Inlezen USB-stick kan niet, stick word verwijdert

Status
Niet open voor verdere reacties.

raceknol

Gebruiker
Lid geworden
12 mrt 2012
Berichten
13
Graag hulp voor volgend probleem:
Nieuwe stick met gegevens (pdf-files van boeken), is leesbaar in Windows 10 en MAC Catalina. Gegevens te zien in de Verkenner en Finder.
Probleem is als ik de pdf-files open handmatig of automatsch, de pc opent het bestand en als ik dan een willekeurige aanklik. Dan sluit de usb-stick alle communicatie af en is hij niet meer te zien in mijn PC. Dit zowel bij W10 als op de Mac. Iemand enig idee hoe dit komt.
 
Artikel 1 uit vorige post is niet meer van toepassing na Vista - dus ik denk niet dat je daar nog mee werkt. De 2de is wel nog OK ...
Ik denk ook niet dat dit op het gesignaleerde probleem slaat overigens, maar moest dat toch zo zijn - los van al die bewerkelijke zaken die MS aanreikt is er een freeware die dit voor zijn rekening neemt : https://www.nirsoft.net/utils/usb_devices_view.html
 
Hallo MANAMANA en DigiCafee,
bedankt voor jullie snelle reaktie. Echter het probleem is er niet mee opgelost. denkelijk zit het zelf in de USB-stick, want het gebeurt identiek op een Windows 10 als op een MAC-pc. Even verduidelijken. Het betreft een stick pas aangekocht bij RESHIFT (met pdf's op met Specials van Computer Totaal en Zoom enz.).
Als ik de stick in mijn Mac steekt, komen op het bureaublad, 2 iconen (schijf no name + schijf Specials). No Name heeft geen inhoud. Als ik op Specials klik, komt schermpje tevoorschijn met inhoud stick. Waaronder autostart, zowel voor W10 als MAC. Hierop klikken en de stick word verwijdert op het bureaublad en uit de Finder. En de tekst verschijnt: Schijf niet goed verwijdert, verwijder NoName voor je hem loskoppelt. En vervolgens bestaat de stick niet meer, tot ik hem zelf verwijder en terug insteek. Hetzelfde gebeurt op de Windowspc. Als ik iedere pdf met de muis wil openen gebeurt dit identiek. Begrijpe wie kan.
Hebben jullie misschien nog een beter idee.
 
Hoi. Proberen.

1. Update de driver als je USB-stick niet herkend wordt.
Open "Deze PC / Mijn Computer" > klik met de rechter muisknop en kies "Eigenschappen"
Kies vervolgens in het linkerscherm "Apparaatbeheer". > Zoek "draagbare apparaten", druk op het pijltje om meer te zien, en kijk of er een geel uitroepteken te zien is.
Klik er met de rechtermuisknop op en kies "stuurprogramma bijwerken" > Kies vervolgens de bovenste optie "Automatisch naar bijgewerkte stuurprogrammasoftware zoeken"
Wacht geduldig tot je USB-stick bijgewerkt is en start je computer opnieuw op.
Als het goed is is je USB-stick nu weer zichtbaar.


of 2. Gebruik schijfbeheer om je USB-stick weer zichtbaar te maken.
Klik Start > Configuratie Scherm;
Klik Systeembeheer > Computerbeheer;
Kies in het linker paneel schijfbeheer en zoek de USB-stick die niet herkend wordt;
Klik met de rechtermuisknop op de USB-stick > Formatteer de USB-stick om hem weer bruikbaar te maken.
 
Hoi Manamana,

de stick op zichzelf word goed herkend bij het insteken in de PC. In mijn verkenner komt hierdoor volgende verandering bijstaan: USB station K: en CD station J: Specials
K: geen naam of inhoud
J: Specials (inhoud met de pdf's)

Als ik normaal een usb-stick ingeef, komt er toch maar 1 usbstation bij. Nu is daar een CDstation bij, daar klopt denkelijk toch iets niet.
Vanuit dat CDstation zou normaal toch de inhoud automatisch moeten starten bij het exe-file. Heb mijn PC ook zo ingesteld. Maar geen verandering, niet verder dan het keuzescherm.
De verschillende covers kijken me aan, maar geraak niet aan een blz. 2, van een brochure.
Nog een idee
 
Denkelijk is er wel iets mis met de USB-stick. Heb ook een email gestuurd naar Reshift met mijn bezwaren. Maar wilde toch al even genieten van de mooie pdf's op de stick. We wachten nu de reaktie van de firma af, echter id deze niet bekend om haar klantvriendelijkheid. we zien wel
Bedankt voor de medewerking.
 
Het is een gewoon goedkoop usb stickje, met totale grootte van 2,74 gb, volgens mij. De enige uitleg dat erop het toegestuurde doosje staat is: Gemakkelijk alle artikelen doorzoeken, bladeren en afdrukken. Windows start Archief.exe om het programma te openen. Met Linux/Mac open het bestand via mac-start.html.
Zal toch wel iets te weinig op de usbstick staan. Als het niet werkt op Windows 10 of op een MAC-pc. Zijn toch 2 verschillende opstartwijze, maar wel dezelfde stick.
 
Ondertussen nog steeds geen reaktie vanwege de fabrikant, zal welk doodbloeden. Op hun website reeds meerdere klachten gelezen, waarop niet gereageerd werd.
Stick werkt nog steeds niet, zie wel alles staan maar kan ze niet openen. Ondertussen op een torrentsite dezelfde gegevens kunnen downloaden en kan nu ook de betreffende pdf's lezen die op de stick staan. En dit zonder kosten!!!!
Dus eindgoed al goed zou ik zeggen. Voor mij is het dan uiteindelijk via een omweg opgelost.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan