Printinstellingen en bureaublad

Status
Niet open voor verdere reacties.

GCA123

Gebruiker
Lid geworden
13 sep 2016
Berichten
6
Goeiemorgen,

ik ben een macro aan het maken waarbij hij van mijn blad automatisch een PDF maakt, met de juiste benaming en op het bureaublad zet.

Nu heb ik twee dingen die niet lukken :
- in de formule lukt het mij om het bestand op mijn bureaublad te zetten, maar dit zou bij een andere gebruiker ook zo moeten zijn.
Hoe kan ik dit doen?
- als ik het bestand open staan de pagina-instellingen juist (2 pagina's) maar als ik op de knop duw en de macro uitvoer dan verzet hij de pagina instellingen en klopt de lay-out van het document niet meer.
Hoe kan ik dit juist doen?

Ik werk met mac

Alvast bedankt!

Hieronder de code :

Sub Mail()
Dim FacNummer As String, Dossiernummer As String, Datum As String, beheerder As String

naam = ("gcarchitecten_factuur")
beheerder = ActiveSheet.Range("M18") ' waar de beheerder staat
FacNummer = ActiveSheet.Range("D18") ' waar het factuurnummer staat
Dossiernummer = ActiveSheet.Range("G18") ' waar de klantnaam staat

ActiveSheet.ExportAsFixedFormat Type:=xlTypePDF, FileName:= _
"/Users/charlotte/bureaublad" & FacNummer & "_" & Dossiernummer & "_" & naam & beheerder & ".pdf" ' -> in deze rij moet er iets aangepast worden zodat het bij iedere gebruiker op zijn bureaublad terecht komt


End Sub
 
Ik denk dat deze doet wat je vraagt :

Code:
ActiveSheet.ExportAsFixedFormat Type:=xlTypePDF, FileName:= _
"C:\Users\" & Application.UserName & "\Desktop\" & FacNummer & "_" & Dossiernummer & "_" & naam & beheerder & ".pdf"

Groet,

Joske

Let wel op, niet iedereen is gelukkig met allerlei bestanden op hun bureaublad
 
Laatst bewerkt:
Dag Joske,

bedankt voor je bericht, maar het werkt helaas niet.
Bij mijn originele macro zette hij het bestand op mijn bureaublad, als ik uw code gebruik drukt hij het af met onze printer, maar maakt hij geen PDF meer.

Aangezien ik met iOS werk veronderstel ik dat ik nieut uw code moet gebruiken (C:/) maar
"/Users/" & Application.UserName & "/bureaublad/" & FacNummer & "_" & Dossiernummer & "_" & naam & beheerder & ".pdf"

Of zie ik het verkeerd? (ik ben een grote leek :))

Groeten!
 
Voor zowel Mac als het Windows scheidingsteken

Het rode gedeelte zal jezelf wel weten,.... dus niet getest.
Code:
dim ps as string
ps = application.pathseparator
[COLOR=#3E3E3E]ActiveSheet.ExportAsFixedFormat 0, environ([/COLOR]"userprofile")& ps &"desktop" & ps & [COLOR=#FF0000]FacNummer & "_" & Dossiernummer & "_" & naam & beheerder [/COLOR]& ".pdf"
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan