloads/systeem_tools/systeem_informatie/speccy_portable.cfm



Peter

Hartelijk dank voor de link.Nu kan ik zien wat ik wil zien en wat bijna niemand kan vertellen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan