hoe krijg ik "openen met" terug

Status
Niet open voor verdere reacties.

fsasfsas

Gebruiker
Lid geworden
11 sep 2006
Berichten
429
Dag

ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Als ik verkenner geopend heb, kon ik met de rechtermuis een menu openen waardoor ik een optie kreeg om op een andere manier dan de "standaard" manier een bestand te openen. Omdat ik een handicap heb, doe ik dat met het toetsenbord in plaats van met de muis. Ik had zojuist verkenner geopend en tikte blijkbaar een adnere toetsenbordcomdbinatie aan dan gewenst en nu is de optie weg. ik heb 'm ook niet meer onder de muis zitten.

Kan iemand me vertellen hoe ik die optie weer terug krijg?

groetjes, Anjo
 

uitgevoerd maar... in de registry heb ik wel een entry met "open with" en deze heeft ook dezelfde gegevens er achter ingevuld als op de site in de link staat. Als ik afsluit (en uitlog en weer inlog) heb ik nog steeds geen "open With" (ik heb de nederlandse versie dus dat zou dan "openen met" worden)

groetjes, Anjo

wat nu?

en meteen een vraag erachter aan: ik heb vanmorgen nog een herstelpunt gemaakt. Is het zinvol daar naar terug te gaan? Ik heb daar overigens helemaal geen ervaring mee. Moet ik dan dingen opnieuw installeren?

groetjes, Anjo
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Als dat "Openen met..." nog werkte toe je dat herstelpunt maakte kan dat inderdaad zinvol zijn.
En nee, je hoeft dan niets opnieuw te installeren dat bij het maken van dat herstelpunt al aanwezig was.
 
ga ik meteen proberen!

groetjes, Anjo

helaas, dat heeft niet geholpen. Andere suggesties?

groetjes, Anjo
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Kijk eens of je op je C schijf de map SendTo. kan vinden, plak in zoeken volgende regel en vervang de xxxxx door je gebruikersnaam
C:\Users\xxxxxxx\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\SendTo.
Als die aanwezig is moet het probleem elders gezocht worden.
 
Kijk eens of je op je C schijf de map SendTo. kan vinden, plak in zoeken volgende regel en vervang de xxxxx door je gebruikersnaam
C:\Users\xxxxxxx\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\SendTo.
Als die aanwezig is moet het probleem elders gezocht worden.

deze is er

Weet je wanneer het niet meer werkte en heb je geen back-up van ervoor?
Meerdere herstelpunten weergeven ook gebruikt naar een datum van voor het probleem?

Wordt anders in register duiken.
https://websetnet.net/nl/bring-open-option-windows-10-rightclick-context-menu/


Het werke niet meer nadat ik mis tikte en blijkbaar daarmee iets wijzigde. Ik had toevallig vanmorgen mijn wekelijkse virusscan gedraaid. Daarna maak ik altijd een herstelpunt en een backup. Daarna werkte het nog gewoon. ik heb de pc al naar dat herstelpunt teruggezet maar dat heeft niet geholpen. Een backup maar ik alleen maar van mijn bestanden, niet van programma's of instellingen dus dat gaat ook niet helpen.

groetjes, Anjo

Weet je wanneer het niet meer werkte en heb je geen back-up van ervoor?
Meerdere herstelpunten weergeven ook gebruikt naar een datum van voor het probleem?

Wordt anders in register duiken.
https://websetnet.net/nl/bring-open-option-windows-10-rightclick-context-menu/

Ik ga de link nakijken.

helaas, helpt niet.

Het is opgelost. Ik heb in het register de bestaande entry voor "open with" het lange getal tussen haakjes vervangen door die in beide lnks gegeven was. Die dus helemaal hetzelfde was. Dat heb ik minutieus nagekeken.
Maar door die vervangning is er blijkbaar toch ergens iets getriggerd. Geen idee maar ik ben wel heel erg blij dat het opgelost is.
Met dank voor alle hulp! Is zeer gewaardeerd want zonder dit kan ik nog minder goed met de computer werken (en dat is door mijn handicap toch al zeer beperkt). Ik ben hiermee echt heel erg geholpen.

groetjes, Anjo
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan