Intel Virtualization technologie ontbreekt in UEFI van mijn laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.
@Slavik Als jij vindt dat je met 10 % van de toedracht te vertellen een correct antwoord kan krijgen en het feit dat helpers er mee worstelen te gissen wat je nu eigenlijk juist wil proberen, dan is dat jouw probleem. Maar als je niet kan snappen dat IVT binnen een emulator iets héél anders is dan op Windows, omdat je daar niets over weet zou enige nederigheid je niet misstaan.

Je staat absoluut niet ten mijnen dienste ! Maar als ik niets vraag en verder blijf vragen kan ik zelfs niet vermoeden wat je probleem is. En je aanmanen om de adviezen uit te proberen is niet ten mijnen dienste maar voor jezelf.
Nu weet ik wat je probleem is en zal blijven : een opgeblazen ego en het idee dat je alles zelf beter weet - zelfs in het licht van het bewezen tegendeel ... Wat doe je dan eigenlijk als vraagsteller op een forum ? Richt er zelf één op !
 
---------------------------------------------------------------------------------------
Weet je, ik heb schoon genoeg van jouw ongefundeerde verwijten als reactie op vragen om duidelijkheid te verkrijgen over de situatie waarvoor hulp wordt gevraagd door jouw persoon.
"Jouw ongefundeerde verwijten" Ja dat ben jij typisch.Jij mag de vrager belachelijk maken, maar o wee als er reactie op komt. Verveelde je je of krijg je er een kick van om makkelijke zaken op de meest omslachtige manier te doen
Noem jij dat aaangepaste taal? De forum regels zijn er voor iedereen op het foum om na te leven, niet alleen voor de vragenstellers. Of sta jij daarboven?
Blijkbaar moet je eerst Bluestacks installeren om daarna Likee te kunnen installeren. Dan gaat het dus om een Android app......anders heb je nl. dat Bluestacks niet nodig.
Waarom vermeld je dat niet meteen..? Jij begint over een heel ander onderwerp dat niet de vraag was. En blijkbaar wil je dat niet inzien, ondanks ik je daar terecht op aanwijs.
En je bent weer bezig autoritair over te komen, ben je nog bij het leger geweest? En je doet lekker verder! Nu schrijf je weer: Als je zoekt op betreffende app Likee dan had je ook kunnen zien dat er geen versie voor Windows is, uitsluitend voor Android en iOS, dat bevestig je zelf. Dat is niet juist ,maar je leest de volgende verklarende zin niet! Je hebt niet eens de moeite genomen om mijn eerste topic goed te lezen.
Ik wil Likee downloaden op mijn laptop MSI CR61 met Windows 8.1. Normaal is dit alleen geschikt voor smartphones en tabletten die met Android werken.
Maar het kan ook op laptops en pc's. De vereiste is wel dat in de UEFI de optie Intel VirtualizationTechnologie aanwezig is . Ik heb gekeken in mijn UEFI maar kan deze optie nergens vinden onder de tabs, ook niet onder de tab "SECURITY", zoals men laat zien in de tutorials over dit onderwerp(engels).
Dus ik schrijf heel duidelijk in de eerste topic :Maar het kan ook op laptops en pc's. En volgens mij werken die nog altijd met Windows.Jij vindt er blijkbaar plezier in om iemand aan te vallen zonder een duidelijke reden.
En juist daarom stelde ik de vraag over het al dan niet aanwezig zijn in de UEFI van de Intel Virtualization Technologie op mijn laptop.
Als je een beetje verder had gedacht dan zou je geweten hebben dat dit kwam door onvoldoende geheugen. Die reden heb je tot nu toe nergens in het topic genoemd en dat onvoldoende geheugen ( waarop / waarvan ?? ) daar de reden voor zou zijn was nergens uit af te leiden want je hebt nergens genoemd dat je ook een tablet had waar het op kon.
Je staat er gewoon niet bij stil dat de zaken die jij noemt gewoon een vervolg zijn na mijn antwoord aan DigiCafee. En daar ben jij pas op ingesprongen ZONDER mijn eerste topic met de werkelijke vraag te lezen. Mijn vraag is opgelost door maestro12, en dan hoef je niet verder meer uit de wijten over andere zaken, die met de titelvraag niets te maken hebben.
Weet je, net als in het topic over die Win 8.1 ISO, je doet gewoon lekker waar je zelf zin in hebt, blijf gewoon vasthouden aan je eigen overtuiging dat de helpers hier compleet fout zitten en onzin uit kramen, dan komt het helemaal goed bij jou
Van mij hoef je geen hulp of info meer te verwachten, dat is zonde van mijn tijd want je doet er toch niks mee, alleen er over redetwisten dus succes.
"blijf gewoon vasthouden aan je eigen overtuiging dat de helpers hier compleet fout zitten en onzin uit kramen, dan komt het helemaal goed bij jou"
Hier bezondig je zich weer van valse beschuldigingen aan mijn persoon.
Ik heb nooit ergens vernoemd of geschreven dat de helpers compleet fout zitten en onzin uitkramen. Dat zijn JOUW WOORDEN waarmee je me wilt bekladden.
Ik blijf tevreden over de antwoorden die ik reeds kreeg van jou en waarmee ik toen was geholpen. Ik heb ook ervaren dat je veel kennis hebt over de computer onderwerpen die aan bod komen. Maar de manier waarop je nu te werk bent gegaan is alles behalve correct te verklaren.
Door de grote misverstanden is het hier ontspoord. Begrip van beide zijden is dan ook gewenst.
Grtz,
gilberto :thumb:
 
Ach, jij moet toch altijd, koste wat kost, je gelijk halen, zoals er meer zijn..
Succes daarmee en als het je niet aan staat meld je het bericht toch bij een moderator..?
@DigiCafee heeft vrijwel dezelfde kritiek op jouw manier van handelen op het forum ( o.a. het ontbreken van het grootste deel van alle relevante info ), maar daar hoor ik je vreemd genoeg niet over...
Misschien omdat het een landgenoot is..?
Succes met je arrogante houding, het zal je nog veel ............. opleveren...
 
Laatst bewerkt:
Hello DigiCafee,
Als jij vindt dat je met 10 % van de toedracht te vertellen een correct antwoord kan krijgen en het feit dat helpers er mee worstelen te gissen wat je nu eigenlijk juist wil proberen, dan is dat jouw probleem. Maar als je niet kan snappen dat IVT binnen een emulator iets héél anders is dan op Windows, omdat je daar niets over weet zou enige nederigheid je niet misstaan.
Spijtig dat je zich vergaloppeerd in jouw conclusies die je voor waar aanneemt.
"10 % van de toedracht te vertellen" Wat is hier de toedracht? Heb jij wel de titel gelezen?
Maestro12 heeft niet geworsteld en zitten gissen zoals jij het vernoemd. Hij heeft gewoon een duidelijk antwoord gegeven zodat ik niet verder meer moest zoeken.
Jij bent begonnen met een link te geven
BIOS/UEFI Utilities for Aptio and AMIBIOS
Dit verwijst naar zaken die totaal geen betrekking hebben op hetgeen ik vraag in mijn eerste topic. Volgens wat ik lees heb je meer kans het onder 'Advanced' te vinden overigens ...Dit is al veel beter en je verwees me naar de goede inrichting. Ik weet niet of je hebt gekeken naar de screenshots die ik heb opgestuurd. Daarop kun je duidelijk zien dat de optie IVT niet onder deze tab staat aangeduid als optie voor de cpu.
En ... zomaar een zotte gedachte ... ben je zeker dat het niet werkend is ?
Hier blijf je dus vragen over het feit of de IVT wel werkt op de laptop, dus nog altijd goed bezig. Dan komt plots scrapheap tussenbeide. Dan gaat het dus om een Android app......anders heb je nl. dat Bluestacks niet nodig. Hier weer een verkeerde denkwijze. Toon de link aan jouw beste vriendje zodat hij ook kan zien dat de ITV vereist is in Bluestacks om goed te kunnen werken.
Waarom vermeld je dat niet meteen..? Heel autoritair en grof!
Hij begint over Bluestacks die ik nodig heb omdat een Android app dit vereist.
Jij gaat er op in en jullie beginnen samen over een heel ander onderwerp dan hetgeen in de titel staat.
Dus eerst Bluestacks als emulator op je Windows PC ?
dan Likee als VX virtualisatie op die Bluestacks (nooit gehoord dat dit kan ...)
en dan daarmee een app...?

Gaat mijn petje te boven, sorry
Voilà je was heel goed bezig, maar twijfelde nog.
Maar het kan ook op laptops en pc's. De vereiste is wel dat in de UEFI de optie Intel Virtualization Technologie aanwezig is
Dus het gaat niet om het nodig hebben van Bluestacks voordat ik zeker weet of de Intel Virtualization technologie vt-x in mijn UEFI staat. WANT dit is vereist om Likee üperhaupt te kunnen downloaden. Nu ik zeker weet dat deze instelling op mijn laptop aanwezig is( intel virtualization technologie is pas ingevoerd vanaf windows 8) kan ik eerst het programma Bluestacks downloaden als emulator en installeren, en daarna de social site Likee downloaden en installeren.
Maar het kan ook op laptops en pc's. De vereiste is wel dat in de UEFI de optie Intel Virtualization Technologie aanwezig is.
Dus het gaat niet om het nodig hebben van Bluestacks voordat ik zeker weet of de Intel Virtualization technologie vt-x in mijn UEFI staat. WANT dit is vereist om Likee üperhaupt te kunnen downloaden. Dit schreef ik nog eens ter verklaring nadat het antwoord van maestro12 mij verzekerd had dat de IVT in mijn UEFI stond.
Ik ben zeer benieuwd naar je ervaringen want volgens mij klopt er iets niet in je verhaal.
Eens je binnen Bluestack iets installeert, dus in de Android omgeving, is er volgens mij geen sprake meer van die Intel virtualisatie want dat kent Android niet ...

Laat eens weten als het werkt hé ...https://www.youtube.com/watch?v=iwFrL0eeij8
Als je deze link opent zie je een video waarin duidelijk staat aangetoond dat wanneer Bluestacks wordt geïnstalleerd, hij stopt na een een poos. Er verschijnt een venster waarin wordt gevraagd om IVT te installeren voor een betere werking van Bluestacks.
Ik hoop dat je nu ook genoeg nederig bent om toe te geven dat je op het verkeerde spoor zat. Je bent waarschijnlijk nog jong en je zal in de toekomst toch moeten leren, om niet te snel van wal te steken. Anders kan je verdrinken!

Je staat absoluut niet ten mijnen dienste ! Maar als ik niets vraag en verder blijf vragen kan ik zelfs niet vermoeden wat je probleem is. Mijn probleem is dat jij niet naar de titel hebt gekeken van mijn vraag. En je aanmanen om de adviezen uit te proberen is niet ten mijnen dienste maar voor jezelf. Welke adviezen: "dat gaat mijn petje te boven" ha ha .Ik kan je echt met de beste wil van de wereld niet meer volgen. Volgens jouw redenering moet de vragensteller je alles eerst goed wijsmaken hoe de vork in de steel zit. En daarna ga je hem dan helpen om zijn vraag op te lossen.
En het wordt nog gekker: Inderdaad, en in je post #1 lees ik :
"Ik wil Likee downloaden op mijn laptop MSI CR61 met Windows 8.1. ... De vereiste is wel dat in de UEFI de optie Intel Virtualization Technologie aanwezig is . "
Van Blue Stacks was toen nog géén sprake. Je hebt iedereen dus bij de aanvang al in verwarring gebracht.
Je vergeet steeds weer dat JIJ over Bluestacks vragen bent beginnen stellen!!!
Het is niet omdat jij niet veel van Bluestacks kent dat ik daardoor verwarring schep. Je kunt nu snel de link openen en zoeken of ik wel gelijk heb.
Nu weet ik wat je probleem is en zal blijven : een opgeblazen ego en het idee dat je alles zelf beter weet - zelfs in het licht van het bewezen tegendeel ... Wat doe je dan eigenlijk als vraagsteller op een forum ? Richt er zelf één op !
Zou het niet beter klinken als de vraag wordt gesteld wat jij feitlijk op dit forum zit uit te spoken? Echt niet veel,hoor! Denk aan de forum beleefdheidsregels en gebruik aangepaste taal. Dat zou je sieren.
En om te besluiten: zelfs in het licht van het bewezen tegendeel Graag uw bewijs!
grtz,

gilberto even goede vrienden
:thumb:
 
Goedemorgen scrapheap,

Het gaat hier niet om het grote gelijk hebben. Ik wil gewoon dat mijn vraag zoals die in de titel staat wordt nageleefd. En waarom zou ik dit bericht bij de moderator moeten melden?
Lees ook eens mijn antwoord aan DigiCafee. Dan wordt het voor jou ook duidelijker, terwijl je echt niet kunt toegeven dat er zaken zijn, waarvan jij niet op de hoogte bent. Dat is toch niet erg, niemand is in staat om alles te weten.
Het ontbreken van alle relevante info: typisch forum jargon. Daar steeds mee afkomen als je de vraag niet kunt oplossen. Hetzelfde gedrag merk ik ook op andere forums.
Iedereen mag gerust mijn vragen en antwoorden lezen. Dan schiet er van jouw arrogante inbreng niet veel meer over.
En de opmerking: omdat het misschien een landgenoot is. Waar haal je dit in
godsnaam vandaan. Hoe kan ik deze persoon kennen?
Maar niettemin even goede vrienden .Bij ons in Vlaanderen zeggen ze: Het sop is de kool niet waard.
grtz,
gilberto :thumb:
 
Je hebt absoluut géén gelijk, maar je krijgt het gerust van mij. Ik zal niet verder reageren : je krijgt het laatste woord.
Ik zal alleszins bij andere TS blijven vragen naar de achtergrond van hun vragen : als we ons enkel zouden beperken tot de paar woorden van de titel zouden er niet veel mensen kunnen geholpen worden.

Je had écht de moeite niet moeten doen om zovéél tekst te schrijven en tijd te spenderen...
 
Succes met je arrogante houding, ...
Laat die hoop bagger van de o zo slimme Slavik niet aan je hart komen hé ... we zouden hier een petitie kunnen opzetten voor die honderden !!! posters die je al ontzaglijk hebt geholpen en die al zoveel van je hebben opgestoken. Daar reken ik mezelf bij!
En het is nét je vasthoudendheid, je doorzetting om de nuts and bolts van de problemen achter de vragen te weten te komen die je zo goed maken daarin... Verander aub. NIETS aan die manier van oplossend denken.
 
Dank voor uw vriendelijke woorden !
Heb TS op de "negeer-lijst" geplaatst, probleem opgelost.
Hoef ik mij niet te irriteren en tijd te steken in iets wat uiteindelijk niet gewaardeerd wordt of terzijde wordt geschoven omdat de eigen overtuiging wordt gevolgd.
Laat hem gewoon zijn ding doen, geld en een ander zijn tijd verdoen.
Ooit komt er een moment waarop TS wakker wordt maar daar ga ik niet op wachten.
 
Jullie zijn beide echt goed in het kleineren en afbreken van een TS.Dat schrijft heel gemakkelijk: je hebt absoluut geen gelijk. Steeds het "ontwijken" om toch eens niet te kunnen toegeven dat je op het verkeerde spoor zat.
Het is spijtig dat je zo kort van inzicht bent. Ik schreef duidelijk dat ik tevreden was met de oplossing van maestro12 en toch deden jullie verder.
En wat noem je vragen op de achtergrond. Vragen over Bluestacks,als ik dan wat uitleg schrijf breek je het gelijk weer af. Je vist steeds weer naar antwoorden van mij, waardoor je dan zelf meer te weten komt over dingen die je niet weet. En heb eens de moed om te erkennen,dat je er ver naast zit met jouw opmerkingen over Bluestacks en de werking er rond. Het dringt echt niet door bij jou dat je zelf beschrijft hoe je werkelijk bent: En het is nét je vasthoudendheid, je doorzetting om de nuts and bolts van de problemen achter de vragen te weten te komen die je zo goed maken daarin... Verander aub. NIETS aan die manier van oplossend denken. Dit is nu juist van toepassing op jou en je probeert uw probleem door te schuiven naar mij.Dat is er echt over. En ja scrapheap, ik heb jou ook op mijn "negeer-lijst" geplaatst, kwestie van status quo te staan.Wat me opvalt dat je een ware profeet bent die de gedachten kan lezen van andere topic starters. Hoef ik mij niet te irriteren en tijd te steken in iets wat uiteindelijk niet gewaardeerd wordt of terzijde wordt geschoven omdat de eigen overtuiging wordt gevolgd.Als ik maestro12 bedank voor de oplossing die hij me gaf, dan noem jij dat de eigen overtuiging volgen. Wel een rare bedenking!
Een landgenoot die ik niet bekritiseer.Je kunt echt heel raar uit de hoek komen,als je het mij vraagt.
Voilà,verder ga ik hier niet op in, ik wens jullie beiden nog veel plezier en succes toe.
grtz,
gilberto :thumb:
 
Gezien de aard en verloop van deze topic, een verzoek ingediend aan de mede moderatoren deze topic te sluiten.
 
Graag wil ik TS inclusief helpers (wie de schoen past trekke hem aan) wijzen op de forumregels die wij hier op Helpmij hanteren.
Vanwege de aard en het verloop gaat dit topic op slot.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan