• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Datum laatst gewerkte periode

Status
Niet open voor verdere reacties.

luuc96

Gebruiker
Lid geworden
22 mei 2020
Berichten
21
Beste,

Ik heb een periode van 2019 week 38 tot 2020 week 22 in het bestand vermeld. Graag wil ik per regel de laatste gewerkte periode weten. Zoals ik in gele kolommen (AN, AO) heb aangegeven.

De cellen die zijn gevuld zijn de uren dat ze gepland staan.

Ik kom er niet uit om de juiste formule hier voor te krijgen. Graag jullie hulp!
 

Bijlagen

  • Laaste periode werkzaam.xlsx
    9,2 KB · Weergaven: 37
Een beetje meer uitleg lijkt mij wel handig. Wat is jouw definitie van de laatst gewerkte periode?

In 2019 ga je van week 38, 39 naar week 4 en vervolgens naar week 41 klopt dit wel? Hoe kan de 'periode van' groter zijn dan de 'periode tot'? (Van 23-06-2020 tot 29-05-2020)
 
Bijlage nogmaals

Heb het overzicht even duidelijker gemaakt. Week 4 was week 40.

De datums klopte ook niet (te snel ingevuld)
 

Bijlagen

  • Laaste periode werkzaam.xlsx
    10,1 KB · Weergaven: 25
Er zitten de nodige slordigheidsfoutjes in het voorbeeldbestand. Dat is mij ook wel opgevallen.
Dat gezegd hebbende kom ik met hulpkolom uit op een redelijk weerzinwekkende edoch werkende formule.
 

Bijlagen

  • Laaste periode werkzaam.xlsx
    9,8 KB · Weergaven: 34
Code:
=SUMPRODUCT((WEEKNUM(AN3;2)>=$Q$2:$AL$2)*((WEEKNUM(AO3;2)>=$Q$2:$AL$2)*(Q3:AL3)))
evt vertalen

Als rij 2 tenminste weeknummers zijn.
Het werkt helaas dan niet met overgang van 2 jaren. Het gebruik van echte datums voorkomt dit probleem.

Ik denk dat ik de vraag verkeerd heb begrepen.
IK dacht dat de uren opgeteld moest worden.
 
Laatst bewerkt:
Hier misschien een wat "gemakkelijker te volgen" formule voor AP3:) (matrix)

Code:
=ZOEKEN(2;1/ALS(VERSCHUIVING($B3;;;1;AQ3)=0;KOLOM(VERSCHUIVING($B3;;;1;AQ3)));KOLOM(VERSCHUIVING($B3;;;1;AQ3)))
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan