Er verschijnen telkens schaarsgeklede dames....

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wallievis

Gebruiker
Lid geworden
31 dec 2014
Berichten
36
Beste iedereen,
Ik stel deze vraag voor mijn schoonvader, inmiddels 87 jaar. ( niet lachen, tis echt voor hem !! )
Als hij op internet surft, dwz naar zijn vertrouwde websites zoals de krant en andere normale zaken, komen er om de haverklap boodschappen en foto's tevoorschijn van schaarsgeklede dames, met heel aanlokkelijke en ook zeer dure voorstellen. Dit is zeer vervelend, want die mens surft niet ( en daar ben ik 300% zeker van ) naar dubieuze sites.
De virusscanner is een betalende G-Data en is dus up-to-date.
Ik heb Chrome al geherïnstalleerd, alle mogelijke zaken zoals cookies verwijderd enz, maar de dames weten van geen ophouden. Wegklikken is geen optie, want enkele seconden later zijn ze er weer.
Hoe komt het dat deze boodschappen verschijnen ? En vooral : Hoe kan ik dit oplossen ?
Browser = Chrome Besturingssysteem = Win10
 
enige tijd geleden schakelde malwarebytes defender uit. Ik kon nergens in de instellingen vinden of dit uitgeschakeld kon worden en heb MWB daarom verwijderd.

Is dit inmiddels opgelost?
 
enige tijd geleden schakelde malwarebytes defender uit. Ik kon nergens in de instellingen vinden of dit uitgeschakeld kon worden en heb MWB daarom verwijderd.

Is dit inmiddels opgelost?

Weet jij toch zelf wel?:)

Enne, ik gebruik 'm ook en er wordt niets uitgeschakeld, zeker de proefversie gebruikt en niet de gratis versie.
 
Edit mod: Verplaatst naar de juiste sectie.
 
Weet jij toch zelf wel?:)

Enne, ik gebruik 'm ook en er wordt niets uitgeschakeld, zeker de proefversie gebruikt en niet de gratis versie.

NEEN, zoals vaker hier geplaatst ben ik een van die noob idioten die nooit een cursus/opleiding IT/ICT/ of hoe jullie die ook noemen willen heb gevolgd. Maar vooruit, naar aanleiding van jouw kriptische opmerking zal ik maar weer eens gaan zwoegen!!!!!!!!!!!!!!!!
 
Hey, Een virus is wat anders en onevenredig veel slechte reclame ook niet bepaald malware maar dat kan natuurlijk wél wanneer er malware draait wat af en toe advertentie software download.

Vaak is de bron een browser helper, gewoon een add-on of extensie wat zich een zoekbalk noemt. Kijk daarom eerst of er verdachte en ongewenste extensies/add-ons in het menu van de Internet browser te vinden zijn. Onbetrouwbare software kan zoiets doen en met name sites die computer hulp beloven, drivers zoeken of bestand soorten converteren maar ook installaties van downloads en kleine download helpers (.exe) om ergens iets te kunnen downloaden doen dit.

In het browser menu vind je ook of er toestemming aan sites gegeven is om berichten of meldingen weer te geven. Hier kan je sites uit die lijst verwijderen.

Tegen alle reclame kan je een add blocker draaien. Dit werkt met zwarte lijsten van deze server adressen. Ik heb er twee; Adblock Plus en uBlock Origin. Als u deze werkbalk pictogrammen aanklikt dan kan u een site als Helpmij.nl gemakkelijk uitzonderen wanneer u die bezoekt, met op een grote aan/uit knop te drukken. Hopelijk keert de rust dan weder.

Met een uurtje de tijd kan je een lijst doornemen van alles wat er op de computer opstart. Er zou bijvoorbeeld steeds verbinding kunnen worden gemaakt om updates te zoeken of de nieuwste drivers en ondertussen krijg je er reclame van. Het is goed om te weten wat er allemaal actief wordt en als bonus worden de regels met nieuw gevonden toepassingen, sinds de laatste scan, groen. Zo kan je meteen snel zien of je nog controle hebt. Het programma waarmee je dit doet hoef je niet te installeren en heet Autoruns van Sysinternals.
 
je kan starten met local beveiligingsbeleid...
verwijder chroom(houd u niet tegen sites te bezoeken die uw systeem zouden kunnen kwetsen) en installeer palemoon (om het gemakkelijk te maken verander je het icoontje naar chroom)
bekijk msconfig (gewoon tijpen en enter)
verder kan je sites blockeren in de win/system32/drivers/etc/hosts
ik zie op dit moment op geen enkele site reclame (helaas werkt youtube niet hierdoor, Zij zijn nog niet in staat nuttig en rotzooi van elkaar te scheiden)
Ik wil altijd wel eens bekijken als het niet te ver rijden is .

(dergelijke naakt en verwante rotzooi kan je vergelijken met wansmakelijk spam : zelfs aan mannen vragen ze geld omdat hun boobie op internet zou komen ??? er wordt gewoon in het wilde weg geschoten om mensen af te trochelen en zoals altijd de overheid staat in de graskant te kijken en doet niets ).

wil je er geld aan gangen
bekijk eens eset
of hardware firewall fortigate bvb (ik kan altijd wel opscharrelen ergens)
 
Het laatste bericht is kennelijk niet helemaal aan mij besteed maar reclames op YouTube zijn slechts een vage herinnering want er is geen reclame in ballonnen die je weg moet klikken of bij aanvang van de video vertoning, met behulp van verschillende add-ons voor YouTube. Nu heb ik bijvoorbeeld: HD, Replay voor YouTube ™ 1.0.1.3 In Chrome, een extensie voor Chrome, dat wel, dus mogelijk dat u pech heeft. :d
 
Echter denk ik dat de persoon iets in een mail al dan niet heeft aangeklikt en er iets op de computer geinstalleert is.
chroom is echt niet te gebruiken zeker niet voor mensen die weinig van computer kennen.
chroom is ook niet te gebruiken door profs omdat het https te veel afdwingt, waar je dit niet kan aanpassen(een oude printer ect) (dus gewoon waardeloos product )
Kan u mijn één goede reden geven waarom naar youtube te kijken het is toch al beter of facebrol (zoek het koren tussen het vele kaf ,het is het gewoon niet waard)
 
installeer ADWCLEANER en scan je grootvaders pc 'tje eens en er zal een tal zaken verschijnen die je moet verwijderen via ADWCLEANER ...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan