probleem met port forward

Status
Niet open voor verdere reacties.

danny0007

Gebruiker
Lid geworden
9 mei 2012
Berichten
6
Mensen, alles goed, ik heb een klein issue met een nieuw device wat ik heb gekocht.

Hert is een Octopus control system van klik aan/

Ik zou port forward aan moeten zetten voor debetreffende poort om hem werkend te krijgen, maar daar ga ik de mist in.

Ik heb op de site van Ziggo gekeken wat de stappenplan is, maar het wil niet vlotten.

wat heb ik gedaan.

ik ben ingelogd in de router, ik heb daarna het ipadres opgeschreven van de octopus, en daarna bij port forward een nieuwe regel aangemaakt, de ip adres wat ik lezen kon in de router was …. 178.172/24, houd dit in dat 24 dan de poort is die open gezet moet worden?

ik heb dit namelijk geprobeerd, en geen succes, heb ook 172 geprobeerd in te stellen als poort, ook geen succes.

Dus mijn vraag aan jullie is, wat doe ik verkeerd, de desbetreffende router is een connect box.

Alvast bedankt vrienden.

Gr Shy
 
Als alle lampjes bovenop groen zijn heb je geen port forward nodig. Ik heb er zelf ook 1, maar nog nooit een forward gedaan.

Ik denk dat je een paar numbers door elkaar haalt. de genoemde nummers zijn onderdeel van het IP adres en niet de poort. Als je kunt aangeven waar in de handleiding dit zou staan is handig, want ik kan niets vinden over poorten in mijn handleiding.
 
dat is het nu juist ;)

Geen enkel lampje is opgelicht, de handleiding geeft aan dat hij dan geen internet heeft, als ik de stroom eraf haal, wordt hij even groen, draait ie ff een paar rondjes, en gaat hij weer uit.

handleiding :https://www.klikaanklikuit.nl/media/wysiwyg/manuals/70110.pdf

hoe kom ik erachter welke poort ik open moet gooien, want die kerel in de winkel zei het ook al

bedankt voor je bericht.

Gr Shy
 
Laatst bewerkt:
Port forwading is alleen nodig als je van buitenaf erop wil komen en dan dient de het ip adres vast moeten staan van apparaat en buiten de range van de DHCP server van de router moeten vallen.
En het 178.172en nogwat heeft niets met het poortnummer te maken.

En waar staat dat je die aan moet maken?
 
de jongen in de winkel zei dat als het niet groen zou oplichten ik een port forward moest uitvoeren, maar je hebt een punt, ik zat te neuzen in de handleiding, en daar staat maximaal 70 meter bereikbaar, dus echt van buitenaf is het niet, zoals ik het nu bedenk kunnenhet 2 dingen zijn, of de internetkabel wat ik erbij geleverd heb gekregen werkt niet, of dit apparaatje is kaduuk.

hoe dan ook, voor iets wat te simpel is ben ik al te lang bezig, als jullie nog ideetjes hebben hoor ik het graag.

Bedankt voor het meedenken.

Gr Shy
 
Hij dient een ip adres van de router te krijgen en dan zou je hem met de app in moeten kunnen stellen.
 
ook al als hij niet groen oplicht?

Of gebeurt dit pas als hij connectie maakt met de app?

Bedankt kerel.

Gr Shy
 
probeer het gewoon? Mijne draait ondertussen al jaren, maar ik kan me niet herinneren dat het een moeilijk proces was (en heb zeken niets in de router open)
 
Met welke reden is er een portforward nodig?
 
Je ICS moet gewoon in je router en het heeft niets met port forwarding van doen...
Wel een must is dat de router de ICS moet kunnen zien en daar zou enkel de firewall roet in het eten kunnen gooien.
Maar als je rechtstreeks in de router plugt zou het mij al zeer verbazen dat de ring niet groen wordt na lang genoeg wachten.

Daarna pas komt de app in beeld en die moet op hetzelfde netwerk zitten dan de ICS en router, dus met Wifi verbinding op je thuisnetwerk, niet met data-verbinding 3 of 4G

https://www.youtube.com/watch?v=TZrb3330IFc
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan