Weergave afhankelijk van geselecteerde kolom

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hinno

Gebruiker
Lid geworden
26 jul 2019
Berichten
7
Graag hulp bij het volgende:
Ik heb een excelblad gemaakt met verschillende tabs. Op het eerste werkblad [Input] heb ik diverse kolommen die ingevuld kunnen worden vanuit een keuzelijst die ik heb gedefinieerd op een andere tab [Data]. Ook in [Data] staat een beschrijving over de in te vullen kolom.
Het zou zo mooi zijn als ik een cell in een bepaalde kolom selecteer in [Input] (en de keuzelijst uitklapt), dat dan in een van de bovenste regels van [Input] de bijbehorende beschrijving getoond wordt.
Ik heb wel eens een stukje VBA voorbij zien komen waarbij een dergelijk iets werd geregeld bij een dubbelklik op een bepaalde cel maar zou dit ook kunnen werken bij een enkele klik in een bepaalde kolom?

Voor elke vorm van support: alvast bedankt !!
 
rechtsklikken ipv dubbelklikken ???
Code:
Private Sub Worksheet_BeforeRightClick(ByVal Target As Range, Cancel As Boolean)
 
@Cow18 Ik denk dus dat ik een soortgelijk iets kan gebruiken bij een LeftClick?
Ik hoopte misschien dat er ergens al een kant en klare code bestond maar ik kan ook wel eens proberen te gaan stoeien met jouw regel.
 
ik ben anders ook benieuwd naar die LeftClick, zou een mooie afsluiter van de dag zijn.
 
Ik heb een muis met 3 knoppen; ben heel erg benieuwd naar MiddleClick :D.
 
Da's wel een hele goedkope muis @OctaFish:d

TS zal wel het Selection_change ipv het Change Event bedoelen. Anders weet ik het ook niet zonder aan 1 in van mijn tig muisknoppen een commando te hangen.
 
Je kan de muisinstellingen wijzigen voor linkshandigen, dan klik je met links.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan