LEGE her-install Outlook 2016

Status
Niet open voor verdere reacties.

Fredemel

Gebruiker
Lid geworden
2 jun 2008
Berichten
114
Hallo,
Ik wil graag outlook 2016 LEEG her-installeren. Maar iedere keer zet hij mijn mail-adres, PST en OST-bestanden terug... En dat WIL ik niet....
Helemaal opnieuw/schoon beginnen. Wat moet ik doen om dit te realiseren.
Ik heb zelfs mijn SSD opnieuw geformateerd en win10 pro opnieuw geïnstalleerd en STEEDS vindt office 2016 mijn oude data....
Is er iemand die mij hierin kan helpen....?
Bvd...!
 
Volgens mij scant Outlook alle schijven op je systeem af of er iets is...
Dus maak minimaal 2 backups op 2 verschillende externe schijven.... maar niet op je pc of laptop en check of ze ok zijn.
Dan de outlook map met de pst verwijderen op je laptop/pc.... en dan weer opnieuw installeren.
Er zijn meer programma's die als "service" zo een scan doen....

PS: vergeet dus niet de backup schijven los te koppelen......
 
Laatst bewerkt:
Dank route99,

.pst is geen probleem. De IMAP-gegevens (.ost) dat is nu inmiddels xxxxx(4).ost geworden.....
Zelfs als ik outlook dé-installeer en alle mappen/bestanden verplaats en de .ost bestanden verwijder, krijgt de .ost het oude volgnummer+1
Schiet me nu te binnen dat ik wellicht de internetverbinding moet/kan afsluiten....
Ga ik NU proberen....
(Wellicht kan ik dan geen imap-controle doen op in/uit verkeer... Pffff......)
Als je nog een oplossing weet voor de imap-data... Graag...!
 
Je gegevens zitten wrs dan nog gewoon in het Windows register.. anders kan Outool niet weten dat er een ost nr 3 was.....
Hier staan veel ongemakken van Outlook op een rij... heb het niet door gespit... dus je hebt huiswerk...
https://support.microsoft.com/nl-nl...e13-bb73-95a214ac1230?ui=nl-nl&rs=nl-nl&ad=nl

Outlook 2016 heb ik laatst geprobeerd kaal te installeren zonder internet... lukt bij Outlook 2016 niet..... hij wil per se die controle van het account doen... wel of geen wachtwoord... maakt niet uit.
Zeer irritant, dat was ooit de reden om ook over te stappen naar iets anders, maar ik wilde graag een testje doen ... tis nog steeds een kl... programma in een aantal zaken.
 
Als jij Windows opnieuw installeert en dus ook Office. Dan heb je per definitie een lege Outlook. Als jij daar toch data ziet dan ben je dus weer opnieuw ingelogd. Dat had je niet vermeld.

Het is nogal logisch dat je bij het opnieuw verbinden met een IMAP service je email weer terug in beeld verschijnt. Dat is zo ontworpen. Als je dat niet wilt moet je of simpelweg niet verbinden met dat mailaccount, of alle email uit het account verwijderen.
 
Als jij Windows opnieuw installeert en dus ook Office... dan krijg je niet de eerder genoemde s xxxxx(4).ost ..........
Die kan alleen ontstaan op een systeem die al voor Outlook gebruikt is.
Verder ga ik op dat punt niet door.

Wat wel kan... ben je als Windows-gebruiker of admin ingelogd bij Outlook?
Gebruiker.... ?
Wel..... bij het installeren ben je wel even admin om dat te kunnen... er wordt om het admin wachtwoord gevraagd....
Kijk eens in de admin mappen of daar een ost staat die jou dwars zit... mss kijkt Outlook nl eerst daar?
Windows 10 station: \ gebruikers\ <adminnaam> \AppData\Local\Microsoft\Outlook
of hier
Windows 10 station: \ gebruikers\ <adminnaam> \roaming\local\microsoft\outlook
Vind je daar een ost maak er naam.ost.old van.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt...! route99

Het is gegaan zoals je stelde.... alle .ost bestanden hernoemt en Win10 + de rest opnieuw installed en met een schone lei weer alles ingesteld.
Nogmaals bedankt...!:thumb:
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan