Laptop valt zonder waarschuwing uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

JIRKO

Gebruiker
Lid geworden
30 nov 2002
Berichten
261
Hallo,

Mijn laptop HP 17" Bs135nd valt bij 32% batterijvolume zonder waarschuwing uit.
Hoe kan ik het verhelpen?

Bedankt, Jirko
 
Hallo


Geen flauw idee hoe oud dit toestel is , welk o.s. , en hoe jij deze behandelt ....

Met deze summiere info , kan dit een defekte batterij zijn , of zelfs verkeerde chipset drivers voor deze laptop .

Mocht deze batterij relatief vlug zijn opgeladen , zeg maar in 1 uur of zo .... zo goed als zeker defekte/versleten batterij.


Om u een idee te geven wat zo'n batterij kost :

https://www.benl.ebay.be/itm/Laptop...129533?hash=item340bbb63bd:g:W7gAAOSwvuRc40yP



Peter
 
Hallo VDK_P,
Bedankt voor je snelle reactie.
De laptop is twee jaar oud en is helemaal in orde. Het probleem is plotseling gekomen na de laatste Windows 10 update.
Het probleem is de batterij zelf.
Hoe kan ik het verhelpen? Ben 79 en heb ik duidelijke details nodig.
Jirko
 
Heb geen garantie meer bij HP. Het warmte probleem is het ook niet.
 
Jij zegt zelf met grote stelligheid : "Het probleem is de batterij zelf" ... OK, wat wil je dan nog horen ?
Als dat zo is moet die batterij vervangen worden hé !

Vraag me wel af hoe je dat zo met zekerheid weet :cool:
 
Hallo DigiCafee,
Wat ik wil horen is hoe ik het moet verhelpen. Met batterij heb geen problemen gehad tot de laatste Windows 10 update.
Bij de HP Hardware Diagnostics is alles GESLAAGD behalve Netvoeding en Accu tests, die zijn automatisch GEANNULEERD.
In bijlage zijn de tests. Zelf begreep ik het niet goed.Wat is je advies?
Bekijk bijlage Accucontrole.docx Bekijk bijlage Adaptertest.docx

Bedankt, Jirko
 
De accu / batterij heeft het grootste deel van zijn vermogen tot opladen verloren ...

2020-06-11 18_43_56-Window.jpg

Zou 2850 mAh moeten opslaan, geraakt niet verder meer dan 808, minder dan 1/3 ...

Vervangen is dus de boodschap !
 
Wat iedere oplossing aandraagt dat is het resetten van de sensor. Het resetten is de accu er uit halen en met de stekker er uit de Aan/Uit knop ingedrukt houden tot er al lang geen lampjes meer branden. Na de koffie weer de accu er in doen en gaan.

Daarna verder zien en inderdaad kan de accu dan onvoldoende sterk zijn of zelfs beschadigd. Cellen zijn ontworpen om te ontladen als ze voortijdig vol zijn. Er zit dus altijd electronica in. De lading kan snel afnemen.

Lithium batterijen blijven het best op 74 procent geladen maar moeten ook af en toe volledig geladen zijn en dan gebruikt worden. Steeds bewaren op 100 procent is niet goed en ontladen worden ook niet. Misschien is verkeerd gebruik een reden voor de batterij om vroegtijdig op te geven.
 
Hallo DigiCafee,

Bedankt voor je advies. Ik hoop dat de test van de adapter OK is.
Als het zo is dan ga ik bestellen een nieuwe accu wat van maestro12 advies is bij viadennis.nl, met de juiste capaciteit van 2850mAh, dus een originele.
Bedankt heren voor de hulp.
Jirko
 
Hallo

Had ik ook gezien 1 batterij 2200mA --> 35€ 2 batterijen 70€

1 batterij 2800mA --> 60 €

Dus ... voor slechts 10 € meer heb je 2 batterijen .... wat mij toch nuttiger lijkt ....

Keuze ligt uiteraard bij t.s.

Peter
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan