outlookmappen verdwenen

Status
Niet open voor verdere reacties.

opzoek25

Gebruiker
Lid geworden
9 jul 2008
Berichten
493
Ik werk met Outlook 365 (2016). Om het aantal mails in Postvak In te beperken maak ik halfjaarlijks een nieuwe map aan waar ik dan oudere mails onder breng, bijvoorbeeld: de mails van tweede helft van 2019. Ik had op die manier een aantal mappen met archiefmails. Maar die blijken nu niet meer in de kolom te staan. Er zijn dus een aantal mappen gewoon verdwenen; dat is natuurlijk een ramp. Kan iemand me helpen? Alles wat er nu staat heeft geen submappen, zo vind ik ze dus ook niet terug. Help!
 
Je zou eens kunnen kijken of je postbus in de online versie nog wél compleet is, of op een tablet. Normaal gesproken 'verdwijnen' mappen natuurlijk niet uit zichzelf. Daarnaast wint het niet zoveel in je postbus, want die mails blijven gewoon staan in je account, dus dat wordt er geen millimeter kleiner van. En als je je Inbox aflopend sorteert op datum, heb je van die oude mails sowieso nooit last. Veel betere oplossing is dan ook om oudere mails te archiveren. Dan maak je (desnoods voor verschillende mappen verschillende) archiefbestanden aan op de lokale pc, en dan worden de oude mails daarheen verplaatst. Daarmee verklein je dus daadwerkelijk je postbus, én je hebt een lokale kopie van je mails op een schijf staan. Die je vervolgens gewoon kunt doorzoeken vanuit Outlook, als je er eentje nodig hebt. Dat archiveren kun je desgewenst helemaal automatiseren, waarbij je de ene map elke maand archiveert, en een andere bijvoorbeeld om de 3 maanden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan