VLOOKUP meerdere cellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

W1llem

Gebruiker
Lid geworden
2 jun 2020
Berichten
20
Dit betreft een vLookup waarvan ik me afvraag of het in 1 regel te vatten is omdat de cellen zich naast elkaar bevinden.
Omdat het een groot aantal keren x 4 regels voorkomt zou het aanzienlijke verkorting opleveren

Code:
    Range("J38").FormulaR1C1 = _
        "=VLOOKUP(""Zoetermeer"",GEM_DRAAI!R[-36]C[-9]:R[319]C[-5],2)"
    Range("K38").FormulaR1C1 = _
        "=VLOOKUP(""Zoetermeer"",GEM_DRAAI!R[-36]C[-10]:R[319]C[-6],3)"
    Range("L38").FormulaR1C1 = _
        "=VLOOKUP(""Zoetermeer"",GEM_DRAAI!R[-36]C[-11]:R[319]C[-7],4)"
    Range("M38").FormulaR1C1 = _
        "=VLOOKUP(""Zoetermeer"",GEM_DRAAI!R[-36]C[-12]:R[319]C[-8],5)"

Hopelijk kan iemand helpen
 
Zonder voorbeeld document zeker niet.
 
Je mist een parameter in je VLOOKUP. Niet getest

Code:
Range("J38").Resize(, 4).FormulaR1C1 = Array("=VLOOKUP(""Zoetermeer"",GEM_DRAAI!R[-36]C[-9]:R[319]C[-5],2)", "=VLOOKUP(""Zoetermeer"",GEM_DRAAI!R[-36]C[-10]:R[319]C[-6],3)", _
"=VLOOKUP(""Zoetermeer"",GEM_DRAAI!R[-36]C[-11]:R[319]C[-7],4)", "=VLOOKUP(""Zoetermeer"",GEM_DRAAI!R[-36]C[-12]:R[319]C[-8],5)")
 
Beste VenA,

Inmiddels getest en het werkt perfect!!
Bedankt :thumb:
 
De 4e parameter ook maar achterwege gelaten dan.
Code:
Range("J38").Resize(, 4) = "=VLOOKUP(""Zoetermeer"",GEM_DRAAI!R[-36]C1:R[319]C5,column()-8)"
 
Waarom iedere keer met VBA een Excel-formule plaatsen ?
Als de formule er eenmaal in staat (met de hand) blijft ie toch tot in lengte van jaren funktioneren ?

Met VBA kun je beter meteen de waarden erin zetten:

Code:
Sub M_snb()
  Range("J38").Resize(, 4) = sheets("Gem_DRAAI").columns(1).find("Zoetermeer").resize(,4).value
End Sub
 
Laatst bewerkt:
Geweldig dit forum!

@HSV : deze werkt perfect

@snb : voor jou waarschijnlijk overduidelijk en het zal zonder meer waar zijn maar ik zal iets moeten wijzigen aangezien het nu nog niet werkt maar ik vertrouw erop dat het gaat lukken

In beide gevallen erg bedankt :thumb:
 
Ik heb mijn voorstel nog iets aangepast.
 
@snb

Met de .value erachter werkt het bijna perfect.
De wens was om alleen de 4 getallen te zien die achter de plaatsnaam staan, niet de plaatsnaam zelf
Het werkt nu bijna perfect maar in plaats van 4 getallen te krijgen zie ik "Zoetermeer" met daarachter 3 getallen; als ik resize ophoog naar 5 lijkt het goed te komen.
De vraag is echter hoe ik alleen de 4 getallen in beeld krijg. Ik heb het een en ander geprobeerd maar kom er niet uit.

Alvast mijn dank
 
Een voorbeeldbestand geeft altijd wat meer inzicht in hoe het geheel ingericht is. Maar dat staat al in #2
 
Code:
Sub M_snb()
  Range("J38").Resize(, 4) = sheets("Gem_DRAAI").columns(1).find("Zoetermeer").offset(,1).resize(,4).value
End Sub

En natuurlijk moeten we vervolgens de zoekterm ook maar variabel maken.
 
Dit is hem dus hélemaal en nu zie ik hoe ik het beter kan opzetten.
Onwijs bedankt :D

En o ja, volgende keer met voorbeeldbestandje; ik kan me voorstellen dat het voor de kenners een stuk eenvoudiger werkt

Mea culpa
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan