Printer HP 916C

Status
Niet open voor verdere reacties.

Guide

Gebruiker
Lid geworden
25 nov 2001
Berichten
112
Mijn HP printer 916C werkt nog perfect op mijn (oude) pc met WIN XP en ik heb er nog enkele cartridges voor liggen.
Is het op een of andere manier mogelijk deze printer te installeren en laten werken op mijn laptop met WIN 10 (home versie)?
Graag jullie mening.

THX
 
Wordt niet ondersteund : https://support.hp.com/be-nl/document/c04739852

maar dat wil nog niet zeggen dat het niet kan werken ... enkel geen support !
Ik lees dat de 916c nagenoeg identiek is aan de 920 dus zou ik die driver installeren als ik van jou was ... en proberen maar.

Download : https://support.hp.com/be-nl/driver...t-920c-printer-series/28856?ssfFlag=true&sku=

Om op die pagina te geraken kan het wel zijn dat je op de support site moet aangeven met Windows XP 32 bit te werken... dan moet je hieruit vertrekken : https://support.hp.com/be-nl/drivers/selfservice/hp-deskjet-920c-printer-series/28856
Als je die driver installeert zal je printer niet werken, maar als je daarna via Windows Update passeert beweert HP dat de driver dan automatisch zal aangepast worden aan je Windows 10 64bit systeem. Nog steeds als een HP 920c...

En er is dus een kans dat het dan ook werkt om je 916c te doen draaien...
Succes !

PS : de HP site is ONNOEMELIJK TRAAG : niet panikeren als het minuten duurt voor er iets beweegt.
 
Laatst bewerkt:
Dank, Digicafee en maestro ik zal dit morgen uitproberen. Laat wel iets weten. Fijne zondag!
 
Hallo iedereen,
Ik vrees het ergste. Mijn printertje die me al die jaren trouwe dienst heeft bewezen zal ik moeten verwijzen naar de kooi van afgedankt elektronisch materiaal op het containerpark.
Helaas, ik heb met mijn mogelijkheden en jullie tips er alles uitgehaald om dit oudje... HP 916C nog een laatste kans te bieden! Waren de nieuwe printers maar zo productief zoals dit bakje dan was ik heel gelukkig.
Moet echter vaststellen dat dit niet zo is. Jammer...maar toch bedankt om mee te willen denken.
Mocht er onverwijld toch nog iemand de geniale tip hebben dan hoor ik het graag.
 
Hey Lange Pier,

Dit zal zeker het proberen waard zijn. Ik ga ervoor.
Heel erg bedankt en ik laat iets weten. :thumb:
 
Dat stond toch ook al in post #2 ???
Had je dat uiteindelijk dan toch niet geprobeerd ?
 
Maak een dualboot met Linux Mint en je printer zet je op Linux. Wedden dat die daar wel werkt?

(ps. mocht je hem niet aan de praat krijgen, dat oudje wil ik dan wel)
 
Laatst bewerkt:
Maak een dualboot met Linux Mint en je printer zet je op Linux. Wedden dat die daar wel werkt?

(ps. mocht je hem niet aan de praat krijgen, dat oudje wil ik dan wel)

Ik heb hem nog niet aan de praat gekregen en neen ik heb het met jouw voorstel niet uitgeprobeerd.
Ik vrees een beetje dat Linux Mint heel veel plaats zal innemen op mijn laptop en ik zit al een beetje krap.
Jou voorstel neem ik anders wel in overweging...!:)
 
Linux neemt heel weinig ruimte in beslag, het is geen Windows hè. ;)

Mocht je wat willen weten over Linux dan hoor ik het wel.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan