Port forwarden lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Matthias2

Gebruiker
Lid geworden
24 mei 2017
Berichten
82
Hey allemaal, ik weet niet zo heel veel van hoe wifi en internet werkt en wil graag een port openen op mijn router, port 1337 om precies te zijn, dit vanwege een ip camera die ik recent heb geinstalleerd. Ik heb veel geprobeerd, mijn pc heeft een statisch ip buiten de DHCP range, mijn pc is ingesteld als DMZ host, de firewall op mn pc staat uit, ik heb de port geopend via de router instellingen en heb al veel fora afgezocht. Heeft iemand een oplossing?
 
Een statisch IP is niet eens verplicht. je kan die vaak prima zelf vastzetten in de router met DHCP aan.
Verder hoeft je PC ook niet eens in DMZ. En ik zou het gewoon afraden uit veiligheidsoverwegingen.

Hoe heb je het ingevoerd in je router?
En heb je al een online portscan op dat IP uitgevoerd?

Ik raad toch aan om je PC goed te controleren, want wie weet is deze nu al ten prooi gevallen aan hackers en andere onzin.
 
Laatst bewerkt:
Een statisch IP is niet eens verplicht. je kan die vaak prima zelf vastzetten in de router met DHCP aan.
Verder hoeft je PC ook niet eens in DMZ. En ik zou het gewoon afraden uit veiligheidsoverwegingen.

Hoe heb je het ingevoerd in je router?
En heb je al een online portscan op dat IP uitgevoerd?

Ik raad toch aan om je PC goed te controleren, want wie weet is deze nu al ten prooi gevallen aan hackers en andere onzin.

Ik heb een applicatie toegevoegd en als port 1337 ingesteld, mijn pc is goed beveiligd voor mijn idee, firewall staat intussen weer aan
 
Thans blijf ik aanraden om je PC uit de DMZ te halen.

Verder staan er nog een paar vragen open.
 
Een statisch IP is niet eens verplicht. je kan die vaak prima zelf vastzetten in de router met DHCP aan.
Verder hoeft je PC ook niet eens in DMZ. En ik zou het gewoon afraden uit veiligheidsoverwegingen.

Hoe heb je het ingevoerd in je router?
En heb je al een online portscan op dat IP uitgevoerd?

Ik raad toch aan om je PC goed te controleren, want wie weet is deze nu al ten prooi gevallen aan hackers en andere onzin.

Thans blijf ik aanraden om je PC uit de DMZ te halen.

Verder staan er nog een paar vragen open.

Heb hem er uit gehaald, welke vragen?
 
Die in mijn eerste post, die je al enkele keren zelfs gequote hebt.
Laat eens wat meer zien van je instellingen.
 
Een statisch IP is niet eens verplicht. je kan die vaak prima zelf vastzetten in de router met DHCP aan.
Verder hoeft je PC ook niet eens in DMZ. En ik zou het gewoon afraden uit veiligheidsoverwegingen.

Hoe heb je het ingevoerd in je router?
En heb je al een online portscan op dat IP uitgevoerd?

Ik raad toch aan om je PC goed te controleren, want wie weet is deze nu al ten prooi gevallen aan hackers en andere onzin.

Die in mijn eerste post!

Heb al de meest gebruikte ports gescand maar er staat er geen 1 open, nadat ik wat heb gerommeld met router instellingen en mijn router daarna heb ge reboot was port 1337 wel degelijk open voor ongeveer 10-15 minuten, de camera deed het toen ook.
 
Heb je een screenshot van de instellingen in je router?
Wel frappant dat het 15 minuten is. Of was dat de periode dat deze in de DMZ-zone stond?
 
Valt een camera niet onder 'servers'.
Geen idee of het uitmaakt?

Maar achterhaal eens wanneer het wel voor een kwartier werkte?
 
Een statisch IP is niet eens verplicht. je kan die vaak prima zelf vastzetten in de router met DHCP aan.
Verder hoeft je PC ook niet eens in DMZ. En ik zou het gewoon afraden uit veiligheidsoverwegingen.

Hoe heb je het ingevoerd in je router?
En heb je al een online portscan op dat IP uitgevoerd?

Ik raad toch aan om je PC goed te controleren, want wie weet is deze nu al ten prooi gevallen aan hackers en andere onzin.

Valt een camera niet onder 'servers'.
Geen idee of het uitmaakt?

Maar achterhaal eens wanneer het wel voor een kwartier werkte?

Ik zette dhcp uit en alles deed het prima inclusief camera, werkte na een tijdje zomaar niet meer dus starte ik mn router opnieuw op, dhcp stond blijkbaar weer aan, ik zette het weer uit, hierna mn router opnieuw opgestart en een tijdje zonder ethernet gezeten, router weet opnieuw opgestart na dat dhcp weer aan gezet was via mobiel met wifi verbinding en hij deed het weer, dit keer zonder dat de port werkte.

De port stond wel vaker eventjes open na opnieuw op te starten maar nooit voor lang, ook werkte de camera niet.


P.S. ik heb de camera aangesloten op mijn pc en moet daarom vgm het ip adres van mn pc gebruiken
 
Is het niet zo dat je computer een ander IP-adres krijgt met DHCP op je router aan.
Houd dat eens in de gaten.
 
Een statisch IP is niet eens verplicht. je kan die vaak prima zelf vastzetten in de router met DHCP aan.
Verder hoeft je PC ook niet eens in DMZ. En ik zou het gewoon afraden uit veiligheidsoverwegingen.

Hoe heb je het ingevoerd in je router?
En heb je al een online portscan op dat IP uitgevoerd?

Ik raad toch aan om je PC goed te controleren, want wie weet is deze nu al ten prooi gevallen aan hackers en andere onzin.

Is het niet zo dat je computer een ander IP-adres krijgt met DHCP op je router aan.
Houd dat eens in de gaten.

Ja normaal wel, vandaar dat ik een statisch ip adres gebruik, zou geen probleem moetem zijn en het ip verandert ook inderdaad niet
 
Dat is dan wel vreemd.
Misschien al een reset van je router overwegen, of een softwareupdate?
 
Een statisch IP is niet eens verplicht. je kan die vaak prima zelf vastzetten in de router met DHCP aan.
Verder hoeft je PC ook niet eens in DMZ. En ik zou het gewoon afraden uit veiligheidsoverwegingen.

Hoe heb je het ingevoerd in je router?
En heb je al een online portscan op dat IP uitgevoerd?

Ik raad toch aan om je PC goed te controleren, want wie weet is deze nu al ten prooi gevallen aan hackers en andere onzin.

Zal ik morgen maar proberen
 
Heb zojuist de router gereset maar de port is nog steeds niet open na hem weer in te stellen
 
Laatst bewerkt:
Wat voor router is het?
 
Gebruik in het vervolg de knop Snel reageren onder het tekstvenster i.p.v. telkens de quote-knop onnodig te gebruiken..?

Verder zou het fijn zijn als je merk & type router eens bekend maakt zodat er een handleiding van dit apparaat opgezocht kan worden..?
Datzelfde geldt voor betreffende IP-camera.
Dan wordt ook duidelijk of er mogelijk nog andere instellingen een rol spelen..:rolleyes:
 
Router: ZTE H369A
De camera is een gewone logitech webcam, ik gebruik dorgem om de camera als ip camera te gebruiken.
 
Dat is dus een Experiabox V10 zoals KPN dat ding noemt.....
Betreft dus geen IP-cam...
Daarnaast gebruik je software die niet langer ontwikkeld noch ge-update wordt en wordt Win 10 niet ondersteund !
Windows 9x/ME/2000/XP. It has not been tested on Windows NT 4.

Sorry maar hier ga ik verder geen tijd meer insteken...ik wens je succes.
Zou als advies willen toevoegen dat je wellicht iets zou moeten investeren in een echte IP-cam.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan