• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Controleren of bestand geopend is in dropbox

Status
Niet open voor verdere reacties.

Samsung6713

Gebruiker
Lid geworden
24 dec 2019
Berichten
209
Goedemiddag,

Twee vraagjes

Ik heb een Excel bestand (data) waarin bijvoorbeeld contacten, leveranciers enzovoorts in weggeschreven worden.
Dit bestand word door andere (werk)bestanden benaderd om deze gegevens op te halen en eraan toe te voegen.

Nu ben ik benieuwd of het mogelijk is om te zien of het (data)bestand al is geopend door een andere gebruiker in Dropbox.
Als er toevallig twee gebruikers tegelijk iets willen toevoegen vanuit een werkbestand, krijg ik een conflictexemplaar.

Als bovenstaande mogelijk is, is het mogelijk om een openstaand (werk)bestand te triggeren om de query op het databestand te herladen?
 
je probeert hem gewoon te openen, maar vooraf zet je even iets voor foutafhandeling, bv. "On Error goto fout".
Daar vraag je de Err.number af en als dat de goeie is, dan weet je dat het bestand al open is bij een andere gebruiker
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan