Win8.1_ Dutch_ x64. iso bestand branden op dvd dl + r

Status
Niet open voor verdere reacties.

slavik

Gebruiker
Lid geworden
2 feb 2019
Berichten
417
Hello,

Ik heb het iso- bestand voor de windows 8.1 gedownload. Maar ik weet niet precies hoe ik nu verder moet handelen om het iso-bestand op mijn dvd dl +r te branden. Mijn reserve computer is reeds wat jaartjes oud en is niet in staat om in de BIOS ingesteld te worden op het starten van een usb stick. Ik heb gemerkt als ik op het iso-bestand klik dat ik deze kan openen met Windows Verkenner. Dat heb ik dus ook gedaan en ik zie een virtueel aangemaakt schijfstation staan in de Verkenner met de station letter G. Als ik daarop klik verschijnen de bestanden als ook het exe bestand van mijn iso-bestand.Hoe kan ik deze bestanden op een dvd dl +r branden? Als ik met de rechtse muisklik het context menu open van de virtuele schijf zie ik geen optie voor branden staan.
Is het mogelijk om deze bestanden nadat ik de virtuele schijf G heb geopend, te selecteren en daarna te branden op mijn dvd dl-+r?
Of moet ik daarvoor het programma Imgburn gebruiken. Ik heb ook gelezen dat Daemon Tools daarvoor is geschikt, maar de uitleg over koppelen en virtuele schijf die wordt gemaakt vind ik wat complexer. Ik heb ook met de rechtse muisknop op het iso-bestand geklikt en bovenaan staat er "Koppelen". Voor wat dient deze optie eigenlijk? Toen ik er op klikte gebeurde niets en het blauwe cirkeltje bleef maar draaien.
Graag uw advies hierover.
Grzt,
gilberto :rolleyes:
 
Hi, Een brandprogramma kan van een .iso image bestand een opstartbare schijf maken. Daarvoor moet je die optie kiezen bij bijvoorbeeld CDBurnerXP. Niet het iso bestand branden of kopiëren dus. Micosoft laat ook een programma downloaden vanaf die pagina waarmee je de media kan maken.
 
Win8.1 _Dutch_X64.iso bestand branden op dvd dl+r

Bedankt voor het meedenken.
Oké. Ik heb het begrepen. Er is altijd een brandprogramma nodig om een opstartbare usb of dvd schijf te kunnen maken. Ik zal eens kijken naar het brandprogramma dat jij noemt.
CDBurnerXP. De naam is verwarrend omdat er nog steeds XP staat vermeld in de naam van het brandprogramma.
Wat Microsoft betreft heb ik nog geen juist progje gevonden om dit ook uit te voeren. Als ik zoek op het internet met de naam Media Creation Tool Windows 8.1 kun je wel in een blauw venster eerst jouw Windows versie opgeven dus 8.1,daarna de taal kiezen dus Nederlands en dan krijg je de keuze tussen 32-of 64 bits.
Wanneer dit allemaal is ingevuld en je hebt dit bevestigd, dan kan je het iso-bestand downloaden . MAAR...... daar stopt het ook mee. Het iso-bestand komt mooi in jouw Map Downloads te staan. Je kan het kopiëren naar jouw bureaublad en daar staat het ook te pronken.
Als je in google intypt; hulpprogramma voor Windows 8.1 zie je deze link:: https://www.microsoft.com/nl-nl/download/windows-usb-dvd-download-tool.
If you choose to download an ISO file so you can create a bootable file from a DVD or USB drive, copy the Windows ISO file onto your drive and then run the Windows USB/DVD Download Tool. Then simply install Windows onto your computer directly from your USB or DVD drive.
Dus ik typ in google : windows 8.1 usb dvd download tool 64 bit
En dan verschijnt er een webpagina https://www.microsoft.com/nl-nl/download/windows-usb-dvd-download-tool#installation met alleen de mogelijkheid om deze tool voor Windows 7 te kunnen downloaden.
Misschien dat jij wel deze Windows USB/DVD Download Tool voor Windows 8.1 vindt op het internet. Zie ook bijlagen.
Grtz,
gilberto ::confused:
 

Bijlagen

  • helpmij  2 10 juni 2020.jpg
    helpmij 2 10 juni 2020.jpg
    283,9 KB · Weergaven: 63
  • helpmij 10 juni 2020.jpg
    helpmij 10 juni 2020.jpg
    186,5 KB · Weergaven: 60
Net zoals CDBurnerXP is de naam van het Microsoft programma niet mee geëvolueerd. Het Windows 7 hulpprogramma draait gewoon onder Windows 8. Ik noem maar een eenvoudig programma als CDBurnerXP, wat niet eindeloos keuzes presenteert en snel resultaat geeft. Kies geen snelheid om de DVD te branden sneller dan 4X, Vaak valt het bij volle schijven pas op dat deze kunnen verschroeien.

Note: You cannot install Windows from the ISO file until you copy it to a USB flash drive or DVD with the Windows 7 USB/DVD Download tool and install from there. The copy of the ISO file that the Windows USB/DVD Download tool creates is bootable. Bootable media allows you to install Windows 7 without having to first run an existing operating system on your machine. If you change the boot order of drives in your computer's BIOS, you can run the Windows 7 installation directly from your USB flash drive or DVD when you turn on your computer. Please see the documentation for your computer for information on how to change the BIOS boot order of drives.

Bij Microsoft heet het gereedschap om mee te kunnen branden de Windows USB/DVD Download Tool en in de pagina genoemd hier onder, met download link, van Dell: Windows 8.1 Media Creation Tool.

https://www.dell.com/support/articl...s-10-maken-met-de-media-creation-tool?lang=nl

Gewoon in een brand programma ISO branden selecteren, het .iso bestand wat je al hebt aanwijzen en je bent evengoed klaar.
 
ImgBurn is veel makkelijker werken en ook gratis.
Het beschikt daarnaast over veel data m.b.t. de indeling en afhandeling van verschillende zaken zoals data-, maar ook video-images etc en stelt het programma automatisch in op de juiste instellingen.
Handleiding ( incl. screenshots ) hoe je een ISO brandt met ImgBurn : https://www.snelrennen.nl/imgburn/branden.php
 
Win8.1_Dutch_.iso bestand branden op dvd dl+r

Allebei vriendelijk bedankt voor de hulp. Omdat bij het klikken op de link die scrapheap me aangaf een waarschuwingspagina van Norton Antivirus tevoorschijn kwam, heb ik gekozen voor de mediacreation tool windows 8.1.
Omdat mijn oudere pc met Windows 7 pro geen optie heeft in de Bios legacy voor het opstarten van een usb stick, installeer ik het windows 8.1iso-bestand op een dvd dl +r .Hierop komt dan eveneens de software Steinberg Cubase AI te staan.
Zie bijlage!!!
grtz,
gilberto :thumb:
 

Bijlagen

  • helpmij 53 11 juni 2020.png
    helpmij 53 11 juni 2020.png
    95,2 KB · Weergaven: 68
Waarschuwing is een false positive, gelinkte site is 100% schoon.
Kaspersky reageert er totaal niet op.
Wellicht ten overvloede het resultaat van een scan van deze pagina door Virus Total : https://www.virustotal.com/gui/url/...629a131a86330ea9fc4986d534ce23339c2/detection
Wellicht tijd voor een fatsoenlijk AV-programma wat ook je systeem niet zo belast..?

installeer ik het windows 8.1iso-bestand op een dvd dl +r .
Hierop komt dan eveneens de software Steinberg Cubase AI te staan.
Even voor de goede orde: je installeert geen ISO op een dvd, je brandt hem er op, dat is iets totaal anders.
Daarnaast moet een dvd, waarop je een ISO brandt, worden afgesloten, anders is hij onleesbaar.
Als je Cubase op dezelfde dvd wilt hebben zul je dat programma in de ISO moeten slipstreamen zoals men dat noemt, dat kan o.a. met nLite.
Als je weet hoe het werkt kun je dat zo doen dat Cubase, tijdens of net na voltooien van de Windows-installatie, automatisch wordt geïnstalleerd.

Cubase als een aparte map naast de Windows ISO op de dvd branden is dus niet mogelijk.
 
Laatst bewerkt:
Persoonlijk hanteer ik het principe dat je indien mogelijk altijd van de originele site downloadt.
In het geval van Imgburn nog zo makkelijk : https://www.imgburn.com/

Ik neem aan dat de site te vertrouwen is van snelrennen en dat de software 'ongewijzigd' is - maar zeker spelen is altijd beter...
 
In mijn eerdere post ( #5 ) staat de link naar de originele download ook vermeld, de andere is puur voor de handleiding ( betreft dus geen programma download )....
Dus wellicht in het vervolg iets beter lezen en iets minder overhaast reageren ?
 
Ik ben niet alleen : zie #6 - van de TS zelf / die is ook de download daar geen zoeken. Bewijs is dat hij dan uitwijkt naar het media creation tool : dat kan niet voor de handleiding zijn hé !!!
 
Omdat de TS zich laat misleiden door zijn AV-programma, dat heeft niks te maken met de link in post # 5....dat is gewoon de originele download.
 
Win8.1_Dutch_x64 iso bestand branden op dvd dl +r

Waarschuwing is een false positive, gelinkte site is 100% schoon.
Kaspersky reageert er totaal niet op. Kan zo wel zijn, maar de link die jij aangaf zorgt voor het zelfde resultaat. Zie bijlage.
Ja dat is juist, niet een iso-file installeren maar branden op een DVD .
Maar toen ik Imgburn wilde downloaden waarvan de link in uw topic staat, was het weer prijs. Zie de bijlagen. Ook als ik klikte op de link van DigiCafee hetzelfde resultaat. Er kwam weer een rode waarschuwing van Norton Security Premium. Zie bijlage.
Is dat puur toeval? Ik weet het niet. De eerste maal dat zoiets voorvalt als ik op een forum vragen wil stellen.
Geen probleem. Ik download de brandtool wel van een andere website.
Bedankt voor het meedenken.
Grtz,
gilberto
 

Bijlagen

  • helpmij   12 juni 50.png
    helpmij 12 juni 50.png
    97,6 KB · Weergaven: 55
  • helpmij   12 juni 2020 2.png
    helpmij 12 juni 2020 2.png
    150 KB · Weergaven: 41
  • helpmij   12 juni 2020.png
    helpmij 12 juni 2020.png
    100,8 KB · Weergaven: 53
Win8._Dutch_X64.64 iso bestand branden op dvd dl +r

Nog een aanvulling.
Ik heb ondertussen de free brandtool CDBURNERXP kunnen downloaden( file cdbxp-setup 4.5.8.7128_x64- minimal.exe.
Toen ik een tweede maal CDBURNERXP wilde downloaden was het weer koekebak. Zie bijlagen.
Grtz,
gilberto :shocked:
een voorbeeld:

Tip: Met de recentste versie van Imgburn slaat de beveiligings-software aan:
Download DVD-Flick en open Progamm Files(x86),open betandsmap DVD Flick ,open bestandsmap
Imgburn en maak een snelkoppeling met Imgburn toepassing.
Voor de rest werkt deze branders-software perfect
 

Bijlagen

  • helpmij  12 juni 2020 25.png
    helpmij 12 juni 2020 25.png
    424,2 KB · Weergaven: 62
3 manco's in je hele betoog:
* ik heb je een link gegeven van Virus Total waaruit blijkt dat slechts 2 van de ruim 50 online virusscanners "iets" verdachts vinden, de rest vindt niets..
Dan mag je er van uit gaan dat de site veilig is.
* Al eerder gewezen op het feit dat het een false positive is, jij beaamt dat maar gaat dan de link van DigiCafee ( die exact hetzelfde is ) nogmaals proberen..
Logisch dat het resultaat dat Norton geeft, ook precies hetzelfde is dus waarom daarover doordrammen..?
Het is een false positive, als je daar vanaf wilt moet je in Norton een uitzondering toevoegen of beter nog, een ander AV-programma gebruiken ( zoals Windows Defender dat gewoon goed werkt ).
* Je gebruikt nog steeds Internet Explorer die door Microsoft al geruime tijd niet meer wordt ondersteund of ge-update.
Dat moet je natuurlijk zelf weten maar je neemt daarmee onnodige risico's en vraagt om problemen zoals virussen en trojans die gebruik maken van bestaande beveiligingslekken in deze oude browser.

Had je een goede en betrouwbare virusscanner gebruikt, dan was 80% van deze topic overbodig geweest....
 
Veel downloads zijn inderdaad onveilig of van onbetrouwbare sites. In de wereld is niets gratis. Je moet niet uitsluiten dat twee virus of malware scanners iets weten wat wij niet weten.

Een verouderde browser gebruiken geeft telkens alarm meldingen.

Mijn bericht had in tweede instantie de site van CDBurnerXP aanklikbaar. Ik zou altijd naar de site van de uitgever gaan.

Als het daarmee snel is opgelost dan begrijp ik het commentaar en de aanvullingen van andere bijdragen niet. :(
 
Win8.1_Dutch_x64.iso bestand branden op dvd dl +r

Oké. Bedankt voor de wijze raad.
Ik heb dan nog een oudere Cdburnerxp geïnstalleerd en deze werkte perfect. De nieuwe Windows 8.1 met architectuur 64 is goed geïnstalleerd zonder problemen. Ja de macht van de gewoonte. Firefox staat op mijn laptop maar toch klik ik steeds op de snelkoppeling van internet explorer 11.
Pas als er iets niet goed lukt gebruik ik Firefox. Ik zal me aanpassen wat jullie me aanraden en Firefox voortaan als webbrowser standaard maken.
Ja ik was wat te snel en dacht dat DigiCafee een andere link had aangeboden. Missen is menselijk.
Nog iets anders, ik slaag er niet in om een DVD+RW DL 8,5 GB te vinden op het internet. Worden die wel verkocht door merken zoals verbatim ,philips enz.?
grtz,
gilberto :)
 
Bedankt om mee te denken. Ik heb zo twee dvds +r dl 8.5 gb verknald omdat ik het iso-bestand windows 8.1 brandde op deze schijven zonder cdburnerxp te gebruiken. Als je een dvd+rw dl 8,5 gb hebt, kun je het iso-bestand gewoon wissen .En een Windows 8.1iso-bestand is 4 gb groot en krijg je niet meer op een dvd + r dl 4,7 gb. Was wel niet slim van mij om geen brandprogramma zoals imgburn te grbruiken,ik had gewoon de Windows ingebakken standaard optie branden gekozen in de rechtse menu kontekt.
grtz,
gilberto
 
Win8.1_Dutch _x64.iso bestand branden op dvd dl +r

De topic mag worden gesloten.
Grtz,
gilberto :thumb:
 
Altijd leuk als er te zien is dat er een antwoord is gegeven of oplossing gevonden. Dat moet de topic starter zelf doen. Helpmij.nl Help! schrijft:

Is uw vraag opgelost, dan wordt het op Helpmij.nl gewaardeerd dat u de vraag ook deze status toekent.

Dit kan u doen door op Vraag is opgelost te klikken, in de blauwe balk of rechts onder in uw eerste bericht.

Op die manier weten andere mensen ook dat u geen hulp meer nodig hebt. Achter uw vraag komt dan een groen vinkje te staan.

Geen al te grote horde. We zien jou hier graag eens weer.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan