macro maken voor opslaan als xlsm

Status
Niet open voor verdere reacties.

TommyB1973

Gebruiker
Lid geworden
31 aug 2019
Berichten
6
Hoi allemaal,

Vermoedelijk is deze vraag al enkele keren gesteld maat kan het zo niet direct vinden.
Ik heb een excel bestand waar ik zit met 3 werkbladen. en dit gaat over details voor werkorders voor klanten
Op het eerste werkblad worden de gegevens ingevuld waar er automatisch enkele berekeningen worden opgemaakt, het 2de staan dan nog wat lijsten voor automatisch invullen.
Op het derde worden al de gegevens ook al automatisch ingevuld die naar de klant kan gestuurd worden. Hier heb ik dan een macro gemaakt om met een druk op deze knop het derde werkblad op te slaan als pdf om zo te versturen naar de klant. dus dit is allemaal al in orde en werkt naar behoren.

Nu komt mijn vraag weet er iemand hoe ik een macro kan maken om de gehele excel file op te slaan in een map als xlsm. en eventueel dat dan ook de in te vullen cellen leeg worden gemaakt zodat we opnieuw kunnen starten met invullen.

Bedankt op voorhand.
 
Laatst bewerkt:
vraag 1 : grotendeels analoog aan je pdf
Code:
Sub Opslaan()
   pad = "W:\PROFORMA"                           '--> waar, in welke subdirectory, wil je die files bewaren
   With Sheets("Invul formulier")
      FacName1 = .Range("C3").Value
      FacName2 = .Range("B7").Value
      FacName3 = .Range("F7").Value
   End With
   ThisWorkbook.SaveAs ThisWorkbook.Path & "\" & "Detail WO" & FacName1 & "-" & FacName2 & "-" & FacName3, 52
End Sub

vraag 2 : het gemakkelijkst is gewoon je huidige "Test.xlsm" up-to-date houden en die telkens als startpunt voor een nieuw order gebruiken.
Een paar dagen terug was er hier ook een gelijkaardige vraag om dan telkens met een volgend nr te herstarten.
https://www.helpmij.nl/forum/showth...n-niet-te-stoppen?highlight=klachtenformulier
 
Laatst bewerkt:
Opgelost

Bedankt Cow,

Ik ben een leek in codes en macro's.
Ik had het net al enkele keren afgeschuimd en vond wel codes maar deze waren langer dan de meeste nieuwjaarsbrieven.
Deze is duidelijk en simpel te begrijpen.

En het belangrijkste!

Hij doet wat hij moet doen.

Bij deze dus opgelost.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan