Licht blauwe vlekken op het scherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pepsiman

Gebruiker
Lid geworden
19 sep 2010
Berichten
252
Hallo,

Sinds eergisteren heb ik op verschillende momenten licht blauwe vlekken op het scherm (BenQ XL240T). Deze momenten zijn voornamelijk bij het bekijken van Youtube filmpjes en gamen (GTA V).

Eergisteren heb ik namelijk mijn videokaart (MD Radeon R9 280) uit de PC gehaald omdat ik mijn nieuwe NVME moest plaatsen.

Zie foto voor voorbeeld een van dit probleem:
IMG_1184.JPEG

De monitor is aangesloten via DVI-D aansluiting. Ik heb het ook al geprobeerd met een HDMI aansluiting, maar het probleem blijft.

Echter wanneer ik de monitor met HDMI kabel aansluit op een ander apparaat (laptop) ik deze blauwe vlekken niet ervaar.

Wat kan hier aan de hand zijn?
 
zit de kaart wel weer goed in de pc?
 
PCI-e connectors van de voeding afkoppelen, kaart eruit halen en deze opnieuw plaatsen.
Voeding weer aansluiten en opnieuw booten.....
Geef je 95% kans dat het probleem weg is...
 
Hallo

Met een mooi woord Artefacts.

Nuttige , jammelijk genoeg niet vermelde info :

Ouderdom van deze kaart , en de t° waarop deze draaide.

Meest voorkomende oorzaak veel te lang veel te heet gedraaid , overklokken , en instellingen interne voedingsspanningen te hoog of te laag.

Met stock instellingen zou deze kaart uiteraard deze symptomen niet mogen vertonen.

Controleer of de ventilatoren zuiver zijn , controleer de t° ....

Mocht je deze demonteren om de therm. geleidende pasta te vervangen .... controleer of deze is versteend ... controleer ook uiteraard ook de thermalpads (zijn deze hard geworden ??)

In extremis , zou je de firmware eens kunnen updaten , en kijken of dit helpt.

Hopelijk heb jij ,of iemand die dit ooit mocht lezen iets aan deze info.

Peter
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan