Intel Virtualization technologie ontbreekt in UEFI van mijn laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

slavik

Gebruiker
Lid geworden
2 feb 2019
Berichten
417
Hello iedereen,

Ik wil Likee downloaden op mijn laptop MSI CR61 met Windows 8.1. Normaal is dit alleen geschikt voor smartphones en tabletten die met Android werken.
Maar het kan ook op laptops en pc's. De vereiste is wel dat in de UEFI de optie Intel Virtualization Technologie aanwezig is . Ik heb gekeken in mijn UEFI maar kan deze optie nergens vinden onder de tabs, ook niet onder de tab "SECURITY", zoals men laat zien in de tutorials over dit onderwerp(engels).
Zie bijlagen.
Wie weet er een oplossing?
Grtz,
gilberto :rolleyes:
 

Bijlagen

  • helpmij 1 6 juni 2020.jpg
    helpmij 1 6 juni 2020.jpg
    83,8 KB · Weergaven: 62
  • helpmij 2.jpg
    helpmij 2.jpg
    91,9 KB · Weergaven: 61
Intel Virtualisation technologie ontbreekt in UEFI van mijn laptop MSI CR61

Nog een bijlage voor de duidelijkheid dat het wel degelijk UEFI is en niet Legacy BIOS.
grtz,
gilberto :rolleyes:
 

Bijlagen

  • helpmij  6 juni .jpg
    helpmij 6 juni .jpg
    213,5 KB · Weergaven: 61
Intel Virtualisation technologie ontbreekt in UEFI van mijn laptop

Thanks voor de antwoorden. Volgens de richtlijnen betreft het intel vt-x en niet intel vt-d zoals in de spec beschreven van de laptop met de i5 cpu .
Het tweede antwoord vermeld niets specifiek over de instellingen in de UEFI van de MSI CR61 laptop.
UEFI is pas vanaf Windows 8.1 de vervanger of eerste mogelijkheid geworden te werken zonder de Legacy BIOS. Maar blijkbaar is de instelling intel virtualisation technologie niet overal toegepast in de laptops met Windows 8.1. Zoals je kon zien op de bijlagen heb ik dezelfde richtlijnen gevolgd, zoals in de tutorials over het controleren van de aanwezigheid van de Intel Virtualisation Technologie in de UEFI. De laptop in de video was wel van het merk Hewlett packard.
Maar onder de tab "SECURITY" komt er "Language" te staan en daaronder de Intel Virtualisation Technologie met er naast "ENABLE".
Dit zie ik niet staan onder de tab " SECURITY" op mijn laptop. Misschien dat het wel voorkomt in een MSI CR61 met een i5 processor. Mijn laptop heeft een i3 cpu.
Ik zal eens nakijken op de homepage van MSI of ik daar iets kan vinden.
Grtz,
gilberto :)
 
Deze i3 processor ondersteund virtualization VT-x(basic).
Dit valt in het bios niet onder security.

Kijk eens in de tab advance, mogelijk staan daaronder de instellingen die met je processor te maken hebben.
 
Blijkbaar is dit ook niet het geval onder de tab Advance.
Zie bijlagen.
Grtz,
gilberto :rolleyes:
 

Bijlagen

  • helpmij 7                          7 juni 2020.jpg
    helpmij 7 7 juni 2020.jpg
    71,9 KB · Weergaven: 57
  • helpmij 4 7 juni 2020.jpg
    helpmij 4 7 juni 2020.jpg
    83,9 KB · Weergaven: 63
Ja het is eigenaardig dat ik de intel virtualization technologie vt-x niet zie onder Advances in mijn UEFI.
Nochtans als ik de spec opzoek van mijn intel(R) Core(TM) processor i3-4100M, en kijk bij de advances staat het daar wel aangeduid met YES.

Product Collection 4th Generation Intel® Core™ i3 Processors
Code Name Products formerly Haswell
Vertical Segment Mobile
Processor Number i3-4100M
Status Launched
Launch Date Q4'13
Lithography 22 nm
Advanced Technologies
⦁ Intel® Turbo Boost Technology ‡ No
⦁ Intel® vPro™ Platform Eligibility ‡ No
⦁ Intel® Hyper-Threading Technology ‡ Yes
Intel® Virtualization Technology (VT-x) ‡ Yes
⦁ Intel® Virtualization Technology for Directed I/O (VT-d) ‡ No
⦁ Intel® VT-x with Extended Page Tables (EPT) ‡ Yes
⦁ Intel® Transactional Synchronization Extensions No
⦁ Intel® 64 ‡ Yes
⦁ Instruction Set 64-bit
Misschien staat het ergens anders aangeduid in de UEFI.
Grtz,
gilberto :)
 
En ... zomaar een zotte gedachte ... ben je zeker dat het niet werkend is ?
 
Intel Virtualisation technologie ontbreekt in UEFI van mijn laptop

Neen dat weet ik niet. Ik zal de social site Likee proberen installeren op mijn laptop, omdat die vereist dat er Intel Virtualisation Technologie aanwezig is in de UEFI.
Blijkbaar moet je eerst Bluestacks installeren om daarna Likee te kunnen installeren.
Ik laat het dan weten.
Grtz,
gilberto :)
 
Blijkbaar moet je eerst Bluestacks installeren om daarna Likee te kunnen installeren.
Dan gaat het dus om een Android app......anders heb je nl. dat Bluestacks niet nodig.
Waarom vermeld je dat niet meteen..?
 
Laatst bewerkt:
Dus eerst Bluestacks als emulator op je Windows PC ?
dan Likee als VX virtualisatie op die Bluestacks (nooit gehoord dat dit kan ...)
en dan daarmee een app...?

Gaat mijn petje te boven, sorry ..
 
Vooreerst veel dank aan maestro12 voor het melden van de tool


"Intel® Processor Identification Utility".
Ik heb deze geïnstalleerd en zie in bijlage het resultaat. Ik heb dus wel de instelling Intel Virtualization Technologie op mijn laptop, ondanks ik die niet kan vinden.
Nu kan ik Likee installeren. Mijn cpu is intel core i3- 4100M 2 cores, 4 threads 2,5 GHz
Aan Scrapheap:Dan gaat het dus om een Android app......anders heb je nl. dat Bluestacks niet nodig.
Waarom vermeld je dat niet meteen..?
Ik wil Likee downloaden op mijn laptop MSI CR61 met Windows 8.1. Normaal is dit alleen geschikt voor smartphones en tabletten die met Android werken.
Maar het kan ook op laptops en pc's. De vereiste is wel dat in de UEFI de optie Intel Virtualization Technologie aanwezig is
Dus het gaat niet om het nodig hebben van Bluestacks voordat ik zeker weet of de Intel Virtualization technologie vt-x in mijn UEFI staat. WANT dit is vereist om Likee üperhaupt te kunnen downloaden. Nu ik zeker weet dat deze instelling op mijn laptop aanwezig is( intel virtualization technologie is pas ingevoerd vanaf windows 8) kan ik eerst het programma Bluestacks downloaden als emulator en installeren, en daarna de social site Likee downloaden en installeren. In mijn Windows 7 Pro lukte het niet omdat daar intel virtualization technologie vt-x niet aanwezig is in de BIOS Legacy.
Nastja die nu twaalf jaar is en in Oekraïne woont zit op Likee en plaatst daar video filmpjes op. En haar moeder heeft gevraagd of ik wil corresponderen met Nastja in de Engelse taal. Bedankt aan iedereen om mijn vragen op te lossen.
grtz,
gilberto :thumb:
 

Bijlagen

  • helpmij 50 10 juni 2020.jpg
    helpmij 50 10 juni 2020.jpg
    227,9 KB · Weergaven: 55
Ik ben zeer benieuwd naar je ervaringen want volgens mij klopt er iets niet in je verhaal.
Eens je binnen Bluestack iets installeert, dus in de Android omgeving, is er volgens mij geen sprake meer van die Intel virtualisatie want dat kent Android niet ...

Laat eens weten als het werkt hé ...
 
Ja DigiCafee,
Lees dit eens:Using BlueStacks feels like you're running a Windows app, an Internet browser or word ... To enable VT you need to Restart or Power On your PC. ... Enable Intel Virtualization Technology (also known as Intel VT-x). v4. ... Bluestacks App Player for Windows 10: all your favorite Android apps can now run on PC and laptop!
Dus ik heb het uitsluitend over het installeren van social media Formely Like op een pc of een laptop. Dan moet de intel virtualization technologie ingeschakeld zijn. Bluestacks is een android emulator zoals er nog andere emulators zijn als Nox en Memu. Bij een smartphone en tablet kun je rechtstreeks Likee downloaden en installeren zonder gebruik te maken van Bluestacks. Gewoon in de google play store snuffelen naar de app Likee en installeren.
Je kan heel gemakkelijk zien of op jouw pc of laptop de intel virtualization technologie is ingeschakeld. Druk gelijktijdig op Ctrl +Alt + Del. Dan kies je voor Taakbeheer. Klik op "Prestaties" naast "Processen." Onder de grafiek zie je dan of intel virtualization technologie is ingeschakeld of uitgeschakeld.
Zie bijlage.
Ik ga Likee toch installeren op mijn Samsung tablet, dat gaat sneller en heeft dan ook niet zoveel geheugen nodig.
Grtz,
gilberto :)
 

Bijlagen

  • helpmij 52 10 juni 2020.jpg
    helpmij 52 10 juni 2020.jpg
    204,2 KB · Weergaven: 51
Ik begrijp werkelijk niet waarom je hier zo'n vraag post met halve informatie over een Android app die je op een laptop met Windows wilt installeren terwijl je een Android tablet bij de hand hebt waar je dat zonder poespas kunt installeren....
Verveelde je je of krijg je er een kick van om makkelijke zaken op de meest omslachtige manier te doen...?
 
Ja DigiCafee,
Lees dit eens:Using BlueStacks ...
Inderdaad, en in je post #1 lees ik :
"Ik wil Likee downloaden op mijn laptop MSI CR61 met Windows 8.1. ... De vereiste is wel dat in de UEFI de optie Intel Virtualization Technologie aanwezig is . "
Van Blue Stacks was toen nog géén sprake. Je hebt iedereen dus bij de aanvang al in verwarring gebracht.
 
Intel Virtualization Technologie ontbreekt in UEFI van mijn laptop.

Ik wil Likee downloaden op mijn laptop MSI CR61 met Windows 8.1. Normaal is dit alleen geschikt voor smartphones en tabletten die met Android werken.
Maar het kan ook op laptops en pc's. De vereiste is wel dat in de UEFI de optie Intel Virtualization Technologie aanwezig is . Ik heb gekeken in mijn UEFI maar kan deze optie nergens vinden onder de tabs, ook niet onder de tab "SECURITY", zoals men laat zien in de tutorials over dit onderwerp
Hier handelt mijn vraag uitsluitend over het feit of intel virtualization technologie aanwezig is in de UEFI van mijn laptop MSI CR61.
Maestro kwam met de juiste hulp opdraven zodat ik de tool Intel® Processor Identification Utility kon installeren en zien dat intel vitualization technologie inderdaad als optie bij de processor stond.
DigiCafee schreef: En ... zomaar een zotte gedachte ... ben je zeker dat het niet werkend is ?
Neen dat weet ik niet. Ik zal de social site Likee proberen installeren op mijn laptop, omdat die vereist dat er Intel Virtualisation Technologie aanwezig is in de UEFI.
Blijkbaar moet je eerst Bluestacks installeren om daarna Likee te kunnen installeren.
Ik laat het dan weten.

Hier antwoord ik op een VRAAG van DigiCafee.
Dit is een onrechtstreekse vraag om zelf iets te weten te komen.
Hier komt scrapheap aan bod:Blijkbaar moet je eerst Bluestacks installeren om daarna Likee te kunnen installeren. Dan gaat het dus om een Android app......anders heb je nl. dat Bluestacks niet nodig.
Waarom vermeld je dat niet meteen..?
Dit slaat op niets. Hier begint men zelf vragen te stellen over het programma Bluestacks.
"Blijkbaar" moet je eerst Bluestacks installeren enz.
Dit is niet de titel van mijn vraag. Waarom moet ik dit dus eerst vermelden?
Je beantwoord mijn vraag met een antwoord dat ik niet heb gevraagd, maar jij zelf hebt opgedrongen. Ook DigiCafee bezondigt zich hier om daar verder over uit te wijden.
Dus eerst Bluestacks als emulator op je Windows PC ?
dan Likee als VX virtualisatie op die Bluestacks (nooit gehoord dat dit kan ...)
en dan daarmee een app...?


Gaat mijn petje te boven, sorry .
Hier gaat DigiCafee verder met zijn redenering: Ik ben zeer benieuwd naar je ervaringen want volgens mij klopt er iets niet in je verhaal.
Eens je binnen Bluestack iets installeert, dus in de Android omgeving, is er volgens mij geen sprake meer van die Intel virtualisatie want dat kent Android niet ...

Laat eens weten als het werkt hé ...
Hier geef ik een antwoord om het duidelijker te maken. Dus ik ben niet meer de vragensteller maar sta ten dienste van DigiCafee.
Je kan heel gemakkelijk zien of op jouw pc of laptop de intel virtualization technologie is ingeschakeld. Druk gelijktijdig op Ctrl +Alt + Del. Dan kies je voor Taakbeheer. Klik op "Prestaties" naast "Processen." Onder de grafiek zie je dan of intel virtualization technologie is ingeschakeld of uitgeschakeld.
Zie bijlage.
Hier geef ik inlichtingen over het inschakelen van intel virtualization technologie,en toch reageren deze heren weer op zaken die ik absoluut niet heb gevraagd,maar waar ze zelf zijn over begonnen. Dat is cru.
Dan de reactie van scrapheap: Ik begrijp werkelijk niet waarom je hier zo'n vraag post met halve informatie over een Android app die je op een laptop met Windows wilt installeren terwijl je een Android tablet bij de hand hebt waar je dat zonder poespas kunt installeren....Als je een beetje verder had gedacht dan zou je geweten hebben dat dit kwam door onvoldoende geheugen.
Verveelde je je of krijg je er een kick van om makkelijke zaken op de meest omslachtige manier te doen...? Dit is beneden alle peil! Je kan mijn vraag die jij zelf als gemakkelijk beschrijft niet eens beantwoorden, en begint over Bluestacks waarom ik in het geheel niet om vroeg. Zou hetgeen je mij verwijt niet beter passen bij jouw figuur?
Grtz,
gilberto :thumb:

Inderdaad, en in je post #1 lees ik :
"Ik wil Likee downloaden op mijn laptop MSI CR61 met Windows 8.1. ... De vereiste is wel dat in de UEFI de optie Intel Virtualization Technologie aanwezig is . "
Van Blue Stacks was toen nog géén sprake. Je hebt iedereen dus bij de aanvang al in verwarring gebracht.
Dat is het toppunt? Ik stel een vraag over het al dan niet aanwezig zijn van de optie intel virtualization technologie en men raaskalt gewoon door over het programma Bluestacks.

























Grtz,

Ik begrijp werkelijk niet waarom je hier zo'n vraag post met halve informatie over een Android app die je op een laptop met Windows wilt installeren terwijl je een Android tablet bij de hand hebt waar je dat zonder poespas kunt installeren....
Verveelde je je of krijg je er een kick van om makkelijke zaken op de meest omslachtige manier te doen...?
Lees dit eens:Using BlueStacks ...Inderdaad, en in je post #1 lees ik :
"Ik wil Likee downloaden op mijn laptop MSI CR61 met Windows 8.1. ... De vereiste is wel dat in de UEFI de optie Intel Virtualization Technologie aanwezig is . "
Van Blue Stacks was toen nog géén sprake. Je hebt iedereen dus bij de aanvang al in verwarring gebracht.
--------------------------------------------------------------------------------------------
Blijkbaar moet je eerst Bluestacks installeren om daarna Likee te kunnen installeren. Dan gaat het dus om een Android app......anders heb je nl. dat Bluestacks niet nodig.
Waarom vermeld je dat niet meteen..?

Dus eerst Bluestacks als emulator op je Windows PC ?
dan Likee als VX virtualisatie op die Bluestacks (nooit gehoord dat dit kan ...)
en dan daarmee een app...?

Gaat mijn petje te boven, sorry

Ik ben zeer benieuwd naar je ervaringen want volgens mij klopt er iets niet in je verhaal.
Eens je binnen Bluestack iets installeert, dus in de Android omgeving, is er volgens mij geen sprake meer van die Intel virtualisatie want dat kent Android niet ...

Laat eens weten als het werkt hé ...
 
Weet je, ik heb schoon genoeg van jouw ongefundeerde verwijten als reactie op vragen om duidelijkheid te verkrijgen over de situatie waarvoor hulp wordt gevraagd door jouw persoon.
Als je zoekt op betreffende app Likee dan had je ook kunnen zien dat er geen versie voor Windows is, uitsluitend voor Android en iOS, dat bevestig je zelf.
Maar jij vindt dat het ook onder Windows kan en voert nu als reden aan:
Als je een beetje verder had gedacht dan zou je geweten hebben dat dit kwam door onvoldoende geheugen.
Die reden heb je tot nu toe nergens in het topic genoemd en dat onvoldoende geheugen ( waarop / waarvan ?? ) daar de reden voor zou zijn was nergens uit af te leiden want je hebt nergens genoemd dat je ook een tablet had waar het op kon.

Weet je, net als in het topic over die Win 8.1 ISO, je doet gewoon lekker waar je zelf zin in hebt, blijf gewoon vasthouden aan je eigen overtuiging dat de helpers hier compleet fout zitten en onzin uit kramen, dan komt het helemaal goed bij jou :thumb:
Van mij hoef je geen hulp of info meer te verwachten, dat is zonde van mijn tijd want je doet er toch niks mee, alleen er over redetwisten dus succes.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan