Contaktbreuk

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gimli

Verenigingslid
Lid geworden
5 aug 2001
Berichten
1.192
Na verscheidene jaren begint m'n computer na een uurtje kuren te vertonen. Zwart scherm, opnieuw opstarten, uitvallen. Nadat ik lang iets in het systeem heb gezocht bleek na dat ik de kast open heb gemaakt een andere probleem te zijn.
De stekker van de voeding op het mobo vertoond aan een kan een zwarte schroeivlek. Blijkbaar is het vermogen wat hier door gaat nogal sterk. Ik heb dit een paar keer met kontakt spray op proberen te lossen waarna de computer weer een uurtje langer draait.

Ik heb 't gevoel dat ik niet de eerste ben die met dit probleem kampt.
Is hier geen oplossing voor met uitzondering van weggooien en een nieuwe computer kopen?
Dan denk ik aan een nieuwe stekker voor de voeding nemen, of voorzichtig de resterende pennetjes op het mobo met soldeer tin aanleggen?
 
Laatst bewerkt:
Mis merk en type voeding en moederbord en alleen stekker vervangen heeft weinig zin als je de oorzaak niet weet, andere voeding indien het moederbord nog goed is, is een betere oplossing.

Ik heb 't gevoel dat ik niet de eerste ben die met dit problem kampt.
Vreemde opmerking, wat dit met gevoel heeft te maken ontgaat mij.
 
Last ik m'n gevoel buiten beschouwing houden en m'n voor gaan de computers met het zelf de verschijnsel voor nuchter feit nemen.

Weggooien en een nieuwe kopen.

Bedankt voor Uw antwoord.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan